Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GAYRİMENKUL GELİŞTİRME-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Natali TOMA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı‘Gayrimenkul Geliştirme’ metodolojisinin proje yönetim prensipleri ile ilişkilendirilerek ve proje planlama kronolojisi ile aktarılarak, yetişecek tasarımcıların ticari gayrimenkul yönetimi konusunda bilinçlendirilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Gayrimenkul Geliştirme konusuna giriş – Sektörel fuarlar ve organizasyonlar - Ticari bir gayrimenkul hayata geçirilirken… Pazar Araştırması ve Arsa Seçim Süreci ,2. hafta- week- Stratejik Planlama, Fonksiyon Belirleme, Risk Yönetimi - En iyi kullanım analizi ve mağaza karması seçimi ile stratejiyi geliştirirken... (Pazar analizi, konsept ve tasarım sürecindeki beklentiler, çelişkiler ve sonuçları) ,İhtiyaç Özeti!.. Konsept ve tasarım sürecindeki beklentiler – Bir örnek ticari gayrimenkul projesi üzerinde öğrencilerin katılımı ile gerçekleşecek Beyin Fırtınası Çalışması,Fizibilite süreci (Eksiksiz bir fizibilite nasıl olur ve gayrimenkul projesinin hayata geçirilmesindeki önemi nedir?) ,Konsept tasarım süreci (konsept tasarım ve enerji verimliliği ilişkisi) - Sürdürülebilir Konsept ,Entegrasyon Yönetimi! 1. Kent ölçeğindeki çeşitli buluşma noktalarının akışının gayrimenkul projesine yansıtılarak projenin şehir ile bağlantısının kurulması. 2. Konsept Tasarım, Uygulama projeleri ve “shop drawing” süreçlerinin entegrasyonu ,Sözleşme Yönetimi, Anlaşmazlıların Çözümlenmesi, İlişki Yönetimi – Örneklemeler ve soru/cevap yöntemi ,Ara Sınav,Uygulama Tasarımı Sürecinin Entegrasyonu – Sürdürülebilir Tasarım Yönetimi, Teknik Proje Yönetimi, Mühendislik projeleri ile koordinasyon ,Atelye – Öğrencilerin katılımı ile gerçekleştirilecek olan atelyenin amacı sözleşme sürecinden inşaat sürecine kadar gerçek hayatta yaşananlara dair farkındalık kazandırmaktır. Atelye öğrencilerin katılımının yanısıra sektörde aktif rol alan misafir mimarlar ve tasarım stüdyosu öğretmenlerinin katılımı ile gerçekleştirilecektir. ,inşaat süreç yönetimi (İnşaat ve yapım sürecindeki riskler, yaşananlar ve sonuçları) Şantiye yaşamından örneklemeler… ,Açılış & devir teslim süreci (Pazarlama, satış, kiralama ve işletmeye alma süreçlerinin entegrasyonu),Açıldıktan sonra. ,Öğrenilen dersler! (Şirketler, profesyoneller, patronlar, danışmanlar ve sektörün diğer oyuncularının görevleri, uluslararası ve yerli şirketlerdeki farklı yaklaşımlar ve sonuçları…); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci büyük ölçekli karma projelerde sürdürülebilir gayrimenkul geliştirme metodolojisinin nasıl uygulandığı konusunda bilgilendirildildiklerek karma proje geliştirme çalışmalarının gereği olan eleştirel düşünme becerisi edinir. 13, 21, 9A
