Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURAKLIK SONRASI PROJE TASARIMI-Bahar Dönemi3+13,54
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hamdi ERGÜL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hamdi ERGÜL
Dersin YardımcılarıDünya nüfusunun yaklaşık % 55’i kentsel alanlarda yaşamaktadır. Ülkemizde bu oran % 92 ulaşmış durumdadır. Mevcut ekonomik modeller nedeniyle sürekli artan tüketim anlayışının şekillendirdiği hayatlar yaşamaya zorlanıyor. Her yaştan, her meslekten ve dünya görüşünden milyarlarca insan, birbirine benzeyen şehirlerde temel ihtiyaçlara çabalayarak hayatlarını geçiriyor. Şehir yaşamı kimimiz için bir tercih, bazılarımız içinse zorunluluk. Kesin olan bir şey var ki, toplumun her kesiminden insanın daha iyi bir hayat sürebilmesi doğal kaynakları çok daha az tüketen sürdürülebilir (tasarım anlayışında ki sisteme bağlı tanım) eşitlikçi ve iş birliğine dayalı bir kültüre yönelmemize bağlı. Bunun için toplumun her kesiminden insanın sorumluluk alması gerekiyor. Mevcut şehir yaşantısında herkesin kendi barınaklarını yapamayacak kadar aciz bir duruma getirilmiş olması düşündürücüdür. Herkesin kendi barınağını tasarlaması ve bunun doğanın örüntüsüne uygun bir yaşamla var etmesi evrensel bir haktır. Modern yaşam koşullarına bağlı geliştirdiğimiz her meslek gelecekte, mezun yığılması, yoğunlaşması ve buna bağlı işsizlik kaçınılmazdır. Çoğu mesleklerin günümüzde ve gelecekte iş problemleri yaşadığı net görünmektedir. Teknolojinin insan yerini alması ve ekonomik çalkantılar işsizlik hızını artıran parametrelerden bir kaçıdır. İş, barınma, yemek gibi temel ihtiyaçların karşılanabilmesi için; Toprak, su, hava ve tüm canlıların yaşamını içinde barındıran tasarım anlayışı ile herkese yetecek canlı organizmalar tasarlandığında günümüz ve gelecek adına daha yaşanabilir bir dünya oluşturulabilir.
Dersin AmacıŞehirde yaşayanlar için tasarım önerileri, su, toprak, hava ilişkisi ve bunlar için koruyucu tasarım yaklaşımları. Kavramsal olarak tasarım anlayışları ve kuraklık sonrası tasarım yaklaşımları irdelenecektir. Teorik anlatımlarda çöl, kurak, ve ılıman bölgelerde toprağı iyileştirme, suyun korunması ve suyun hasadını sağlayarak; canlı organizmaların örüntüsünü kavrayarak, öğrenen ve gelişen tasarımlar yapmak. Yaşamını, doğanın kurallarına uygun sürdürür anlayışlar, toprağın doğal sürecine, sürdürülebilir yaşam prensiplerine uygun tasarımlar geliştirebilmek. Bir tasarım bilimi olarak Permakültür analayışını kavramak. Permakültürün amacı, sürdürülebilir bir sistem kurmak. Sürdürülebilir bir sistemin en önemli aşaması dışarıya olan ihtiyacı azaltarak eldeki kaynakları çeşitli şekillerde tekrar üretmek ve kullanmak. Kendi kendini yenileyen, onaran ve üreten bir sistem kurabilmenin yolu, buradan geçiyor.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin İşlenmesi ve Arazi Seçimi,Seçilen bir arazi üzerinde inceleme yapma,Seçilen bir arazinin gözlem yoluyla tasarim araştirmalari,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme,Seçilen bir araziye tasarim geliştirme,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme,Ara değerlendirme,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 18, 19, 2, 6E, F, H
Tasarıma bütüncül bakma ve Doğal kaynakların korunması çoğaltılması yönünde fikirler geliştirme
İnsanın yıllık tükettiği gıda ve enerji hesaplamaları yaparak farkındalık oluşturma
Veri toplama ve analiz etme yöntemleri ile tasarım sürecini yürütme
Evsel atık (su ve gıda) geri kazanma sistemleri hakkında bilgi edenmek
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin İşlenmesi ve Arazi Seçimi
2Seçilen bir arazi üzerinde inceleme yapma
3Seçilen bir arazinin gözlem yoluyla tasarim araştirmalari
4Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
5Seçilen bir araziye tasarim geliştirme
6Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
7Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
8Ara değerlendirme
9Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
10Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
11Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
12Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
13Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
14Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
Kaynak
Mollison, B., Permakültüre Giriş, Sinek Sekiz Yayınları, 2011, İstanbul. Kellog, S., Pettigrew, S., Sürdürülebilir Yaşam Rehberi, Sinek Sekiz yayınları, 2013, İstanbul. Fukuoka, M., Doğal Tarımın Yolu Felsefesi ve Uygulaması, Kaos Yayınları, 2011, İstanbul. Berger, W., Lorenz, C., Kompost Tuvaletler Susuz Sıhhi Teknikler, Yeni İnsan Yayınevi, 2017, İstanbul. Hemenway, T. Permakültür Bahçeleri, Yeni İnsan Yayınevi, 2017, İstanbul. Hemenway, T. Permakültür Şehirde, Yeni İnsan Yayınevi, 2018, İstanbul. Thoreau, D., H., Doğal Yaşam ve Başkaldırı, Kaknüs Yayınları, 2004, İstanbul. Rifkin, J., T., Howard, T., Entropi Dünyaya Yeni Bir Bakiş, İz Yayıncılık, 2010, İstanbul. Meadows, D.H., Meadows, D.L., Randers, J., Behrens III, W.W., Ekonomik Büyümenin Sınırları, İstanbul Yayın Evi, 1978, İstanbul. Ehrilch, P. H., Nüfus Bombası, Ayyildiz Matbaasi, 1976 Wohlleben, P., Ağaçların Gizli Yaşamı Ne Hissederler, Nasıl İletişim Kurarlar? Sırlarla Dolu Bir Dünyada Keşifler, Kitap Kurdu Yayınları, 2018, İstanbul. Diamond, J., Çöküş/Medeniyetler Nasıl Ayakta Kalır ya da Yıkılır? Timaş Yayınları, 2006 İstanbul. Diamond, J., Tüfek Mikrop ve Çelik, Tübitak Yayınları, 2016, İstanbul. Aşanlı, M., Geleneksel Yapı Teknikleri Doğal ve Ekolojik Yapı Rehberi, Yeni İnsan Yayınevi, 2016, İstanbul. Chödrön, P., Belirsizlik ve Değişimle Birlikte Güzel bir Hayat, Sinek Sekiz yayınları, 2015, İstanbul. Pollan, M., Bana Ait Bir Yer, Sinek Sekiz yayınları, 2015. Shiva, V., İyilerin Yanında, Sinek Sekiz yayınları, 2012.
Makale ve Kitap okumaları. Raporlar,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme326
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi339
Okul Dışı Diğer Faaliyetler339
Proje Sunumu / Seminer5315
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı326
Genel Sınav ve Hazırlığı326
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)107
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURAKLIK SONRASI PROJE TASARIMI-Bahar Dönemi3+13,54
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hamdi ERGÜL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hamdi ERGÜL
Dersin YardımcılarıDünya nüfusunun yaklaşık % 55’i kentsel alanlarda yaşamaktadır. Ülkemizde bu oran % 92 ulaşmış durumdadır. Mevcut ekonomik modeller nedeniyle sürekli artan tüketim anlayışının şekillendirdiği hayatlar yaşamaya zorlanıyor. Her yaştan, her meslekten ve dünya görüşünden milyarlarca insan, birbirine benzeyen şehirlerde temel ihtiyaçlara çabalayarak hayatlarını geçiriyor. Şehir yaşamı kimimiz için bir tercih, bazılarımız içinse zorunluluk. Kesin olan bir şey var ki, toplumun her kesiminden insanın daha iyi bir hayat sürebilmesi doğal kaynakları çok daha az tüketen sürdürülebilir (tasarım anlayışında ki sisteme bağlı tanım) eşitlikçi ve iş birliğine dayalı bir kültüre yönelmemize bağlı. Bunun için toplumun her kesiminden insanın sorumluluk alması gerekiyor. Mevcut şehir yaşantısında herkesin kendi barınaklarını yapamayacak kadar aciz bir duruma getirilmiş olması düşündürücüdür. Herkesin kendi barınağını tasarlaması ve bunun doğanın örüntüsüne uygun bir yaşamla var etmesi evrensel bir haktır. Modern yaşam koşullarına bağlı geliştirdiğimiz her meslek gelecekte, mezun yığılması, yoğunlaşması ve buna bağlı işsizlik kaçınılmazdır. Çoğu mesleklerin günümüzde ve gelecekte iş problemleri yaşadığı net görünmektedir. Teknolojinin insan yerini alması ve ekonomik çalkantılar işsizlik hızını artıran parametrelerden bir kaçıdır. İş, barınma, yemek gibi temel ihtiyaçların karşılanabilmesi için; Toprak, su, hava ve tüm canlıların yaşamını içinde barındıran tasarım anlayışı ile herkese yetecek canlı organizmalar tasarlandığında günümüz ve gelecek adına daha yaşanabilir bir dünya oluşturulabilir.
