Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RESİM SANATI VE TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Gürol SÖZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, Mimarlık ve Tasarım öğrencilerine desen, suluboya, pastel, guaş, akrilik ve yağlıboya tekniklerini kuramsal ve uygulamalı olarak öğretmeyi hedefler. Ders, desen, suluboya, pastel, guaş teknikleri temel becerilerini kazanmış olan Mimarlık ve Tasarım öğrencilerine akrilik ve yağlıboya tekniklerini kuramsal ve uygulamalı olarak öğretmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; RESİM SANATI VE TEKNİKLERİNE GİRİŞ dersinin değerlendirilmesi; RESİM SANATI VE TEKNİKLERİNE GİRİŞ dersi öğrenci ödevlerinin tartışılması,Suluboya tekniğinden kaynaklanan guaş ve akrilik tekniği,Suluboya tekniğinden kaynaklanan guaş ve akrilik tekniği,Suluboya, guaş ve akrilik boya için elverişli resim kağıdı ve uygulama farklılıkları.,Bir mimarlık çizimi nasıl renklendirilmeli? Mimarideki eskiz çizimi ile resimdeki eskiz farkları nedir?,Resimde çok yaygın olarak uygulanan kolaj tekniği aslında nasıl olmalı? Birbirini yadsıyan malzemeden yapılan kolajın başına gelenler.,Resimde çok yaygın olarak uygulanan kolaj tekniği aslında nasıl olmalı? Birbirini yadsıyan malzemeden yapılan kolajın başına gelenler.,Soyut ve somut resmin tuzakları. Genelinde; yanlış yorumlanan soyut ve somut kavramının resimdeki serüveni. Boyutu 50 x 70 cm. yüksek gramajlı (300 gr. civarı) resim kağıdının özelliği ile yağlıboya ve akrilik için hazır tuvallerde çalışma.,Soyut ve somut resmin tuzakları. Genelinde; yanlış yorumlanan soyut ve somut kavramının resimdeki serüveni. Boyutu 50 x 70 cm. yüksek gramajlı (300 gr. civarı) resim kağıdının özelliği ile yağlıboya ve akrilik için hazır tuvallerde çalışma.,ARA SINAV,Yağlıboya tekniğinde kullanılan tüm boyaların birbirinden farkları ve çağlar boyu resmin serüveni.,Yağlıboya tekniğinde kullanılan tüm boyaların birbirinden farkları ve çağlar boyu resmin serüveni.,Güz ve Bahar döneminde anlatılan, uygulanan resimler üzerine genel görüş. Çalışılan resimler için son ekler ve yorumlar.,Güz ve Bahar döneminde anlatılan, uygulanan resimler üzerine genel görüş. Çalışılan resimler için son ekler ve yorumlar.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kompozisyon bilgisini geliştirir. 2. Tasarlama düşüncesini geliştirir. 3. Akrilik ve yağlıboya teknikleri konusunda temel bilgileri edinir. | 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | RESİM SANATI VE TEKNİKLERİNE GİRİŞ dersinin değerlendirilmesi; RESİM SANATI VE TEKNİKLERİNE GİRİŞ dersi öğrenci ödevlerinin tartışılması | |
2 | Suluboya tekniğinden kaynaklanan guaş ve akrilik tekniği | |
3 | Suluboya tekniğinden kaynaklanan guaş ve akrilik tekniği | |
4 | Suluboya, guaş ve akrilik boya için elverişli resim kağıdı ve uygulama farklılıkları. | |
5 | Bir mimarlık çizimi nasıl renklendirilmeli? Mimarideki eskiz çizimi ile resimdeki eskiz farkları nedir? | |
6 | Resimde çok yaygın olarak uygulanan kolaj tekniği aslında nasıl olmalı? Birbirini yadsıyan malzemeden yapılan kolajın başına gelenler. | |
7 | Resimde çok yaygın olarak uygulanan kolaj tekniği aslında nasıl olmalı? Birbirini yadsıyan malzemeden yapılan kolajın başına gelenler. | |