Öğrenci, karmaşık bir bütünü, onu oluşturan farklı parçalar ve bu parçalar arasındaki ilişki bağlamında analiz eder. 2, 20, 6C
Öğrenci inşaatı tamamlanmış bir gayrimenkul yatırımını mimari, iç mimari, mühendislik, aydınlatma, grafik, yangın vb projelerinin ‘’tersine mühendislik’’ yöntemi ile irdeleyerek ‘’tasarım yönetimi’’ konusunu üzerinde çalıştığı ödev-proje atelyesi yolu ile yaşayarak öğrenir. 2, 20, 6C
Öğrenci, mevcut bir tasarım fikrini, ilgili çevre verilini ve fonksiyonu da dahil edecek şekilde geliştirmeye başlar. 2, 20, 6C
Öğrenci, ‘Gayrimenkul Geliştirme’ metodolojisinin proje yönetim prensipleri ile ilişkilendirilerek ve proje planlama kronolojisi ile öğrenerek gayrimenkul yönetimi konusunda bilinçlenir. 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gayrimenkul Geliştirme konusuna giriş – Sektörel fuarlar ve organizasyonlar - Ticari bir gayrimenkul hayata geçirilirken… Pazar Araştırması ve Arsa Seçim Süreci
22. hafta- week- Stratejik Planlama, Fonksiyon Belirleme, Risk Yönetimi - En iyi kullanım analizi ve mağaza karması seçimi ile stratejiyi geliştirirken... (Pazar analizi, konsept ve tasarım sürecindeki beklentiler, çelişkiler ve sonuçları)
3İhtiyaç Özeti!.. Konsept ve tasarım sürecindeki beklentiler – Bir örnek ticari gayrimenkul projesi üzerinde öğrencilerin katılımı ile gerçekleşecek Beyin Fırtınası Çalışması
4Fizibilite süreci (Eksiksiz bir fizibilite nasıl olur ve gayrimenkul projesinin hayata geçirilmesindeki önemi nedir?)
5Konsept tasarım süreci (konsept tasarım ve enerji verimliliği ilişkisi) - Sürdürülebilir Konsept
6Entegrasyon Yönetimi! 1. Kent ölçeğindeki çeşitli buluşma noktalarının akışının gayrimenkul projesine yansıtılarak projenin şehir ile bağlantısının kurulması. 2. Konsept Tasarım, Uygulama projeleri ve “shop drawing” süreçlerinin entegrasyonu
7Sözleşme Yönetimi, Anlaşmazlıların Çözümlenmesi, İlişki Yönetimi – Örneklemeler ve soru/cevap yöntemi
8Ara Sınav
9Uygulama Tasarımı Sürecinin Entegrasyonu – Sürdürülebilir Tasarım Yönetimi, Teknik Proje Yönetimi, Mühendislik projeleri ile koordinasyon
10Atelye – Öğrencilerin katılımı ile gerçekleştirilecek olan atelyenin amacı sözleşme sürecinden inşaat sürecine kadar gerçek hayatta yaşananlara dair farkındalık kazandırmaktır. Atelye öğrencilerin katılımının yanısıra sektörde aktif rol alan misafir mimarlar ve tasarım stüdyosu öğretmenlerinin katılımı ile gerçekleştirilecektir.
11inşaat süreç yönetimi (İnşaat ve yapım sürecindeki riskler, yaşananlar ve sonuçları) Şantiye yaşamından örneklemeler…
12Açılış & devir teslim süreci (Pazarlama, satış, kiralama ve işletmeye alma süreçlerinin entegrasyonu)
13Açıldıktan sonra.
