Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PASTACILIK II | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yüksel YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pastacılık mesleğinin ileri aşamalarında üretimi yapılacak ürünlerin uygulamalı gösterilmesi ve bunların pratiğe dökülmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyişi hakkında genel bilgilendirme yapılması, Klasikleşmiş Sacher Torte ve Red Velvet Cake reçeteleri hakkında bilgilendirme ve uygulamalar yapılması, ,Dünyaca klasikleşmiş Black Forest ve Devil’s Food Cake hakkında bilgi aktarılması ve reçetelerin uygulanması ,Çikolata ve şekerleme üretimi hakkında genel ve temel bilgilerin aktarılması, ,Klasikleşmiş Kings Cake ve Religious hakkında bilgi verilmesi ve uygulanması, ,Klasikleşmiş Opera ve Mont Blanc hakkında bilgi verilmesi ve reçetelerin uygulanması, ,Klasikleşmiş Saint Honore ve Moka Cake hakkında bilgi verilmesi ve reçetelerin uygulanması, ,Pasta üretimi ve süsleme hakkında genel bilgi ve uygulamanın yapılması, ,Pasta Süsleme tekniklerinin uygulanması, , Cotton Candy Cloud Cake üretiminin gösterilmesi, ,Spesiyal Pasta üretiminin gösterilmesi, ,Farklı sunumlarda ve içeriklerde Petit Fours üretimi, ,Klasikleşmiş Fraisier ve Baba reçetelerinin uygulanması, ,Alternatif beslenme grupları için(vegan, Gf, çiğ) reçetelerin uygulanması, ,Restoranlar için tabak tatlılarının uygulanması, ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dünyada klasikleşmiş reçeteleri uygulamalı gösterir. | 1, 11, 14, 6, 8 | C |
Pasta üretim ve süsleme tekniklerini uygular. | 1, 11, 6, 8 | C, H |
Çikolata ve şekerleme üretimi tekniklerini uygular. | 11, 14, 6, 8 | C |
Restoran üretiminde gerekli tabak tatlılarının hazırlanmasını gösterir. | 11, 14, 6, 8 | C |
Farklı etkinlikler için gerekli küçük porsiyon tatlı üretimini gösterir. | 11, 14, 6, 8 | C |
Alternatif beslenme grupları için reçeteleri uygular. | 1, 11, 14, 6, 8 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyişi hakkında genel bilgilendirme yapılması, Klasikleşmiş Sacher Torte ve Red Velvet Cake reçeteleri hakkında bilgilendirme ve uygulamalar yapılması, | Mutfak kuralları bilgilendirmesi |
2 | Dünyaca klasikleşmiş Black Forest ve Devil’s Food Cake hakkında bilgi aktarılması ve reçetelerin uygulanması | |
3 | Çikolata ve şekerleme üretimi hakkında genel ve temel bilgilerin aktarılması, | Çikolata işlemesi hakkında temel prensiplerin araştırılması, Şeker şurubu aşamalarının araştırılması |
4 | Klasikleşmiş Kings Cake ve Religious hakkında bilgi verilmesi ve uygulanması, | |
5 | Klasikleşmiş Opera ve Mont Blanc hakkında bilgi verilmesi ve reçetelerin uygulanması, | |
6 | Klasikleşmiş Saint Honore ve Moka Cake hakkında bilgi verilmesi ve reçetelerin uygulanması, | |
7 | Pasta üretimi ve süsleme hakkında genel bilgi ve uygulamanın yapılması, | Günümüzde kullanılan pasta süsleme teknikleri hakkında ön araştırma yapılması |
8 | Pasta Süsleme tekniklerinin uygulanması, | |
9 | Cotton Candy Cloud Cake üretiminin gösterilmesi, | |
10 | Spesiyal Pasta üretiminin gösterilmesi, | |
11 | Farklı sunumlarda ve içeriklerde Petit Fours üretimi, | |
12 | Klasikleşmiş Fraisier ve Baba reçetelerinin uygulanması, | |
13 | Alternatif beslenme grupları için(vegan, Gf, çiğ) reçetelerin uygulanması, | Alternatif beslenme yöntemlerinin neler olduğu hakkında araştırma yapılması |
14 | Restoranlar için tabak tatlılarının uygulanması, | Tabak tatlılarında klasik ve modern yaklaşımların araştırılması |
Kaynak |