8 | Soyut ve somut resmin tuzakları. Genelinde; yanlış yorumlanan soyut ve somut kavramının resimdeki serüveni. Boyutu 50 x 70 cm. yüksek gramajlı (300 gr. civarı) resim kağıdının özelliği ile yağlıboya ve akrilik için hazır tuvallerde çalışma. | |
9 | Soyut ve somut resmin tuzakları. Genelinde; yanlış yorumlanan soyut ve somut kavramının resimdeki serüveni. Boyutu 50 x 70 cm. yüksek gramajlı (300 gr. civarı) resim kağıdının özelliği ile yağlıboya ve akrilik için hazır tuvallerde çalışma. | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Yağlıboya tekniğinde kullanılan tüm boyaların birbirinden farkları ve çağlar boyu resmin serüveni. | |
12 | Yağlıboya tekniğinde kullanılan tüm boyaların birbirinden farkları ve çağlar boyu resmin serüveni. | |
13 | Güz ve Bahar döneminde anlatılan, uygulanan resimler üzerine genel görüş. Çalışılan resimler için son ekler ve yorumlar. | |
14 | Güz ve Bahar döneminde anlatılan, uygulanan resimler üzerine genel görüş. Çalışılan resimler için son ekler ve yorumlar. |
Kaynak |
GOMBRICH, E.H Sanatın Öyküsü Remzi Kitap Evi İstanbul-1982 SÖZEN Metin- TANYELİ Uğur, Sanat Sözlüğü Remzi Kitabevi İstanbul-1992 TURANİ Adnan, Dünya Sanat Tarihi Remzi Kitabevi İstanbul-1992 WÖLFFLİN Henrich, Sanat Tarihinin Temel Kavramları Remzi Kitabevi-1982 RICHARD Lionel, Ekspresyonizm Remzi Kitabevi-1984 LYNTON Norbert, Modern sanatın öyküsü Remzi kitabevi İstanbul-1982 SÖZEN, Gürol, SÖZEN, Zeynep, Anadolu Topraklarında Güzeli Arayış , 2008, HSBC |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | X | |||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RESİM SANATI VE TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Gürol SÖZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, Mimarlık ve Tasarım öğrencilerine desen, suluboya, pastel, guaş, akrilik ve yağlıboya tekniklerini kuramsal ve uygulamalı olarak öğretmeyi hedefler. Ders, desen, suluboya, pastel, guaş teknikleri temel becerilerini kazanmış olan Mimarlık ve Tasarım öğrencilerine akrilik ve yağlıboya tekniklerini kuramsal ve uygulamalı olarak öğretmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; RESİM SANATI VE TEKNİKLERİNE GİRİŞ dersinin değerlendirilmesi; RESİM SANATI VE TEKNİKLERİNE GİRİŞ dersi öğrenci ödevlerinin tartışılması,Suluboya tekniğinden kaynaklanan guaş ve akrilik tekniği,Suluboya tekniğinden kaynaklanan guaş ve akrilik tekniği,Suluboya, guaş ve akrilik boya için elverişli resim kağıdı ve uygulama farklılıkları.,Bir mimarlık çizimi nasıl renklendirilmeli? Mimarideki eskiz çizimi ile resimdeki eskiz farkları nedir?,Resimde çok yaygın olarak uygulanan kolaj tekniği aslında nasıl olmalı? Birbirini yadsıyan malzemeden yapılan kolajın başına gelenler.,Resimde çok yaygın olarak uygulanan kolaj tekniği aslında nasıl olmalı? Birbirini yadsıyan malzemeden yapılan kolajın başına gelenler.,Soyut ve somut resmin tuzakları. Genelinde; yanlış yorumlanan soyut ve somut kavramının resimdeki serüveni. Boyutu 50 x 70 cm. yüksek gramajlı (300 gr. civarı) resim kağıdının özelliği ile yağlıboya ve akrilik için hazır tuvallerde çalışma.,Soyut ve somut resmin tuzakları. Genelinde; yanlış yorumlanan soyut ve somut kavramının resimdeki