Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AHŞAP YAPI UYGULAMALARI I-Güz Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Necdet KETKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin geleneksel ahşap yapı uygulama teknikleri bilgisini öğrenerek, bu türde yapı projeleri üretebilmesini sağlamak, mevcut ahşap yapıların restitüsyon ve restorasyonlarını yapabilecek detaylama ve uygulama projesi yapma bilincine sahip olarak yetiştirilmesi dersin ana amacıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ahşap Malzemelerin tanıtılması. Yapı malzemesi olarak Ahşap nedir? Neden Ahşap?,Ahşap - Su ilişkisi, Kurutma ve Koruma Yöntemleri, suya dayanım teknikleri,Ağaç çeşitlerinin tanıtılması (iğne ve geniş yapraklı). Kullanıldığı yerler ve özellikleri,Geleneksel Mimari 'de Ahşap Yapı Elemanları. Tanımlar ve kullanım yerleri,Taşıyıcı sistem elemanları, ahşap karkas sistemleri. Ahşap Yapım Teknikleri hakkında anlatım,Tavanlar ve Döşemeler. Ahşap Yapım Teknikleri hakkında anlatım,Duvarlar (iç ve dış duvarlar, bağlantıları). Duvar hakkında bilgi edinme,1. Ara Sınav (Dönem başından bu yana anlatılanları içeren teorik sınav yapılacaktır),ÇATILAR. Çatı Elemanları; isimleri, ebatları, özellikleri ve görevlerinin açıklanması,AHŞAP KAPILAR. Kapı detayları,AHŞAP PENCERELER. Pencere detayları,Ahşap kapı ve pencerelerde bağlantı elemanlarının çeşitleri ve kullanım amaçları,AHŞAP MERDİVENLER. Dikkat edilmesi gerekenler,Ahşap Birleşimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ahşap yapı malzemesini ve ahşap iskelet yapıyı tanır. 2. Ders kazanımlarını projelerine aktarabilme, detay prensiplerini diğer malzeme ve projelerinde kullanabilme yeteneğini kazanır. 3. Ahşap yapı elemanlarının detaylarını çizebilme ve uygulamalarda üç boyutu kavrayabilme becerilerini geliştirir.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ahşap Malzemelerin tanıtılması. Yapı malzemesi olarak Ahşap nedir? Neden Ahşap?
2Ahşap - Su ilişkisi, Kurutma ve Koruma Yöntemleri, suya dayanım teknikleri
3Ağaç çeşitlerinin tanıtılması (iğne ve geniş yapraklı). Kullanıldığı yerler ve özellikleri
4Geleneksel Mimari 'de Ahşap Yapı Elemanları. Tanımlar ve kullanım yerleri
5Taşıyıcı sistem elemanları, ahşap karkas sistemleri. Ahşap Yapım Teknikleri hakkında anlatım
6Tavanlar ve Döşemeler. Ahşap Yapım Teknikleri hakkında anlatım
7Duvarlar (iç ve dış duvarlar, bağlantıları). Duvar hakkında bilgi edinme
81. Ara Sınav (Dönem başından bu yana anlatılanları içeren teorik sınav yapılacaktır)
9ÇATILAR. Çatı Elemanları; isimleri, ebatları, özellikleri ve görevlerinin açıklanması
10AHŞAP KAPILAR. Kapı detayları
11AHŞAP PENCERELER. Pencere detayları
12Ahşap kapı ve pencerelerde bağlantı elemanlarının çeşitleri ve kullanım amaçları
13AHŞAP MERDİVENLER. Dikkat edilmesi gerekenler
14Ahşap Birleşimler
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
PENCERE 1-2, Prof. Utarit İZGİ. Ahşap Pencereler - Prof. Muhittin BİNAN Ahşap Kapılar - Prof. Muhittin BİNAN Ahşap Çatılar - Prof. Muhittin BİNAN MERDİVENLER - Prof. Abdullah SARI Ahşap Yapılar - Reha GÜNAY Ahşap İnşaatta Örneklerle Statik - İnş. Müh. İ. Kani SÜBAŞI İnşaata Başlarken - Y. Müh. Mim. A. Turhan UYAROĞLU YAPI - Sedad Hakkı ELDE. Mimarlıkta Teknik Resim - Orhan ŞAHİNLER & Fehmi KIZIL YAPIM İLKELER - Malzemeler - Yöntemler - Çözümler - Prof. Dr. H. Çetin TÜRKÇÜ Mimarlık Sözlüğü - Doğan HASOL Çizimlerle Bina Yapım Rehberi - CHING & ADAMS Kudeb Yayınları - Genel Yayınlar Şantiye notlarım, örnek projeler, uygulama detaylarım Architectural Graphic Standards 1 . ve 2. cilt. (Amerikan Standartları) DETAILS Dergisinin sayıları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme2510
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2612
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AHŞAP YAPI UYGULAMALARI I-Güz Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Necdet KETKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin geleneksel ahşap yapı uygulama teknikleri bilgisini öğrenerek, bu türde yapı projeleri üretebilmesini sağlamak, mevcut ahşap yapıların restitüsyon ve restorasyonlarını yapabilecek detaylama ve uygulama projesi yapma bilincine sahip olarak yetiştirilmesi dersin ana amacıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ahşap Malzemelerin tanıtılması. Yapı malzemesi olarak Ahşap nedir? Neden Ahşap?,Ahşap - Su ilişkisi, Kurutma ve Koruma Yöntemleri, suya dayanım teknikleri,Ağaç çeşitlerinin tanıtılması (iğne ve geniş yapraklı). Kullanıldığı yerler ve özellikleri,Geleneksel Mimari 'de Ahşap Yapı Elemanları. Tanımlar ve kullanım yerleri,Taşıyıcı sistem elemanları, ahşap karkas sistemleri. Ahşap Yapım Teknikleri hakkında anlatım,Tavanlar ve Döşemeler. Ahşap Yapım Teknikleri hakkında anlatım,Duvarlar (iç ve dış duvarlar, bağlantıları). Duvar hakkında bilgi edinme,1. Ara Sınav (Dönem başından bu yana anlatılanları içeren teorik sınav yapılacaktır),ÇATILAR. Çatı Elemanları; isimleri, ebatları, özellikleri ve görevlerinin açıklanması,AHŞAP KAPILAR. Kapı detayları,AHŞAP PENCERELER. Pencere detayları,Ahşap kapı ve pencerelerde bağlantı elemanlarının çeşitleri ve kullanım amaçları,AHŞAP MERDİVENLER. Dikkat edilmesi gerekenler,Ahşap Birleşimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ahşap yapı malzemesini ve ahşap iskelet yapıyı tanır. 2. Ders kazanımlarını projelerine aktarabilme, detay prensiplerini diğer malzeme ve projelerinde kullanabilme yeteneğini kazanır. 3. Ahşap yapı elemanlarının detaylarını çizebilme ve uygulamalarda üç boyutu kavrayabilme becerilerini geliştirir.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ahşap Malzemelerin tanıtılması. Yapı malzemesi olarak Ahşap nedir? Neden Ahşap?
2Ahşap - Su ilişkisi, Kurutma ve Koruma Yöntemleri, suya dayanım teknikleri
3Ağaç çeşitlerinin tanıtılması (iğne ve geniş yapraklı). Kullanıldığı yerler ve özellikleri
4Geleneksel Mimari 'de Ahşap Yapı Elemanları. Tanımlar ve kullanım yerleri
5Taşıyıcı sistem elemanları, ahşap karkas sistemleri. Ahşap Yapım Teknikleri hakkında anlatım
6Tavanlar ve Döşemeler. Ahşap Yapım Teknikleri hakkında anlatım
7Duvarlar (iç ve dış duvarlar, bağlantıları). Duvar hakkında bilgi edinme
81. Ara Sınav (Dönem başından bu yana anlatılanları içeren teorik sınav yapılacaktır)
9ÇATILAR. Çatı Elemanları; isimleri, ebatları, özellikleri ve görevlerinin açıklanması
10AHŞAP KAPILAR. Kapı detayları
11AHŞAP PENCERELER. Pencere detayları
12Ahşap kapı ve pencerelerde bağlantı elemanlarının çeşitleri ve kullanım amaçları
13AHŞAP MERDİVENLER. Dikkat edilmesi gerekenler
14Ahşap Birleşimler
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
PENCERE 1-2, Prof. Utarit İZGİ. Ahşap Pencereler - Prof. Muhittin BİNAN Ahşap Kapılar - Prof. Muhittin BİNAN Ahşap Çatılar - Prof. Muhittin BİNAN MERDİVENLER - Prof. Abdullah SARI Ahşap Yapılar - Reha GÜNAY Ahşap İnşaatta Örneklerle Statik - İnş. Müh. İ. Kani SÜBAŞI İnşaata Başlarken - Y. Müh. Mim. A. Turhan UYAROĞLU YAPI - Sedad Hakkı ELDE. Mimarlıkta Teknik Resim - Orhan ŞAHİNLER & Fehmi KIZIL YAPIM İLKELER - Malzemeler - Yöntemler - Çözümler - Prof. Dr. H. Çetin TÜRKÇÜ Mimarlık Sözlüğü - Doğan HASOL Çizimlerle Bina Yapım Rehberi - CHING & ADAMS Kudeb Yayınları - Genel Yayınlar Şantiye notlarım, örnek projeler, uygulama detaylarım Architectural Graphic Standards 1 . ve 2. cilt. (Amerikan Standartları) DETAILS Dergisinin sayıları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21