Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİSİPLİNLERARASI STÜDYO I-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Bediha GÜNGÖR, Doç.Dr. Gülhan BENLİ, Öğr.Gör. Ayşe Esin DURMAZ, Öğr.Gör. Barış TEKCAN, Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersin YardımcılarıAr. Gör.Özcan Ernur Aktaş
Dersin AmacıBu dersin amacı Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı, Endüstri Ürünleri Tasarımı öğrencilerinin kendi disiplinleri ile ilgili yaklaşımlarıyla tasarım odaklı düşünme metodolojisini kullanarak problem tanımlayıp çözebilme becerilerini geliştirmeleridir. Verilen konu başlıkları altında öğrencilerin ortaklaşa araştırma ve tasarım yapabilme becerilerini kazanmaları hedeflenmiştir
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amaç, işleyiş ve çıktılarının açıklanması, grup yürütücülerinin tanıtılması,
BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin tanıtılması, Sürdürülebilir kentler,
Erişilebilirlik, Akıllı Tarım ve Afetler ve Deprem konularının kısa sunumları, Öğrencilerin belirlenen grup yürütücüleriyle tanışması, konuların dağıtılması, grup yürütücüsü tarafından konu föyünün tanıtılması, açıklanması - Seminer: Sürdürülülebilirlik,Öğrenciye verilen kaynaklarla ilgili yaptığı araştırmanın bireysel sunumu,Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu,Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu,Tespit edilen sorunların ve özgün fikirlerin tartışılması ve yürütücüden kritik alınması,1. JÜRİ: Veri Toplama+ Problem tanımı+ Analiz+ Sentez Çalışmaları ve Bireysel Fikir Projelerinin Puanlanması ve Ortak geliştirilecek projelere karar verilmesi - Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş),Jüri Değerlendirmesi ve Öğrenci Grupların oluşumu (Farklı disiplinden 3 öğrenciden oluşmalı),Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi,Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi,2. JÜRİ: Fikir projelerinin farklı yürütücüler tarafından değerlendirilmesi Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş/animasyon/ model),Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu,Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu,Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bir konuda araştırma yaparak bir problem tanımı yapar ve rapor şeklinde sunar.18, 19, 5F
2. Tasarım odaklı düşünce sistemini tanımlar.18, 19, 5F
3. İnterdisipliner projelerde çalışma sistemini organize eder.18, 19, 5F
4. Farklı tasarım disiplinlerinin kendine özgü çalışma metodlarını karşılaştırır.18, 19, 5F
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amaç, işleyiş ve çıktılarının açıklanması, grup yürütücülerinin tanıtılması,
BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin tanıtılması, Sürdürülebilir kentler,
Erişilebilirlik, Akıllı Tarım ve Afetler ve Deprem konularının kısa sunumları
2 Öğrencilerin belirlenen grup yürütücüleriyle tanışması, konuların dağıtılması, grup yürütücüsü tarafından konu föyünün tanıtılması, açıklanması - Seminer: Sürdürülülebilirlik
3Öğrenciye verilen kaynaklarla ilgili yaptığı araştırmanın bireysel sunumu
4Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu
5Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu
6Tespit edilen sorunların ve özgün fikirlerin tartışılması ve yürütücüden kritik alınması
71. JÜRİ: Veri Toplama+ Problem tanımı+ Analiz+ Sentez Çalışmaları ve Bireysel Fikir Projelerinin Puanlanması ve Ortak geliştirilecek projelere karar verilmesi - Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş)
8Jüri Değerlendirmesi ve Öğrenci Grupların oluşumu (Farklı disiplinden 3 öğrenciden oluşmalı)
9Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi
10Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi
112. JÜRİ: Fikir projelerinin farklı yürütücüler tarafından değerlendirilmesi Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş/animasyon/ model)
12Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu
13Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu
14Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır
* https://www.globalgoals.org/ * https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/307113 * https://www.ttb.org.tr/userfiles/files/covid19-rapor.pdf *https://www.researchgate.net/publication/342421034_Spektrum_01_Pandemide_Kentsel_Sistem_Yasama_Calisma_ve_Sosyallesme_Mekanlarinda_Yeni_Standartlara_Dogru * https://bilimteknik.tubitak.gov.tr/system/files/makale/32_pandemi.pdf *https://www.researchgate.net/publication/342412340_Pandemi_surecinin_evrensel_tasarim_ilkelerine_etkileri * https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/650468 * http://mts.sosyalarastirmalar.com/Makaleler/856470ef-5ac8-48d6-92da-c46314e299b8.pdf *http://suyonetimi.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/88/2019/10/%C4%B0klim%C4%B0N-Projesi-E%C4%9Fitim-Serisi-Mod%C3%BCl-8.pdf *https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2020/04/Cevre_ve_DogalKaynaklarinSurdurulebilirYonetimiCalismaGrubuRaporu.pdf *https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/287214 * http://www.ifrc.org/Global/Publications/Health/First-Aid-2016-Guidelines_EN.pdf * http://www.redcross.org/prepare/location/home-family/get-kit/anatomy * C-Thru: http://www.omerh.com/c-thru#2 * http://www.mimarlarodasiankara.org/dosya/dosya38.pdf * http://studiolab.ide.tudelft.nl/studiolab/firstaidtoolkit/2016/07/14/results-visualized/ *https://www.kafkas.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/file/03/7.pdf *http://dep.manas.edu.kg/img/files/11/Adiguzel%20Yusuf%20G%C3%B6%C3%A7%20Sosyolojisi%202016.pdf * http://bettershelter.org

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme6212
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2510
