Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURAKLIK SONRASI PROJE TASARIMI | - | Bahar Dönemi | 3+1 | 3,5 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hamdi ERGÜL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hamdi ERGÜL |
Dersin Yardımcıları | Dünya nüfusunun yaklaşık % 55’i kentsel alanlarda yaşamaktadır. Ülkemizde bu oran % 92 ulaşmış durumdadır. Mevcut ekonomik modeller nedeniyle sürekli artan tüketim anlayışının şekillendirdiği hayatlar yaşamaya zorlanıyor. Her yaştan, her meslekten ve dünya görüşünden milyarlarca insan, birbirine benzeyen şehirlerde temel ihtiyaçlara çabalayarak hayatlarını geçiriyor. Şehir yaşamı kimimiz için bir tercih, bazılarımız içinse zorunluluk. Kesin olan bir şey var ki, toplumun her kesiminden insanın daha iyi bir hayat sürebilmesi doğal kaynakları çok daha az tüketen sürdürülebilir (tasarım anlayışında ki sisteme bağlı tanım) eşitlikçi ve iş birliğine dayalı bir kültüre yönelmemize bağlı. Bunun için toplumun her kesiminden insanın sorumluluk alması gerekiyor. Mevcut şehir yaşantısında herkesin kendi barınaklarını yapamayacak kadar aciz bir duruma getirilmiş olması düşündürücüdür. Herkesin kendi barınağını tasarlaması ve bunun doğanın örüntüsüne uygun bir yaşamla var etmesi evrensel bir haktır. Modern yaşam koşullarına bağlı geliştirdiğimiz her meslek gelecekte, mezun yığılması, yoğunlaşması ve buna bağlı işsizlik kaçınılmazdır. Çoğu mesleklerin günümüzde ve gelecekte iş problemleri yaşadığı net görünmektedir. Teknolojinin insan yerini alması ve ekonomik çalkantılar işsizlik hızını artıran parametrelerden bir kaçıdır. İş, barınma, yemek gibi temel ihtiyaçların karşılanabilmesi için; Toprak, su, hava ve tüm canlıların yaşamını içinde barındıran tasarım anlayışı ile herkese yetecek canlı organizmalar tasarlandığında günümüz ve gelecek adına daha yaşanabilir bir dünya oluşturulabilir. |
Dersin Amacı | Şehirde yaşayanlar için tasarım önerileri, su, toprak, hava ilişkisi ve bunlar için koruyucu tasarım yaklaşımları. Kavramsal olarak tasarım anlayışları ve kuraklık sonrası tasarım yaklaşımları irdelenecektir. Teorik anlatımlarda çöl, kurak, ve ılıman bölgelerde toprağı iyileştirme, suyun korunması ve suyun hasadını sağlayarak; canlı organizmaların örüntüsünü kavrayarak, öğrenen ve gelişen tasarımlar yapmak. Yaşamını, doğanın kurallarına uygun sürdürür anlayışlar, toprağın doğal sürecine, sürdürülebilir yaşam prensiplerine uygun tasarımlar geliştirebilmek. Bir tasarım bilimi olarak Permakültür analayışını kavramak. Permakültürün amacı, sürdürülebilir bir sistem kurmak. Sürdürülebilir bir sistemin en önemli aşaması dışarıya olan ihtiyacı azaltarak eldeki kaynakları çeşitli şekillerde tekrar üretmek ve kullanmak. Kendi kendini yenileyen, onaran ve üreten bir sistem kurabilmenin yolu, buradan geçiyor. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin İşlenmesi ve Arazi Seçimi,Seçilen bir arazi üzerinde inceleme yapma,Seçilen bir arazinin gözlem yoluyla tasarim araştirmalari,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme,Seçilen bir araziye tasarim geliştirme,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme,Ara değerlendirme,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 18, 19, 2, 6 | E, F, H | |
Tasarıma bütüncül bakma ve Doğal kaynakların korunması çoğaltılması yönünde fikirler geliştirme | ||
İnsanın yıllık tükettiği gıda ve enerji hesaplamaları yaparak farkındalık oluşturma | ||
Veri toplama ve analiz etme yöntemleri ile tasarım sürecini yürütme | ||
Evsel atık (su ve gıda) geri kazanma sistemleri hakkında bilgi edenmek |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin İşlenmesi ve Arazi Seçimi | |
2 | Seçilen bir arazi üzerinde inceleme yapma | |
3 | Seçilen bir arazinin gözlem yoluyla tasarim araştirmalari | |
4 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
5 | Seçilen bir araziye tasarim geliştirme | |
6 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
7 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
8 | Ara değerlendirme | |
9 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