Dersin AmacıŞehirde yaşayanlar için tasarım önerileri, su, toprak, hava ilişkisi ve bunlar için koruyucu tasarım yaklaşımları. Kavramsal olarak tasarım anlayışları ve kuraklık sonrası tasarım yaklaşımları irdelenecektir. Teorik anlatımlarda çöl, kurak, ve ılıman bölgelerde toprağı iyileştirme, suyun korunması ve suyun hasadını sağlayarak; canlı organizmaların örüntüsünü kavrayarak, öğrenen ve gelişen tasarımlar yapmak. Yaşamını, doğanın kurallarına uygun sürdürür anlayışlar, toprağın doğal sürecine, sürdürülebilir yaşam prensiplerine uygun tasarımlar geliştirebilmek. Bir tasarım bilimi olarak Permakültür analayışını kavramak. Permakültürün amacı, sürdürülebilir bir sistem kurmak. Sürdürülebilir bir sistemin en önemli aşaması dışarıya olan ihtiyacı azaltarak eldeki kaynakları çeşitli şekillerde tekrar üretmek ve kullanmak. Kendi kendini yenileyen, onaran ve üreten bir sistem kurabilmenin yolu, buradan geçiyor.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin İşlenmesi ve Arazi Seçimi,Seçilen bir arazi üzerinde inceleme yapma,Seçilen bir arazinin gözlem yoluyla tasarim araştirmalari,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme,Seçilen bir araziye tasarim geliştirme,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme,Ara değerlendirme,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ,Seçilen bir araziye tasarım geliştirme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 18, 19, 2, 6E, F, H
Tasarıma bütüncül bakma ve Doğal kaynakların korunması çoğaltılması yönünde fikirler geliştirme
İnsanın yıllık tükettiği gıda ve enerji hesaplamaları yaparak farkındalık oluşturma
Veri toplama ve analiz etme yöntemleri ile tasarım sürecini yürütme
Evsel atık (su ve gıda) geri kazanma sistemleri hakkında bilgi edenmek
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin İşlenmesi ve Arazi Seçimi
2Seçilen bir arazi üzerinde inceleme yapma
3Seçilen bir arazinin gözlem yoluyla tasarim araştirmalari
4Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
5Seçilen bir araziye tasarim geliştirme
6Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
7Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
8Ara değerlendirme
9Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
10Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
11Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
12Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
13Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
14Seçilen bir araziye tasarım geliştirme
Kaynak
Mollison, B., Permakültüre Giriş, Sinek Sekiz Yayınları, 2011, İstanbul. Kellog, S., Pettigrew, S., Sürdürülebilir Yaşam Rehberi, Sinek Sekiz yayınları, 2013, İstanbul. Fukuoka, M., Doğal Tarımın Yolu Felsefesi ve Uygulaması, Kaos Yayınları, 2011, İstanbul. Berger, W., Lorenz, C., Kompost Tuvaletler Susuz Sıhhi Teknikler, Yeni İnsan Yayınevi, 2017, İstanbul. Hemenway, T. Permakültür Bahçeleri, Yeni İnsan Yayınevi, 2017, İstanbul. Hemenway, T. Permakültür Şehirde, Yeni İnsan Yayınevi, 2018, İstanbul. Thoreau, D., H., Doğal Yaşam ve Başkaldırı, Kaknüs Yayınları, 2004, İstanbul. Rifkin, J., T., Howard, T., Entropi Dünyaya Yeni Bir Bakiş, İz Yayıncılık, 2010, İstanbul. Meadows, D.H., Meadows, D.L., Randers, J., Behrens III, W.W., Ekonomik Büyümenin Sınırları, İstanbul Yayın Evi, 1978, İstanbul. Ehrilch, P. H., Nüfus Bombası, Ayyildiz Matbaasi, 1976 Wohlleben, P., Ağaçların Gizli Yaşamı Ne Hissederler, Nasıl İletişim Kurarlar? Sırlarla Dolu Bir Dünyada Keşifler, Kitap Kurdu Yayınları, 2018, İstanbul. Diamond, J., Çöküş/Medeniyetler Nasıl Ayakta Kalır ya da Yıkılır? Timaş Yayınları, 2006 İstanbul. Diamond, J., Tüfek Mikrop ve Çelik, Tübitak Yayınları, 2016, İstanbul. Aşanlı, M., Geleneksel Yapı Teknikleri Doğal ve Ekolojik Yapı Rehberi, Yeni İnsan Yayınevi, 2016, İstanbul. Chödrön, P., Belirsizlik ve Değişimle Birlikte Güzel bir Hayat, Sinek Sekiz yayınları, 2015, İstanbul. Pollan, M., Bana Ait Bir Yer, Sinek Sekiz yayınları, 2015. Shiva, V., İyilerin Yanında, Sinek Sekiz yayınları, 2012.
Makale ve Kitap okumaları. Raporlar,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21