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİSİPLİNLERARASI STÜDYO I-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Bediha GÜNGÖR, Doç.Dr. Gülhan BENLİ, Öğr.Gör. Ayşe Esin DURMAZ, Öğr.Gör. Barış TEKCAN, Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersin YardımcılarıAr. Gör.Özcan Ernur Aktaş
Dersin AmacıBu dersin amacı Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı, Endüstri Ürünleri Tasarımı öğrencilerinin kendi disiplinleri ile ilgili yaklaşımlarıyla tasarım odaklı düşünme metodolojisini kullanarak problem tanımlayıp çözebilme becerilerini geliştirmeleridir. Verilen konu başlıkları altında öğrencilerin ortaklaşa araştırma ve tasarım yapabilme becerilerini kazanmaları hedeflenmiştir
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amaç, işleyiş ve çıktılarının açıklanması, grup yürütücülerinin tanıtılması,
BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin tanıtılması, Sürdürülebilir kentler,
Erişilebilirlik, Akıllı Tarım ve Afetler ve Deprem konularının kısa sunumları, Öğrencilerin belirlenen grup yürütücüleriyle tanışması, konuların dağıtılması, grup yürütücüsü tarafından konu föyünün tanıtılması, açıklanması - Seminer: Sürdürülülebilirlik,Öğrenciye verilen kaynaklarla ilgili yaptığı araştırmanın bireysel sunumu,Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu,Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu,Tespit edilen sorunların ve özgün fikirlerin tartışılması ve yürütücüden kritik alınması,1. JÜRİ: Veri Toplama+ Problem tanımı+ Analiz+ Sentez Çalışmaları ve Bireysel Fikir Projelerinin Puanlanması ve Ortak geliştirilecek projelere karar verilmesi - Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş),Jüri Değerlendirmesi ve Öğrenci Grupların oluşumu (Farklı disiplinden 3 öğrenciden oluşmalı),Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi,Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi,2. JÜRİ: Fikir projelerinin farklı yürütücüler tarafından değerlendirilmesi Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş/animasyon/ model),Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu,Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu,Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bir konuda araştırma yaparak bir problem tanımı yapar ve rapor şeklinde sunar.18, 19, 5F
2. Tasarım odaklı düşünce sistemini tanımlar.18, 19, 5F
3. İnterdisipliner projelerde çalışma sistemini organize eder.18, 19, 5F
4. Farklı tasarım disiplinlerinin kendine özgü çalışma metodlarını karşılaştırır.18, 19, 5F
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amaç, işleyiş ve çıktılarının açıklanması, grup yürütücülerinin tanıtılması,
BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin tanıtılması, Sürdürülebilir kentler,
Erişilebilirlik, Akıllı Tarım ve Afetler ve Deprem konularının kısa sunumları
2 Öğrencilerin belirlenen grup yürütücüleriyle tanışması, konuların dağıtılması, grup yürütücüsü tarafından konu föyünün tanıtılması, açıklanması - Seminer: Sürdürülülebilirlik
3Öğrenciye verilen kaynaklarla ilgili yaptığı araştırmanın bireysel sunumu
4Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu
5Öğrencinin bireysel yaptığı araştırmanın sunumu
6Tespit edilen sorunların ve özgün fikirlerin tartışılması ve yürütücüden kritik alınması
71. JÜRİ: Veri Toplama+ Problem tanımı+ Analiz+ Sentez Çalışmaları ve Bireysel Fikir Projelerinin Puanlanması ve Ortak geliştirilecek projelere karar verilmesi - Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş)
8Jüri Değerlendirmesi ve Öğrenci Grupların oluşumu (Farklı disiplinden 3 öğrenciden oluşmalı)
9Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi
10Grup çalışması- Tespit edilen sorunların ve proje-sistem önerilerinin grupça gelişimlerinin değerlendirilmesi
112. JÜRİ: Fikir projelerinin farklı yürütücüler tarafından değerlendirilmesi Yazılı, Sözlü, Görsel anlatım (diyagram/grafik sunuş/animasyon/ model)
12Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu
13Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu
14Grup Çalışması- Özgün fikirlerin/prototiplerin grupça geliştirilmesi ve sunumu
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır
* https://www.globalgoals.org/ * https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/307113 * https://www.ttb.org.tr/userfiles/files/covid19-rapor.pdf *https://www.researchgate.net/publication/342421034_Spektrum_01_Pandemide_Kentsel_Sistem_Yasama_Calisma_ve_Sosyallesme_Mekanlarinda_Yeni_Standartlara_Dogru * https://bilimteknik.tubitak.gov.tr/system/files/makale/32_pandemi.pdf *https://www.researchgate.net/publication/342412340_Pandemi_surecinin_evrensel_tasarim_ilkelerine_etkileri * https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/650468 * http://mts.sosyalarastirmalar.com/Makaleler/856470ef-5ac8-48d6-92da-c46314e299b8.pdf *http://suyonetimi.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/88/2019/10/%C4%B0klim%C4%B0N-Projesi-E%C4%9Fitim-Serisi-Mod%C3%BCl-8.pdf *https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2020/04/Cevre_ve_DogalKaynaklarinSurdurulebilirYonetimiCalismaGrubuRaporu.pdf *https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/287214 * http://www.ifrc.org/Global/Publications/Health/First-Aid-2016-Guidelines_EN.pdf * http://www.redcross.org/prepare/location/home-family/get-kit/anatomy * C-Thru: http://www.omerh.com/c-thru#2 * http://www.mimarlarodasiankara.org/dosya/dosya38.pdf * http://studiolab.ide.tudelft.nl/studiolab/firstaidtoolkit/2016/07/14/results-visualized/ *https://www.kafkas.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/file/03/7.pdf *http://dep.manas.edu.kg/img/files/11/Adiguzel%20Yusuf%20G%C3%B6%C3%A7%20Sosyolojisi%202016.pdf * http://bettershelter.org

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21