serüveni. Boyutu 50 x 70 cm. yüksek gramajlı (300 gr. civarı) resim kağıdının özelliği ile yağlıboya ve akrilik için hazır tuvallerde çalışma.,ARA SINAV,Yağlıboya tekniğinde kullanılan tüm boyaların birbirinden farkları ve çağlar boyu resmin serüveni.,Yağlıboya tekniğinde kullanılan tüm boyaların birbirinden farkları ve çağlar boyu resmin serüveni.,Güz ve Bahar döneminde anlatılan, uygulanan resimler üzerine genel görüş. Çalışılan resimler için son ekler ve yorumlar.,Güz ve Bahar döneminde anlatılan, uygulanan resimler üzerine genel görüş. Çalışılan resimler için son ekler ve yorumlar.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kompozisyon bilgisini geliştirir. 2. Tasarlama düşüncesini geliştirir. 3. Akrilik ve yağlıboya teknikleri konusunda temel bilgileri edinir. | 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | RESİM SANATI VE TEKNİKLERİNE GİRİŞ dersinin değerlendirilmesi; RESİM SANATI VE TEKNİKLERİNE GİRİŞ dersi öğrenci ödevlerinin tartışılması | |
2 | Suluboya tekniğinden kaynaklanan guaş ve akrilik tekniği | |
3 | Suluboya tekniğinden kaynaklanan guaş ve akrilik tekniği | |
4 | Suluboya, guaş ve akrilik boya için elverişli resim kağıdı ve uygulama farklılıkları. | |
5 | Bir mimarlık çizimi nasıl renklendirilmeli? Mimarideki eskiz çizimi ile resimdeki eskiz farkları nedir? | |
6 | Resimde çok yaygın olarak uygulanan kolaj tekniği aslında nasıl olmalı? Birbirini yadsıyan malzemeden yapılan kolajın başına gelenler. | |
7 | Resimde çok yaygın olarak uygulanan kolaj tekniği aslında nasıl olmalı? Birbirini yadsıyan malzemeden yapılan kolajın başına gelenler. | |
8 | Soyut ve somut resmin tuzakları. Genelinde; yanlış yorumlanan soyut ve somut kavramının resimdeki serüveni. Boyutu 50 x 70 cm. yüksek gramajlı (300 gr. civarı) resim kağıdının özelliği ile yağlıboya ve akrilik için hazır tuvallerde çalışma. | |
9 | Soyut ve somut resmin tuzakları. Genelinde; yanlış yorumlanan soyut ve somut kavramının resimdeki serüveni. Boyutu 50 x 70 cm. yüksek gramajlı (300 gr. civarı) resim kağıdının özelliği ile yağlıboya ve akrilik için hazır tuvallerde çalışma. | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Yağlıboya tekniğinde kullanılan tüm boyaların birbirinden farkları ve çağlar boyu resmin serüveni. | |
12 | Yağlıboya tekniğinde kullanılan tüm boyaların birbirinden farkları ve çağlar boyu resmin serüveni. | |
13 | Güz ve Bahar döneminde anlatılan, uygulanan resimler üzerine genel görüş. Çalışılan resimler için son ekler ve yorumlar. | |
14 | Güz ve Bahar döneminde anlatılan, uygulanan resimler üzerine genel görüş. Çalışılan resimler için son ekler ve yorumlar. |
Kaynak |
GOMBRICH, E.H Sanatın Öyküsü Remzi Kitap Evi İstanbul-1982 SÖZEN Metin- TANYELİ Uğur, Sanat Sözlüğü Remzi Kitabevi İstanbul-1992 TURANİ Adnan, Dünya Sanat Tarihi Remzi Kitabevi İstanbul-1992 WÖLFFLİN Henrich, Sanat Tarihinin Temel Kavramları Remzi Kitabevi-1982 RICHARD Lionel, Ekspresyonizm Remzi Kitabevi-1984 LYNTON Norbert, Modern sanatın öyküsü Remzi kitabevi İstanbul-1982 SÖZEN, Gürol, SÖZEN, Zeynep, Anadolu Topraklarında Güzeli Arayış , 2008, HSBC |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | X | |||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |