Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMIN TEMELLERİ I-Güz Dönemi2+445
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aysun Ferrah GÜNER
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR, Öğr.Gör. Mine ÇAĞLAR, Öğr.Gör. Atilla ATALA, Öğr.Gör. Süleyman Özgen BİNAY, Öğr.Gör. Gürol SÖZEN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Güliz S. Kabasoğlu
Dersin AmacıTemel tasarım ile ilgili kavramların, tasarım elemanları ve ilkelerinin anlatılması, yapılacak uygulamalar ile eskiz yapma ve tasarım becerilerinin kazandırılması, yaratıcı yeteneğin arttırılması, estetik değerlerin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarım ile ilgili temel kavramlar; ,Tasarım elemanları; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim;, Tasarım elemanları; biçim-şekil;, Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik (simetri), saydamlık; ,Şekil-zemin anlatımları, derinlik (örtme ve saydamlık), çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri, Tasarım elemanları; ölçü, oran, aralık ; ,Tasarım elemanları; doku;, Tasarım elemanları; renk, değer konularının işlenmesi; sıcak, soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri; ,Tasarım elemanları; hareket/statiklik/dinamizm, ışık, gölge;, Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast; ,Tasarım ilkeleri; hiyerarşi;,Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik;, Tasarım ilkeleri: tekrar, çeşitlilik, yön, uyum, vurgu, zıtlık, baskınlık, simetri/asimetri/denge, birim/bütün, doku, organizasyon, kompozisyon, figür-zemin ilişkisi, hiyerarşi ,Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarım kavramının anlar.10, 12, 16, 19, 9D
Tasarım ilke ve elemanlarını uygular.16, 19, 2, 37, 5D, F
Tasarım ilke ve elemanları ile kompozisyonlar oluşturur.10, 12, 14, 16, 18, 19, 2
Soyut ve somut kavramları iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürür.37, 5, 6, 9A, D, E
İki ve üç boyutlu kompozisyonlar geliştirir.10, 14, 18, 19, 5, 9D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarım ile ilgili temel kavramlar;
2Tasarım elemanları; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim;
3 Tasarım elemanları; biçim-şekil;
4 Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik (simetri), saydamlık;
5Şekil-zemin anlatımları, derinlik (örtme ve saydamlık), çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri
6 Tasarım elemanları; ölçü, oran, aralık ;
7Tasarım elemanları; doku;
8 Tasarım elemanları; renk, değer konularının işlenmesi; sıcak, soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri;
9Tasarım elemanları; hareket/statiklik/dinamizm, ışık, gölge;
10 Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast;
11Tasarım ilkeleri; hiyerarşi;
12Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik;
13 Tasarım ilkeleri: tekrar, çeşitlilik, yön, uyum, vurgu, zıtlık, baskınlık, simetri/asimetri/denge, birim/bütün, doku, organizasyon, kompozisyon, figür-zemin ilişkisi, hiyerarşi
14Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
Güngör, İ. Hulusi., Temel Tasar, Genişletilmiş 3. Baskı, Bilgisayar Destekli Baskı ve Reklam Hizmetleri, İstanbul, 2005 Ching, F.D.K., Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayınevi, İstanbul, 2010 Divanlıoğlu H. Demir., Tasar'ın Öğe ve İlkeleri, Birsen Yayınevi, İstanbul, 1997 Gürer, L., Gürer G., Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2004 Denel, B., Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fak. Basım, Ankara, 1981 Graves, M., The Art of Color and Design, Mc Graw-Hill, Newyork, 1951 H.Yakup Öztuna, 2008, Görsel İletişimde Temel Tasarım, Pandora Yayınevi Vitruvius, Mimarlık üzerine on kitap, 2000, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat, 2004, Remzi Kitabevi Erol Turgut. Grafik Dil ve Anlatım Biçimleri. Ankara: Anı Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme6318
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6424
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer166
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı177
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)145
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(145/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMIN TEMELLERİ I-Güz Dönemi2+445
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aysun Ferrah GÜNER
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR, Öğr.Gör. Mine ÇAĞLAR, Öğr.Gör. Atilla ATALA, Öğr.Gör. Süleyman Özgen BİNAY, Öğr.Gör. Gürol SÖZEN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Güliz S. Kabasoğlu
Dersin AmacıTemel tasarım ile ilgili kavramların, tasarım elemanları ve ilkelerinin anlatılması, yapılacak uygulamalar ile eskiz yapma ve tasarım becerilerinin kazandırılması, yaratıcı yeteneğin arttırılması, estetik değerlerin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarım ile ilgili temel kavramlar; ,Tasarım elemanları; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim;, Tasarım elemanları; biçim-şekil;, Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik (simetri), saydamlık; ,Şekil-zemin anlatımları, derinlik (örtme ve saydamlık), çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri, Tasarım elemanları; ölçü, oran, aralık ; ,Tasarım elemanları; doku;, Tasarım elemanları; renk, değer konularının işlenmesi; sıcak, soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri; ,Tasarım elemanları; hareket/statiklik/dinamizm, ışık, gölge;, Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast; ,Tasarım ilkeleri; hiyerarşi;,Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik;, Tasarım ilkeleri: tekrar, çeşitlilik, yön, uyum, vurgu, zıtlık, baskınlık, simetri/asimetri/denge, birim/bütün, doku, organizasyon, kompozisyon, figür-zemin ilişkisi, hiyerarşi ,Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarım kavramının anlar.10, 12, 16, 19, 9D
Tasarım ilke ve elemanlarını uygular.16, 19, 2, 37, 5D, F
Tasarım ilke ve elemanları ile kompozisyonlar oluşturur.10, 12, 14, 16, 18, 19, 2
Soyut ve somut kavramları iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürür.37, 5, 6, 9A, D, E
İki ve üç boyutlu kompozisyonlar geliştirir.10, 14, 18, 19, 5, 9D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarım ile ilgili temel kavramlar;
2Tasarım elemanları; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim;
3 Tasarım elemanları; biçim-şekil;
4 Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik (simetri), saydamlık;
5Şekil-zemin anlatımları, derinlik (örtme ve saydamlık), çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri
6 Tasarım elemanları; ölçü, oran, aralık ;
7Tasarım elemanları; doku;
8 Tasarım elemanları; renk, değer konularının işlenmesi; sıcak, soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri;
9Tasarım elemanları; hareket/statiklik/dinamizm, ışık, gölge;
10 Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast;
11Tasarım ilkeleri; hiyerarşi;
12Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik;
13 Tasarım ilkeleri: tekrar, çeşitlilik, yön, uyum, vurgu, zıtlık, baskınlık, simetri/asimetri/denge, birim/bütün, doku, organizasyon, kompozisyon, figür-zemin ilişkisi, hiyerarşi
14Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
Güngör, İ. Hulusi., Temel Tasar, Genişletilmiş 3. Baskı, Bilgisayar Destekli Baskı ve Reklam Hizmetleri, İstanbul, 2005 Ching, F.D.K., Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayınevi, İstanbul, 2010 Divanlıoğlu H. Demir., Tasar'ın Öğe ve İlkeleri, Birsen Yayınevi, İstanbul, 1997 Gürer, L., Gürer G., Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2004 Denel, B., Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fak. Basım, Ankara, 1981 Graves, M., The Art of Color and Design, Mc Graw-Hill, Newyork, 1951 H.Yakup Öztuna, 2008, Görsel İletişimde Temel Tasarım, Pandora Yayınevi Vitruvius, Mimarlık üzerine on kitap, 2000, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat, 2004, Remzi Kitabevi Erol Turgut. Grafik Dil ve Anlatım Biçimleri. Ankara: Anı Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21