Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU II-Bahar Dönemi2+658
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra BAYIR, Öğr.Gör. Zeynep CİNİSLİ, Öğr.Gör. Tuba ŞEHİTOĞLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Zübeyde Keskin
Dersin Amacıİç mimari projelendirme için gerekli olan bilgi ve becerinin, her dönem başında belirlenecek iç mekan tasarım konuları üzerinden öğrencilere kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dönem ve ön proje konularının verilmesi, grupların tanışması
/ eskiz sınavı,Kullanıcı profilleri, senaryo ve plan tiplerinin belirlenmesi,
kavramsal alt yapıya giriş / Ön proje çalışmalarının sunumu,İhtiyaç programı ve mekan yerleşim şemalarının belirlenmesi,Kavram çalışması,Yerleşim kararlarına yönelik eskiz çalışması / eskiz
çalışmalarının devamı,Ara jüri I (kullanıcı profili, senaryo, ihtiyaç programı, mekan
ilişkilerine yönelik diyagramlar ve konsept paftası) / Belirlenen senaryo,
kavram ve ön yerleşim şemaları dahilinde iç mekan tasarımına giriş,Tasarım süreci ,Tasarım süreci ,Tasarım süreci,Ara jüri II (1/20 ölçeğinde çizilmiş tefrişli yerleşim planları,
kesit ve görünüşler, 1/10 ölçeğinde çizilmiş iç mekan sabit-hareketli
donatı elemanlarına yönelik sistem detayları, projeyi ifade etmeye
yetecek düzeyde renklendirilmiş perspektifler, kavram ve malzeme
paftası),Proje geliştirme süreci,Proje Geliştirme Süreci,Çevresel sistemlere yönelik kararlar,Final jürisi öncesi proje değerlendirmeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mekan tasarlama becerisi (blok planlama, hacim çalışması, mekan yerleşimi, sirkülasyon ve yol bulma konularında teknikler)10, 18, 19, 9E, F
Tasarım öncesi, şematik tasarım ve tasarım geliştirme süreçlerini yürütür10, 18, 19, 9E, F
Karmaşık tasarım problemlerini çözer10, 18, 19, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dönem ve ön proje konularının verilmesi, grupların tanışması
/ eskiz sınavı
2Kullanıcı profilleri, senaryo ve plan tiplerinin belirlenmesi,
kavramsal alt yapıya giriş / Ön proje çalışmalarının sunumu
3İhtiyaç programı ve mekan yerleşim şemalarının belirlenmesi
4Kavram çalışması
5Yerleşim kararlarına yönelik eskiz çalışması / eskiz
çalışmalarının devamı
6Ara jüri I (kullanıcı profili, senaryo, ihtiyaç programı, mekan
ilişkilerine yönelik diyagramlar ve konsept paftası) / Belirlenen senaryo,
kavram ve ön yerleşim şemaları dahilinde iç mekan tasarımına giriş
7Tasarım süreci
8Tasarım süreci
9Tasarım süreci
10Ara jüri II (1/20 ölçeğinde çizilmiş tefrişli yerleşim planları,
kesit ve görünüşler, 1/10 ölçeğinde çizilmiş iç mekan sabit-hareketli
donatı elemanlarına yönelik sistem detayları, projeyi ifade etmeye
yetecek düzeyde renklendirilmiş perspektifler, kavram ve malzeme
paftası)
11Proje geliştirme süreci
12Proje Geliştirme Süreci
13Çevresel sistemlere yönelik kararlar
14Final jürisi öncesi proje değerlendirmeleri
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacktır.
Joseph Dechiara, Martin Zelnik, Julius Panero; Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning, McGraw-Hill Professional, NewYork, 2001

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10220
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı15050
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU II-Bahar Dönemi2+658
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra BAYIR, Öğr.Gör. Zeynep CİNİSLİ, Öğr.Gör. Tuba ŞEHİTOĞLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Zübeyde Keskin
Dersin Amacıİç mimari projelendirme için gerekli olan bilgi ve becerinin, her dönem başında belirlenecek iç mekan tasarım konuları üzerinden öğrencilere kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dönem ve ön proje konularının verilmesi, grupların tanışması
/ eskiz sınavı,Kullanıcı profilleri, senaryo ve plan tiplerinin belirlenmesi,
kavramsal alt yapıya giriş / Ön proje çalışmalarının sunumu,İhtiyaç programı ve mekan yerleşim şemalarının belirlenmesi,Kavram çalışması,Yerleşim kararlarına yönelik eskiz çalışması / eskiz
çalışmalarının devamı,Ara jüri I (kullanıcı profili, senaryo, ihtiyaç programı, mekan
ilişkilerine yönelik diyagramlar ve konsept paftası) / Belirlenen senaryo,
kavram ve ön yerleşim şemaları dahilinde iç mekan tasarımına giriş,Tasarım süreci ,Tasarım süreci ,Tasarım süreci,Ara jüri II (1/20 ölçeğinde çizilmiş tefrişli yerleşim planları,
kesit ve görünüşler, 1/10 ölçeğinde çizilmiş iç mekan sabit-hareketli
donatı elemanlarına yönelik sistem detayları, projeyi ifade etmeye
yetecek düzeyde renklendirilmiş perspektifler, kavram ve malzeme
paftası),Proje geliştirme süreci,Proje Geliştirme Süreci,Çevresel sistemlere yönelik kararlar,Final jürisi öncesi proje değerlendirmeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mekan tasarlama becerisi (blok planlama, hacim çalışması, mekan yerleşimi, sirkülasyon ve yol bulma konularında teknikler)10, 18, 19, 9E, F
Tasarım öncesi, şematik tasarım ve tasarım geliştirme süreçlerini yürütür10, 18, 19, 9E, F
Karmaşık tasarım problemlerini çözer10, 18, 19, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dönem ve ön proje konularının verilmesi, grupların tanışması
/ eskiz sınavı
2Kullanıcı profilleri, senaryo ve plan tiplerinin belirlenmesi,
kavramsal alt yapıya giriş / Ön proje çalışmalarının sunumu
3İhtiyaç programı ve mekan yerleşim şemalarının belirlenmesi
4Kavram çalışması
5Yerleşim kararlarına yönelik eskiz çalışması / eskiz
çalışmalarının devamı
6Ara jüri I (kullanıcı profili, senaryo, ihtiyaç programı, mekan
ilişkilerine yönelik diyagramlar ve konsept paftası) / Belirlenen senaryo,
kavram ve ön yerleşim şemaları dahilinde iç mekan tasarımına giriş
7Tasarım süreci
8Tasarım süreci
9Tasarım süreci
10Ara jüri II (1/20 ölçeğinde çizilmiş tefrişli yerleşim planları,
kesit ve görünüşler, 1/10 ölçeğinde çizilmiş iç mekan sabit-hareketli
donatı elemanlarına yönelik sistem detayları, projeyi ifade etmeye
yetecek düzeyde renklendirilmiş perspektifler, kavram ve malzeme
paftası)
11Proje geliştirme süreci
12Proje Geliştirme Süreci
13Çevresel sistemlere yönelik kararlar
14Final jürisi öncesi proje değerlendirmeleri
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacktır.
Joseph Dechiara, Martin Zelnik, Julius Panero; Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning, McGraw-Hill Professional, NewYork, 2001

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21