14Öğrenilen dersler! (Şirketler, profesyoneller, patronlar, danışmanlar ve sektörün diğer oyuncularının görevleri, uluslararası ve yerli şirketlerdeki farklı yaklaşımlar ve sonuçları…)
Kaynak
Miles, Mike, E., Berens, Gayle and Weiss, Marc, A.; 2000. Real Estate Development Principles and Process, Third Edition, Urban Land Institu. Peiser, B.R., Schwanke, D. (1992): Professional Real Estate Developments: The ULI Guide to the Business. Ratcliffe, J., Stubbs M., Shepherd, M. (2002): Urban Planning and Real Estate Development, Spon Press, NY. Ayrıca ders esnasında kaynak paylaşılmaktadır

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
X
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
X
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme326
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GAYRİMENKUL GELİŞTİRME-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Natali TOMA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı‘Gayrimenkul Geliştirme’ metodolojisinin proje yönetim prensipleri ile ilişkilendirilerek ve proje planlama kronolojisi ile aktarılarak, yetişecek tasarımcıların ticari gayrimenkul yönetimi konusunda bilinçlendirilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Gayrimenkul Geliştirme konusuna giriş – Sektörel fuarlar ve organizasyonlar - Ticari bir gayrimenkul hayata geçirilirken… Pazar Araştırması ve Arsa Seçim Süreci ,2. hafta- week- Stratejik Planlama, Fonksiyon Belirleme, Risk Yönetimi - En iyi kullanım analizi ve mağaza karması seçimi ile stratejiyi geliştirirken... (Pazar analizi, konsept ve tasarım sürecindeki beklentiler, çelişkiler ve sonuçları) ,İhtiyaç Özeti!.. Konsept ve tasarım sürecindeki beklentiler – Bir örnek ticari gayrimenkul projesi üzerinde öğrencilerin katılımı ile gerçekleşecek Beyin Fırtınası Çalışması,Fizibilite süreci (Eksiksiz bir fizibilite nasıl olur ve gayrimenkul projesinin hayata geçirilmesindeki önemi nedir?) ,Konsept tasarım süreci (konsept tasarım ve enerji verimliliği ilişkisi) - Sürdürülebilir Konsept ,Entegrasyon Yönetimi! 1. Kent ölçeğindeki çeşitli buluşma noktalarının akışının gayrimenkul projesine yansıtılarak projenin şehir ile bağlantısının kurulması. 2. Konsept Tasarım, Uygulama projeleri ve “shop drawing” süreçlerinin entegrasyonu ,Sözleşme Yönetimi, Anlaşmazlıların Çözümlenmesi, İlişki Yönetimi – Örneklemeler ve soru/cevap yöntemi ,Ara Sınav,Uygulama Tasarımı Sürecinin Entegrasyonu – Sürdürülebilir Tasarım Yönetimi, Teknik Proje Yönetimi, Mühendislik projeleri ile koordinasyon ,Atelye – Öğrencilerin katılımı ile gerçekleştirilecek olan atelyenin amacı sözleşme sürecinden inşaat sürecine kadar gerçek hayatta yaşananlara dair farkındalık kazandırmaktır. Atelye öğrencilerin katılımının yanısıra sektörde aktif rol alan misafir mimarlar ve tasarım stüdyosu öğretmenlerinin katılımı ile gerçekleştirilecektir. ,inşaat süreç yönetimi (İnşaat ve yapım sürecindeki riskler, yaşananlar ve sonuçları) Şantiye yaşamından örneklemeler… ,Açılış & devir teslim süreci (Pazarlama, satış, kiralama ve işletmeye alma süreçlerinin entegrasyonu),Açıldıktan sonra. ,Öğrenilen dersler! (Şirketler, profesyoneller, patronlar, danışmanlar ve sektörün diğer oyuncularının görevleri, uluslararası ve yerli şirketlerdeki farklı yaklaşımlar ve sonuçları…); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci büyük ölçekli karma projelerde sürdürülebilir gayrimenkul geliştirme metodolojisinin nasıl uygulandığı konusunda bilgilendirildildiklerek karma proje geliştirme çalışmalarının gereği olan eleştirel düşünme becerisi edinir. 13, 21, 9A
