Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMA GİRİŞ II-Bahar Dönemi2+656
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Dilek Emine YILMAZ, Öğr.Gör. İrem ÇATAY, Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ, Öğr.Gör. Heval Zeliha ÜÇOK, Öğr.Gör. Recep Gökay GÖKÇE, Öğr.Gör. Bünyamin ATAN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Özcan Ernur Aktaş
Dersin AmacıBu ders; Mimarlık Bölümü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarisi Bölümü için: Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı bölümleri için ortak tasarlanan bu dersin amacı, eğitiminin ikinci yarıyılında olan öğrencilerin kullanıcıyı ve çevresel verileri, topoğrafyayı okuyabilme, analiz edebilme, farklı ölçeklerde düşünebilme ve elindeki tasarım kriterlerine göre çevreye duyarlı tasarım yapabilme becerisini kazandırmaktır. Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Tasarımı Bölümünde amaçlanan tasarım ilkelerinin anlatılması ve tasarım uygulamaları ile tasarım beceri ve yeteneğinin öğrenciye kazandırılmasıdır. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü: Araçlar ve Teknolojiler, Matbaa / Baskı Üretimi ve Sunum, Web ve Interaktivite Uzman Yöntemleri ve İş Birlikleri konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, çalışma programının tanıtılması
“YERE DAİR – İŞLEVE DAİR…”
Arazi Gezisi
,Analizlerin Kritik Edilmesi
(1/1000-1/200- Kavram Haritası-1/100 Arazi Maketi ve Kesiti)
,
- Konsept geliştirme semineri (ders saatinde video birlikte izlenebilir)
- Özgün barınma yeri örnekleri (hafta sonu evi, kır evi, dağ evi vb.) üzerinden tartışmalar, seçilen bir projenin konseptinin ve tasarım kriterlerinin analizi
- Kullanıcı ihtiyaç semasının ( açık+kapalı alan) ilişki diyagramı kurgulanması.
- 1/200 vaziyet planı üzerinde kullanıcı açık/kapalı kullanım alanlarının belirlenerek leke çalışması bölgeleme yapılması
- Haftasonu evi yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi
- Ergonmik Dikey Ulaşım Semineri

,
- Haftasonu yeri yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi

- Yürüyüş yolları, yeşil alanlar otopark ve yapı/yapıların izini içeren 1/100 vaziyet planı geliştirilmesi, ,- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması
- Mekânsal programa ait tartışmalar ve leke etüdü yapılması
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması,- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması,
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması,ARA JÜRİ
ANALİZ PAFTALARI
- 1:1000,1/200 Analizler, Sentez
TASARIMA AİT PAFTALAR
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri,
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.,ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
,FİNAL JÜRİSİ
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri, silüet
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- 3D Model
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.,-Alınan kirtiklere göre revizyonlar yapılması varsa eksik çizimlerin tamamlanması.
SEMİNER: Poster nasıl hazırlanır?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma yapma ve tasarım üretme sürecini tanımlar.2, 9F
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünür, farklı ölçeklere hakim olur.6F
Coğrafya, iklim, fonksiyon unsurlarını da dikkate alarak doğal çevrede tasarım yapar.12F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, çalışma programının tanıtılması
“YERE DAİR – İŞLEVE DAİR…”
Arazi Gezisi
2Analizlerin Kritik Edilmesi
(1/1000-1/200- Kavram Haritası-1/100 Arazi Maketi ve Kesiti)
3
- Konsept geliştirme semineri (ders saatinde video birlikte izlenebilir)
- Özgün barınma yeri örnekleri (hafta sonu evi, kır evi, dağ evi vb.) üzerinden tartışmalar, seçilen bir projenin konseptinin ve tasarım kriterlerinin analizi
- Kullanıcı ihtiyaç semasının ( açık+kapalı alan) ilişki diyagramı kurgulanması.
- 1/200 vaziyet planı üzerinde kullanıcı açık/kapalı kullanım alanlarının belirlenerek leke çalışması bölgeleme yapılması
- Haftasonu evi yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi
- Ergonmik Dikey Ulaşım Semineri

4
- Haftasonu yeri yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi

- Yürüyüş yolları, yeşil alanlar otopark ve yapı/yapıların izini içeren 1/100 vaziyet planı geliştirilmesi,
5- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması
- Mekânsal programa ait tartışmalar ve leke etüdü yapılması
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması
6- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması,
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması
7ARA JÜRİ
ANALİZ PAFTALARI
- 1:1000,1/200 Analizler, Sentez
TASARIMA AİT PAFTALAR
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri,
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.
8ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası
9- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
10- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
11- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
12- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
13FİNAL JÜRİSİ
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri, silüet
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- 3D Model
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.
14-Alınan kirtiklere göre revizyonlar yapılması varsa eksik çizimlerin tamamlanması.
SEMİNER: Poster nasıl hazırlanır?
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından verilecektir.
Alejandro Bahamon (2008), Sketch: Houses, Loft Publications Bertelsmann Fachverlag (1970), Bauentwurfslehre, Bertelsmann Fachverlag Publishing Charles G. Ramsey, Harold R. Sleeper (2000), Architectural Graphic Standarts, Wiley and Sons Elissa Aalto (1990), Alvar Aalto, Editions d'architecture Artemis Francis D.K. Ching (2004), İç Mekan Tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları / Mimarlık Dizisi John F. Pile (2002), Interior Design, Prentice Hall College Div Joseph De Chiara (2001), Time Saver Standards for Building Types, McGraw-Hill Kenneth Frampton (2005), Campo Baeza (Light is More), Tf Editions Koos Eissen (1988), Presenting Architectural Designs, Van nostrand Reinhold Maasao Furuyama (2005), Tadao Ando, Taschen Necati İnceoğlu (1995), Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları Peter Gössel (1996), Architecture in the Twentieth Century, Taschen Philip Jodidio (1997), Sir Norman Foster, Taschen Rob Krier (2002), Architectural Composition, Rizzoli Robert W. Gill (1984), Manual of Rendering with Pen and Ink, Van Nostrand Reinhold The Modulor (2004), Le Corbusier, Springer Tom Porter, Sue Goodman (1988), Manuel of Grpahic Techniques, Architectural Press Udo Kultermann (2010), Kenzo Tange and the Metabolist Movement, Taylor De Bone, E., 1990 Lateral thinking: Creativity Step-By-Step, HarperCollins Zelanski, P., 1996 Design Principles and Problems, Harcourt College Publishers Lauer, D., Pentak, S. 2008. Design Basics, Boston: Thomson Woodsworth Dabner, D., Stewart, S., Zempol, E. (2014). Graphic Design School: The Principles and Practice of Graphic Design. John Wiley & Sons: New Jersey

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2612
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı12222
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)194
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(194/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMA GİRİŞ II-Bahar Dönemi2+656
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Dilek Emine YILMAZ, Öğr.Gör. İrem ÇATAY, Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ, Öğr.Gör. Heval Zeliha ÜÇOK, Öğr.Gör. Recep Gökay GÖKÇE, Öğr.Gör. Bünyamin ATAN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Özcan Ernur Aktaş
Dersin AmacıBu ders; Mimarlık Bölümü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarisi Bölümü için: Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı bölümleri için ortak tasarlanan bu dersin amacı, eğitiminin ikinci yarıyılında olan öğrencilerin kullanıcıyı ve çevresel verileri, topoğrafyayı okuyabilme, analiz edebilme, farklı ölçeklerde düşünebilme ve elindeki tasarım kriterlerine göre çevreye duyarlı tasarım yapabilme becerisini kazandırmaktır. Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Tasarımı Bölümünde amaçlanan tasarım ilkelerinin anlatılması ve tasarım uygulamaları ile tasarım beceri ve yeteneğinin öğrenciye kazandırılmasıdır. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü: Araçlar ve Teknolojiler, Matbaa / Baskı Üretimi ve Sunum, Web ve Interaktivite Uzman Yöntemleri ve İş Birlikleri konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, çalışma programının tanıtılması
“YERE DAİR – İŞLEVE DAİR…”
Arazi Gezisi
,Analizlerin Kritik Edilmesi
(1/1000-1/200- Kavram Haritası-1/100 Arazi Maketi ve Kesiti)
,
- Konsept geliştirme semineri (ders saatinde video birlikte izlenebilir)
- Özgün barınma yeri örnekleri (hafta sonu evi, kır evi, dağ evi vb.) üzerinden tartışmalar, seçilen bir projenin konseptinin ve tasarım kriterlerinin analizi
- Kullanıcı ihtiyaç semasının ( açık+kapalı alan) ilişki diyagramı kurgulanması.
- 1/200 vaziyet planı üzerinde kullanıcı açık/kapalı kullanım alanlarının belirlenerek leke çalışması bölgeleme yapılması
- Haftasonu evi yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi
- Ergonmik Dikey Ulaşım Semineri

,
- Haftasonu yeri yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi

- Yürüyüş yolları, yeşil alanlar otopark ve yapı/yapıların izini içeren 1/100 vaziyet planı geliştirilmesi, ,- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması
- Mekânsal programa ait tartışmalar ve leke etüdü yapılması
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması,- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması,
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması,ARA JÜRİ
ANALİZ PAFTALARI
- 1:1000,1/200 Analizler, Sentez
TASARIMA AİT PAFTALAR
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri,
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.,ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
,FİNAL JÜRİSİ
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri, silüet
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- 3D Model
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.,-Alınan kirtiklere göre revizyonlar yapılması varsa eksik çizimlerin tamamlanması.
SEMİNER: Poster nasıl hazırlanır?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma yapma ve tasarım üretme sürecini tanımlar.2, 9F
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünür, farklı ölçeklere hakim olur.6F
Coğrafya, iklim, fonksiyon unsurlarını da dikkate alarak doğal çevrede tasarım yapar.12F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, çalışma programının tanıtılması
“YERE DAİR – İŞLEVE DAİR…”
Arazi Gezisi
2Analizlerin Kritik Edilmesi
(1/1000-1/200- Kavram Haritası-1/100 Arazi Maketi ve Kesiti)
3
- Konsept geliştirme semineri (ders saatinde video birlikte izlenebilir)
- Özgün barınma yeri örnekleri (hafta sonu evi, kır evi, dağ evi vb.) üzerinden tartışmalar, seçilen bir projenin konseptinin ve tasarım kriterlerinin analizi
- Kullanıcı ihtiyaç semasının ( açık+kapalı alan) ilişki diyagramı kurgulanması.
- 1/200 vaziyet planı üzerinde kullanıcı açık/kapalı kullanım alanlarının belirlenerek leke çalışması bölgeleme yapılması
- Haftasonu evi yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi
- Ergonmik Dikey Ulaşım Semineri

4
- Haftasonu yeri yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi

- Yürüyüş yolları, yeşil alanlar otopark ve yapı/yapıların izini içeren 1/100 vaziyet planı geliştirilmesi,
5- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması
- Mekânsal programa ait tartışmalar ve leke etüdü yapılması
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması
6- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması,
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması
7ARA JÜRİ
ANALİZ PAFTALARI
- 1:1000,1/200 Analizler, Sentez
TASARIMA AİT PAFTALAR
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri,
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.
8ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası
9- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
10- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
11- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
12- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
13FİNAL JÜRİSİ
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri, silüet
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- 3D Model
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.
14-Alınan kirtiklere göre revizyonlar yapılması varsa eksik çizimlerin tamamlanması.
SEMİNER: Poster nasıl hazırlanır?
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından verilecektir.
Alejandro Bahamon (2008), Sketch: Houses, Loft Publications Bertelsmann Fachverlag (1970), Bauentwurfslehre, Bertelsmann Fachverlag Publishing Charles G. Ramsey, Harold R. Sleeper (2000), Architectural Graphic Standarts, Wiley and Sons Elissa Aalto (1990), Alvar Aalto, Editions d'architecture Artemis Francis D.K. Ching (2004), İç Mekan Tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları / Mimarlık Dizisi John F. Pile (2002), Interior Design, Prentice Hall College Div Joseph De Chiara (2001), Time Saver Standards for Building Types, McGraw-Hill Kenneth Frampton (2005), Campo Baeza (Light is More), Tf Editions Koos Eissen (1988), Presenting Architectural Designs, Van nostrand Reinhold Maasao Furuyama (2005), Tadao Ando, Taschen Necati İnceoğlu (1995), Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları Peter Gössel (1996), Architecture in the Twentieth Century, Taschen Philip Jodidio (1997), Sir Norman Foster, Taschen Rob Krier (2002), Architectural Composition, Rizzoli Robert W. Gill (1984), Manual of Rendering with Pen and Ink, Van Nostrand Reinhold The Modulor (2004), Le Corbusier, Springer Tom Porter, Sue Goodman (1988), Manuel of Grpahic Techniques, Architectural Press Udo Kultermann (2010), Kenzo Tange and the Metabolist Movement, Taylor De Bone, E., 1990 Lateral thinking: Creativity Step-By-Step, HarperCollins Zelanski, P., 1996 Design Principles and Problems, Harcourt College Publishers Lauer, D., Pentak, S. 2008. Design Basics, Boston: Thomson Woodsworth Dabner, D., Stewart, S., Zempol, E. (2014). Graphic Design School: The Principles and Practice of Graphic Design. John Wiley & Sons: New Jersey

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21