On Baking:A Text Book of Baking and PastryFundamentals 3rd Edition by Sarah Labensky(Author), Priscilla Marte(Author),Eddy Van Damme(Author Ferrandi French Patisserie, Flammarion, Ferrandi Paris Encyclopedia of Chocolate Essential Recipes and Techniques, Edited by .frederic Bau, Flammarion French Pastries and Desserts by Lemotre, Flammarion |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PASTACILIK II | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yüksel YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pastacılık mesleğinin ileri aşamalarında üretimi yapılacak ürünlerin uygulamalı gösterilmesi ve bunların pratiğe dökülmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyişi hakkında genel bilgilendirme yapılması, Klasikleşmiş Sacher Torte ve Red Velvet Cake reçeteleri hakkında bilgilendirme ve uygulamalar yapılması, ,Dünyaca klasikleşmiş Black Forest ve Devil’s Food Cake hakkında bilgi aktarılması ve reçetelerin uygulanması ,Çikolata ve şekerleme üretimi hakkında genel ve temel bilgilerin aktarılması, ,Klasikleşmiş Kings Cake ve Religious hakkında bilgi verilmesi ve uygulanması, ,Klasikleşmiş Opera ve Mont Blanc hakkında bilgi verilmesi ve reçetelerin uygulanması, ,Klasikleşmiş Saint Honore ve Moka Cake hakkında bilgi verilmesi ve reçetelerin uygulanması, ,Pasta üretimi ve süsleme hakkında genel bilgi ve uygulamanın yapılması, ,Pasta Süsleme tekniklerinin uygulanması, , Cotton Candy Cloud Cake üretiminin gösterilmesi, ,Spesiyal Pasta üretiminin gösterilmesi, ,Farklı sunumlarda ve içeriklerde Petit Fours üretimi, ,Klasikleşmiş Fraisier ve Baba reçetelerinin uygulanması, ,Alternatif beslenme grupları için(vegan, Gf, çiğ) reçetelerin uygulanması, ,Restoranlar için tabak tatlılarının uygulanması, ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dünyada klasikleşmiş reçeteleri uygulamalı gösterir. | 1, 11, 14, 6, 8 | C |
Pasta üretim ve süsleme tekniklerini uygular. | 1, 11, 6, 8 | C, H |
Çikolata ve şekerleme üretimi tekniklerini uygular. | 11, 14, 6, 8 | C |
Restoran üretiminde gerekli tabak tatlılarının hazırlanmasını gösterir. | 11, 14, 6, 8 | C |
Farklı etkinlikler için gerekli küçük porsiyon tatlı üretimini gösterir. | 11, 14, 6, 8 | C |
Alternatif beslenme grupları için reçeteleri uygular. | 1, 11, 14, 6, 8 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyişi hakkında genel bilgilendirme yapılması, Klasikleşmiş Sacher Torte ve Red Velvet Cake reçeteleri hakkında bilgilendirme ve uygulamalar yapılması, | Mutfak kuralları bilgilendirmesi |
2 | Dünyaca klasikleşmiş Black Forest ve Devil’s Food Cake hakkında bilgi aktarılması ve reçetelerin uygulanması | |
3 | Çikolata ve şekerleme üretimi hakkında genel ve temel bilgilerin aktarılması, | Çikolata işlemesi hakkında temel prensiplerin araştırılması, Şeker şurubu aşamalarının araştırılması |
4 | Klasikleşmiş Kings Cake ve Religious hakkında bilgi verilmesi ve uygulanması, | |
5 | Klasikleşmiş Opera ve Mont Blanc hakkında bilgi verilmesi ve reçetelerin uygulanması, | |
6 | Klasikleşmiş Saint Honore ve Moka Cake hakkında bilgi verilmesi ve reçetelerin uygulanması, | |
7 | Pasta üretimi ve süsleme hakkında genel bilgi ve uygulamanın yapılması, | Günümüzde kullanılan pasta süsleme teknikleri hakkında ön araştırma yapılması |
8 | Pasta Süsleme tekniklerinin uygulanması, | |
9 | Cotton Candy Cloud Cake üretiminin gösterilmesi, | |
10 | Spesiyal Pasta üretiminin gösterilmesi, | |
11 | Farklı sunumlarda ve içeriklerde Petit Fours üretimi, | |
12 | Klasikleşmiş Fraisier ve Baba reçetelerinin uygulanması, | |
13 | Alternatif beslenme grupları için(vegan, Gf, çiğ) reçetelerin uygulanması, | Alternatif beslenme yöntemlerinin neler olduğu hakkında araştırma yapılması |
14 | Restoranlar için tabak tatlılarının uygulanması, | Tabak tatlılarında klasik ve modern yaklaşımların araştırılması |
Kaynak |
On Baking:A Text Book of Baking and PastryFundamentals 3rd Edition by Sarah Labensky(Author), Priscilla Marte(Author),Eddy Van Damme(Author Ferrandi French Patisserie, Flammarion, Ferrandi Paris Encyclopedia of Chocolate Essential Recipes and Techniques, Edited by .frederic Bau, Flammarion French Pastries and Desserts by Lemotre, Flammarion |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |