Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FERMENTE VE DAMITIK İÇECEKLER | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Göksenin DEMİRBAŞ, Öğr.Gör. Yüksel YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fermente ve distile içecekler hakkında bilgi. Eğitimde katılımcılara bu içeceklerin nasıl yapıldıkları, yiyeceklerle olan eşleşmeleri, vb konularda detaylı teorik bilgiler verilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması. ŞARAP - Temel bilgiler - Şarap Nasıl Yapılır? - Şarap Tadımı,ŞARAP VE YEMEK UYUMU ŞARAP MENÜSÜ OLUŞTURMA ŞARABIN SERVİSİ,ŞARABI STOKLANMASI İŞ SEKTÖRÜ OLARAK ŞARAP ŞARAP HAKKINDAKİ HURAFELER ŞARAPLIK ÜZÜM TÜRLERİ,ŞARAP ÜRETİMİ YAPAN ÜLKELER - Fransa - İtalya,İSPANYA ABD ALMANYA,AVUSTRALYA ŞİLİ VE ARJANTİN TÜRKİYE,PORTEKİZ GÜNEY AFRİKA YENİ ZELANDA,Vize Sınavı,DİĞER ŞARAP TÜRLERİ - Şampanya ve Köpüklü Şaraplar - Tatlı Şaraplar - Güçlendirilmiş Şaraplar,- Sherry - Port Şarabı - Madeira,BİRA, DİSTİLE İÇECEKLER Distilasyon Nasıl Yapılır? - Viski - Votka - Tekila,- Cin - Rakı - Konyak - Diğer Likörler,Yemek ve İçecek Eşleşmeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İçeceklerin yemeklerle olan eşleşmeleri ile bilgi kazanımı. | 6, 8, 9 | A |
Hangi içeceğin nasıl servis edileceği. | 6, 8, 9 | A |
Fermente ve distile içecekleri tanımlar. | 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması. ŞARAP - Temel bilgiler - Şarap Nasıl Yapılır? - Şarap Tadımı | |
2 | ŞARAP VE YEMEK UYUMU ŞARAP MENÜSÜ OLUŞTURMA ŞARABIN SERVİSİ | |
3 | ŞARABI STOKLANMASI İŞ SEKTÖRÜ OLARAK ŞARAP ŞARAP HAKKINDAKİ HURAFELER ŞARAPLIK ÜZÜM TÜRLERİ | |
4 | ŞARAP ÜRETİMİ YAPAN ÜLKELER - Fransa - İtalya | |
5 | İSPANYA ABD ALMANYA | |
6 | AVUSTRALYA ŞİLİ VE ARJANTİN TÜRKİYE | |
7 | PORTEKİZ GÜNEY AFRİKA YENİ ZELANDA | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | DİĞER ŞARAP TÜRLERİ - Şampanya ve Köpüklü Şaraplar - Tatlı Şaraplar - Güçlendirilmiş Şaraplar | |
10 | - Sherry - Port Şarabı - Madeira | |
11 | BİRA | |
12 | DİSTİLE İÇECEKLER Distilasyon Nasıl Yapılır? - Viski - Votka - Tekila | |
13 | - Cin - Rakı - Konyak - Diğer Likörler | |
14 | Yemek ve İçecek Eşleşmeleri |
Kaynak |
Öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır |
478 Şaraplık Üzüm (yazan Göksenin Demirbaş) Garson – Waiter (yazan Göksenin Demirbaş) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 15 | 3 | 45 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 6 | 2 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 2 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FERMENTE VE DAMITIK İÇECEKLER | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Göksenin DEMİRBAŞ, Öğr.Gör. Yüksel YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fermente ve distile içecekler hakkında bilgi. Eğitimde katılımcılara bu içeceklerin nasıl yapıldıkları, yiyeceklerle olan eşleşmeleri, vb konularda detaylı teorik bilgiler verilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması. ŞARAP - Temel bilgiler - Şarap Nasıl Yapılır? - Şarap Tadımı,ŞARAP VE YEMEK UYUMU ŞARAP MENÜSÜ OLUŞTURMA ŞARABIN SERVİSİ,ŞARABI STOKLANMASI İŞ SEKTÖRÜ OLARAK ŞARAP ŞARAP HAKKINDAKİ HURAFELER ŞARAPLIK ÜZÜM TÜRLERİ,ŞARAP ÜRETİMİ YAPAN ÜLKELER - Fransa - İtalya,İSPANYA ABD ALMANYA,AVUSTRALYA ŞİLİ VE ARJANTİN TÜRKİYE,PORTEKİZ GÜNEY AFRİKA YENİ ZELANDA,Vize Sınavı,DİĞER ŞARAP TÜRLERİ - Şampanya ve Köpüklü Şaraplar - Tatlı Şaraplar - Güçlendirilmiş Şaraplar,- Sherry - Port Şarabı - Madeira,BİRA, DİSTİLE İÇECEKLER Distilasyon Nasıl Yapılır? - Viski - Votka - Tekila,- Cin - Rakı - Konyak - Diğer Likörler,Yemek ve İçecek Eşleşmeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İçeceklerin yemeklerle olan eşleşmeleri ile bilgi kazanımı. | 6, 8, 9 | A |
Hangi içeceğin nasıl servis edileceği. | 6, 8, 9 | A |
Fermente ve distile içecekleri tanımlar. | 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması. ŞARAP - Temel bilgiler - Şarap Nasıl Yapılır? - Şarap Tadımı | |
2 | ŞARAP VE YEMEK UYUMU ŞARAP MENÜSÜ OLUŞTURMA ŞARABIN SERVİSİ | |
3 | ŞARABI STOKLANMASI İŞ SEKTÖRÜ OLARAK ŞARAP ŞARAP HAKKINDAKİ HURAFELER ŞARAPLIK ÜZÜM TÜRLERİ | |
4 | ŞARAP ÜRETİMİ YAPAN ÜLKELER - Fransa - İtalya | |
5 | İSPANYA ABD ALMANYA | |
6 | AVUSTRALYA ŞİLİ VE ARJANTİN TÜRKİYE | |
7 | PORTEKİZ GÜNEY AFRİKA YENİ ZELANDA | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | DİĞER ŞARAP TÜRLERİ - Şampanya ve Köpüklü Şaraplar - Tatlı Şaraplar - Güçlendirilmiş Şaraplar | |
10 | - Sherry - Port Şarabı - Madeira | |
11 | BİRA | |
12 | DİSTİLE İÇECEKLER Distilasyon Nasıl Yapılır? - Viski - Votka - Tekila | |
13 | - Cin - Rakı - Konyak - Diğer Likörler | |
14 | Yemek ve İçecek Eşleşmeleri |
Kaynak |
Öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır |
478 Şaraplık Üzüm (yazan Göksenin Demirbaş) Garson – Waiter (yazan Göksenin Demirbaş) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |