Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ MEKANDA IŞIK VE RENK-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatma Ebru KALGAY
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Meriç Musaoğlu
Dersin AmacıBu ders ile öğrenciye, 1-İç mekan tasarımı sürecinde renk ve ışığı etkin bir araç olarak kullanma 2-Form- malzeme- doku- renk-ışık dengesi gözeterek iç mekan atmosferi oluşturma, 3-İç mekan donatılarını ve tekstil ürünlerini renk planlama-ışık kararlarına uygun olarak seçebilme yetilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi,Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri, rengin fiziksel ve psikolojik etkileri. ,Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları ,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi ,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi,Sınıf içi uygulama : Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlaması-teknik:suluboya,İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık, ışık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı; iç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler.,İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler.,sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,sınıf içi uygulama: tartışma ve değerlendirmeler,İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi ,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler,aşağıdaki bilgi, beceri, ve yetkinlikleri kazanırlar; I. Renk, renk kuramları ve sistemleri bilgisi. II. Farklı işlevli iç mekanlarda renk planlama tekniklerini kullanma bilgi ve becerisi. III. Işık etkisini iç mekan atmosferi yaratmada etkin kullanabilme bilgi ve becerisi. IV. Renk ve ışık kararları doğrultusunda, form ve dokuyu etkin kullanabilme becerisi. V. Tekstil ürünlerini, tasarım kriterleri doğrultusunda seçebilme becerisi. 9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi
2Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri, rengin fiziksel ve psikolojik etkileri.
3Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları
4İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi
5İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi
6İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi
7Sınıf içi uygulama : Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlaması-teknik:suluboya
8İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık, ışık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı; iç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler.
9İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler.
10sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer
11sınıf içi uygulama: tartışma ve değerlendirmeler
12İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi
13Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması
14Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
*Mahnke, Maerweın, Rodeck, Basel (2007), Color Communıcatıon ın Archıtectural Desıgn. *The complete guıde to color cambrıdge,the Ilex presslımıted ,2004 *WHELAN , BRIDE .(1994), Color Harmony 1-2 . * KURTICH, EAKIN .(1993), Interior Architecture. *Edwards ,C.(2011) Interior architecture -a critical introduction. *Gibbs ,J .(2005) Interior Design .

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer188
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)54
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(54/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ MEKANDA IŞIK VE RENK-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatma Ebru KALGAY
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Meriç Musaoğlu
Dersin AmacıBu ders ile öğrenciye, 1-İç mekan tasarımı sürecinde renk ve ışığı etkin bir araç olarak kullanma 2-Form- malzeme- doku- renk-ışık dengesi gözeterek iç mekan atmosferi oluşturma, 3-İç mekan donatılarını ve tekstil ürünlerini renk planlama-ışık kararlarına uygun olarak seçebilme yetilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi,Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri, rengin fiziksel ve psikolojik etkileri. ,Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları ,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi ,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi,Sınıf içi uygulama : Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlaması-teknik:suluboya,İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık, ışık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı; iç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler.,İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler.,sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,sınıf içi uygulama: tartışma ve değerlendirmeler,İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi ,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler,aşağıdaki bilgi, beceri, ve yetkinlikleri kazanırlar; I. Renk, renk kuramları ve sistemleri bilgisi. II. Farklı işlevli iç mekanlarda renk planlama tekniklerini kullanma bilgi ve becerisi. III. Işık etkisini iç mekan atmosferi yaratmada etkin kullanabilme bilgi ve becerisi. IV. Renk ve ışık kararları doğrultusunda, form ve dokuyu etkin kullanabilme becerisi. V. Tekstil ürünlerini, tasarım kriterleri doğrultusunda seçebilme becerisi. 9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amacı, kapsamı ve işleniş biçimi,genel renk bilgisi
2Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri, rengin fiziksel ve psikolojik etkileri.
3Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları
4İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 1: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi
5İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi
6İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri 2:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi
7Sınıf içi uygulama : Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlaması-teknik:suluboya
8İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık, ışık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı; iç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler.
9İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler.
10sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer
11sınıf içi uygulama: tartışma ve değerlendirmeler
12İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi
13Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması
14Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
*Mahnke, Maerweın, Rodeck, Basel (2007), Color Communıcatıon ın Archıtectural Desıgn. *The complete guıde to color cambrıdge,the Ilex presslımıted ,2004 *WHELAN , BRIDE .(1994), Color Harmony 1-2 . * KURTICH, EAKIN .(1993), Interior Architecture. *Edwards ,C.(2011) Interior architecture -a critical introduction. *Gibbs ,J .(2005) Interior Design .

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21