10 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
11 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
12 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
13 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
14 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme |
Kaynak |
Mollison, B., Permakültüre Giriş, Sinek Sekiz Yayınları, 2011, İstanbul. Kellog, S., Pettigrew, S., Sürdürülebilir Yaşam Rehberi, Sinek Sekiz yayınları, 2013, İstanbul. Fukuoka, M., Doğal Tarımın Yolu Felsefesi ve Uygulaması, Kaos Yayınları, 2011, İstanbul. Berger, W., Lorenz, C., Kompost Tuvaletler Susuz Sıhhi Teknikler, Yeni İnsan Yayınevi, 2017, İstanbul. Hemenway, T. Permakültür Bahçeleri, Yeni İnsan Yayınevi, 2017, İstanbul. Hemenway, T. Permakültür Şehirde, Yeni İnsan Yayınevi, 2018, İstanbul. Thoreau, D., H., Doğal Yaşam ve Başkaldırı, Kaknüs Yayınları, 2004, İstanbul. Rifkin, J., T., Howard, T., Entropi Dünyaya Yeni Bir Bakiş, İz Yayıncılık, 2010, İstanbul. Meadows, D.H., Meadows, D.L., Randers, J., Behrens III, W.W., Ekonomik Büyümenin Sınırları, İstanbul Yayın Evi, 1978, İstanbul. Ehrilch, P. H., Nüfus Bombası, Ayyildiz Matbaasi, 1976 Wohlleben, P., Ağaçların Gizli Yaşamı Ne Hissederler, Nasıl İletişim Kurarlar? Sırlarla Dolu Bir Dünyada Keşifler, Kitap Kurdu Yayınları, 2018, İstanbul. Diamond, J., Çöküş/Medeniyetler Nasıl Ayakta Kalır ya da Yıkılır? Timaş Yayınları, 2006 İstanbul. Diamond, J., Tüfek Mikrop ve Çelik, Tübitak Yayınları, 2016, İstanbul. Aşanlı, M., Geleneksel Yapı Teknikleri Doğal ve Ekolojik Yapı Rehberi, Yeni İnsan Yayınevi, 2016, İstanbul. Chödrön, P., Belirsizlik ve Değişimle Birlikte Güzel bir Hayat, Sinek Sekiz yayınları, 2015, İstanbul. Pollan, M., Bana Ait Bir Yer, Sinek Sekiz yayınları, 2015. Shiva, V., İyilerin Yanında, Sinek Sekiz yayınları, 2012. |
Makale ve Kitap okumaları. Raporlar, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 2 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 3 | 9 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 3 | 9 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 3 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 2 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 2 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURAKLIK SONRASI PROJE TASARIMI | - | Bahar Dönemi | 3+1 | 3,5 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hamdi ERGÜL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hamdi ERGÜL |
Dersin Yardımcıları | Dünya nüfusunun yaklaşık % 55’i kentsel alanlarda yaşamaktadır. Ülkemizde bu oran % 92 ulaşmış durumdadır. Mevcut ekonomik modeller nedeniyle sürekli artan tüketim anlayışının şekillendirdiği hayatlar yaşamaya zorlanıyor. Her yaştan, her meslekten ve dünya görüşünden milyarlarca insan, birbirine benzeyen şehirlerde temel ihtiyaçlara çabalayarak hayatlarını geçiriyor. Şehir yaşamı kimimiz için bir tercih, bazılarımız içinse zorunluluk. Kesin olan bir şey var ki, toplumun her kesiminden insanın daha iyi bir hayat sürebilmesi doğal kaynakları çok daha az tüketen sürdürülebilir (tasarım anlayışında ki sisteme bağlı tanım) eşitlikçi ve iş birliğine dayalı bir kültüre yönelmemize bağlı. Bunun için toplumun her kesiminden insanın sorumluluk alması gerekiyor. Mevcut şehir yaşantısında herkesin kendi barınaklarını yapamayacak kadar aciz bir duruma getirilmiş olması düşündürücüdür. Herkesin kendi barınağını tasarlaması ve bunun doğanın örüntüsüne uygun bir yaşamla var etmesi evrensel bir haktır. Modern yaşam koşullarına bağlı geliştirdiğimiz her meslek gelecekte, mezun yığılması, yoğunlaşması ve buna bağlı işsizlik kaçınılmazdır. Çoğu mesleklerin günümüzde ve gelecekte iş problemleri yaşadığı net görünmektedir. Teknolojinin insan yerini alması ve ekonomik çalkantılar işsizlik hızını artıran parametrelerden bir kaçıdır. İş, barınma, yemek gibi temel ihtiyaçların karşılanabilmesi için; Toprak, su, hava ve tüm canlıların yaşamını içinde barındıran tasarım anlayışı ile herkese yetecek canlı organizmalar tasarlandığında günümüz ve gelecek adına daha yaşanabilir bir dünya oluşturulabilir. |