Öğrenci, karmaşık bir bütünü, onu oluşturan farklı parçalar ve bu parçalar arasındaki ilişki bağlamında analiz eder. 2, 20, 6C
Öğrenci inşaatı tamamlanmış bir gayrimenkul yatırımını mimari, iç mimari, mühendislik, aydınlatma, grafik, yangın vb projelerinin ‘’tersine mühendislik’’ yöntemi ile irdeleyerek ‘’tasarım yönetimi’’ konusunu üzerinde çalıştığı ödev-proje atelyesi yolu ile yaşayarak öğrenir. 2, 20, 6C
Öğrenci, mevcut bir tasarım fikrini, ilgili çevre verilini ve fonksiyonu da dahil edecek şekilde geliştirmeye başlar. 2, 20, 6C
Öğrenci, ‘Gayrimenkul Geliştirme’ metodolojisinin proje yönetim prensipleri ile ilişkilendirilerek ve proje planlama kronolojisi ile öğrenerek gayrimenkul yönetimi konusunda bilinçlenir. 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gayrimenkul Geliştirme konusuna giriş – Sektörel fuarlar ve organizasyonlar - Ticari bir gayrimenkul hayata geçirilirken… Pazar Araştırması ve Arsa Seçim Süreci
22. hafta- week- Stratejik Planlama, Fonksiyon Belirleme, Risk Yönetimi - En iyi kullanım analizi ve mağaza karması seçimi ile stratejiyi geliştirirken... (Pazar analizi, konsept ve tasarım sürecindeki beklentiler, çelişkiler ve sonuçları)
3İhtiyaç Özeti!.. Konsept ve tasarım sürecindeki beklentiler – Bir örnek ticari gayrimenkul projesi üzerinde öğrencilerin katılımı ile gerçekleşecek Beyin Fırtınası Çalışması
4Fizibilite süreci (Eksiksiz bir fizibilite nasıl olur ve gayrimenkul projesinin hayata geçirilmesindeki önemi nedir?)
5Konsept tasarım süreci (konsept tasarım ve enerji verimliliği ilişkisi) - Sürdürülebilir Konsept
6Entegrasyon Yönetimi! 1. Kent ölçeğindeki çeşitli buluşma noktalarının akışının gayrimenkul projesine yansıtılarak projenin şehir ile bağlantısının kurulması. 2. Konsept Tasarım, Uygulama projeleri ve “shop drawing” süreçlerinin entegrasyonu
7Sözleşme Yönetimi, Anlaşmazlıların Çözümlenmesi, İlişki Yönetimi – Örneklemeler ve soru/cevap yöntemi
8Ara Sınav
9Uygulama Tasarımı Sürecinin Entegrasyonu – Sürdürülebilir Tasarım Yönetimi, Teknik Proje Yönetimi, Mühendislik projeleri ile koordinasyon
10Atelye – Öğrencilerin katılımı ile gerçekleştirilecek olan atelyenin amacı sözleşme sürecinden inşaat sürecine kadar gerçek hayatta yaşananlara dair farkındalık kazandırmaktır. Atelye öğrencilerin katılımının yanısıra sektörde aktif rol alan misafir mimarlar ve tasarım stüdyosu öğretmenlerinin katılımı ile gerçekleştirilecektir.
11inşaat süreç yönetimi (İnşaat ve yapım sürecindeki riskler, yaşananlar ve sonuçları) Şantiye yaşamından örneklemeler…
12Açılış & devir teslim süreci (Pazarlama, satış, kiralama ve işletmeye alma süreçlerinin entegrasyonu)
13Açıldıktan sonra.
14Öğrenilen dersler! (Şirketler, profesyoneller, patronlar, danışmanlar ve sektörün diğer oyuncularının görevleri, uluslararası ve yerli şirketlerdeki farklı yaklaşımlar ve sonuçları…)
Kaynak
Miles, Mike, E., Berens, Gayle and Weiss, Marc, A.; 2000. Real Estate Development Principles and Process, Third Edition, Urban Land Institu. Peiser, B.R., Schwanke, D. (1992): Professional Real Estate Developments: The ULI Guide to the Business. Ratcliffe, J., Stubbs M., Shepherd, M. (2002): Urban Planning and Real Estate Development, Spon Press, NY. Ayrıca ders esnasında kaynak paylaşılmaktadır

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
X
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
X
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21