Dersin Amacı | Şehirde yaşayanlar için tasarım önerileri, su, toprak, hava ilişkisi ve bunlar için koruyucu tasarım yaklaşımları. Kavramsal olarak tasarım anlayışları ve kuraklık sonrası tasarım yaklaşımları irdelenecektir. Teorik anlatımlarda çöl, kurak, ve ılıman bölgelerde toprağı iyileştirme, suyun korunması ve suyun hasadını sağlayarak; canlı organizmaların örüntüsünü kavrayarak, öğrenen ve gelişen tasarımlar yapmak. Yaşamını, doğanın kurallarına uygun sürdürür anlayışlar, toprağın doğal sürecine, sürdürülebilir yaşam prensiplerine uygun tasarımlar geliştirebilmek. Bir tasarım bilimi olarak Permakültür analayışını kavramak. Permakültürün amacı, sürdürülebilir bir sistem kurmak. Sürdürülebilir bir sistemin en önemli aşaması dışarıya olan ihtiyacı azaltarak eldeki kaynakları çeşitli şekillerde tekrar üretmek ve kullanmak. Kendi kendini yenileyen, onaran ve üreten bir sistem kurabilmenin yolu, buradan geçiyor. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin İşlenmesi ve Arazi Seçimi,Seçilen bir arazi üzerinde inceleme yapma,Seçilen bir arazinin gözlem yoluyla tasarim araştirmalari,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme,Seçilen bir araziye tasarim geliştirme,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme,Ara değerlendirme,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 18, 19, 2, 6 | E, F, H | |
Tasarıma bütüncül bakma ve Doğal kaynakların korunması çoğaltılması yönünde fikirler geliştirme | ||
İnsanın yıllık tükettiği gıda ve enerji hesaplamaları yaparak farkındalık oluşturma | ||
Veri toplama ve analiz etme yöntemleri ile tasarım sürecini yürütme | ||
Evsel atık (su ve gıda) geri kazanma sistemleri hakkında bilgi edenmek |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin İşlenmesi ve Arazi Seçimi | |
2 | Seçilen bir arazi üzerinde inceleme yapma | |
3 | Seçilen bir arazinin gözlem yoluyla tasarim araştirmalari | |
4 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
5 | Seçilen bir araziye tasarim geliştirme | |
6 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
7 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
8 | Ara değerlendirme | |
9 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
10 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
11 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
12 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
13 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme | |
14 | Seçilen bir araziye tasarım geliştirme |
Kaynak |
Mollison, B., Permakültüre Giriş, Sinek Sekiz Yayınları, 2011, İstanbul. Kellog, S., Pettigrew, S., Sürdürülebilir Yaşam Rehberi, Sinek Sekiz yayınları, 2013, İstanbul. Fukuoka, M., Doğal Tarımın Yolu Felsefesi ve Uygulaması, Kaos Yayınları, 2011, İstanbul. Berger, W., Lorenz, C., Kompost Tuvaletler Susuz Sıhhi Teknikler, Yeni İnsan Yayınevi, 2017, İstanbul. Hemenway, T. Permakültür Bahçeleri, Yeni İnsan Yayınevi, 2017, İstanbul. Hemenway, T. Permakültür Şehirde, Yeni İnsan Yayınevi, 2018, İstanbul. Thoreau, D., H., Doğal Yaşam ve Başkaldırı, Kaknüs Yayınları, 2004, İstanbul. Rifkin, J., T., Howard, T., Entropi Dünyaya Yeni Bir Bakiş, İz Yayıncılık, 2010, İstanbul. Meadows, D.H., Meadows, D.L., Randers, J., Behrens III, W.W., Ekonomik Büyümenin Sınırları, İstanbul Yayın Evi, 1978, İstanbul. Ehrilch, P. H., Nüfus Bombası, Ayyildiz Matbaasi, 1976 Wohlleben, P., Ağaçların Gizli Yaşamı Ne Hissederler, Nasıl İletişim Kurarlar? Sırlarla Dolu Bir Dünyada Keşifler, Kitap Kurdu Yayınları, 2018, İstanbul. Diamond, J., Çöküş/Medeniyetler Nasıl Ayakta Kalır ya da Yıkılır? Timaş Yayınları, 2006 İstanbul. Diamond, J., Tüfek Mikrop ve Çelik, Tübitak Yayınları, 2016, İstanbul. Aşanlı, M., Geleneksel Yapı Teknikleri Doğal ve Ekolojik Yapı Rehberi, Yeni İnsan Yayınevi, 2016, İstanbul. Chödrön, P., Belirsizlik ve Değişimle Birlikte Güzel bir Hayat, Sinek Sekiz yayınları, 2015, İstanbul. Pollan, M., Bana Ait Bir Yer, Sinek Sekiz yayınları, 2015. Shiva, V., İyilerin Yanında, Sinek Sekiz yayınları, 2012. |
Makale ve Kitap okumaları. Raporlar, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |