Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OSMANLI TÜRK MUTFAĞI YEMEKLERİ II-Bahar Dönemi0+426
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aydın DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOsmanlı Türk mutfağındaki pişirme teknikleri, reçeteler, beslenme düzeni ve sunum ile ilgili araştırma yapma ve uygulatma.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Çeşmi Nigar çorbası, Tulen çorbası, Badem çorbası, Harem Usulü Patlıcanlı çorba ,Patates dolması, Kuru Patlıcan dolması, Kavun dolması

,Etli Arpa Şehriyesi, Perde pilavı, Tavuklu Pirinç pilavı, Sebzeli Kuskus pilavı ,Gerdaniye, Nırbaç, Kul Aşı, Fodula- Ekmek Dolması, Tas Kebabı

,Pastırma, Sucuk, Ali Nazik, Hurma Kebabı

,İçli Köfte, Çullu Köfte, Sütlü Köfte, Şıfte- Van ,Ali Nazik, Hurma Kebabı ,Piruhi, El Açması Börek, Lalanga
,Şekerpare, Kalburabastı, Revani, Tulumba Tatlısı, Midye Tatlısı



,Sultani Bezelye Bastısı, İç Baklalı Enginar, Patates Pilakisi, Pırasa Köftesi, Pabucaki- Tübyaz



,Zeytinyağlı Enginar Dolması, Zeytinyağlı Lahana Dolması, Zeytinyağlı Biber Dolması, Zeytinyağlı Yaprak Dolması- Kavurma



,Nigvziani Badrijani, Topig



,Tavuk Göğsü, Zerde, Kazan Dibi, Astarlı- Zerdeli Sütlaç, Su Muhallebisi, Keşkülü Fukara



,Kerebiç, Levzıne


; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Osmanlı Türk mutfağı reçetelerini en iyi şekilde uygular.6, 9A
Osmanlı Türk mutfağı yemeklerini en iyi şekilde yorumlar. 1, 6E
Reçeteler için gerekli olan aygıtları kullanır. 1, 9C
Yerine göre reçeteleri değiştirir. 16, 6, 9C
Üretir ve yorumlar. 1, 16, 9C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Çeşmi Nigar çorbası, Tulen çorbası, Badem çorbası, Harem Usulü Patlıcanlı çorba MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA
2Patates dolması, Kuru Patlıcan dolması, Kavun dolması

3Etli Arpa Şehriyesi, Perde pilavı, Tavuklu Pirinç pilavı, Sebzeli Kuskus pilavı
4Gerdaniye, Nırbaç, Kul Aşı, Fodula- Ekmek Dolması, Tas Kebabı

MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA
5Pastırma, Sucuk, Ali Nazik, Hurma Kebabı

6İçli Köfte, Çullu Köfte, Sütlü Köfte, Şıfte- Van
7Ali Nazik, Hurma Kebabı
8Piruhi, El Açması Börek, Lalanga
MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA
9Şekerpare, Kalburabastı, Revani, Tulumba Tatlısı, Midye Tatlısı



10Sultani Bezelye Bastısı, İç Baklalı Enginar, Patates Pilakisi, Pırasa Köftesi, Pabucaki- Tübyaz



11Zeytinyağlı Enginar Dolması, Zeytinyağlı Lahana Dolması, Zeytinyağlı Biber Dolması, Zeytinyağlı Yaprak Dolması- Kavurma



12Nigvziani Badrijani, Topig



13Tavuk Göğsü, Zerde, Kazan Dibi, Astarlı- Zerdeli Sütlaç, Su Muhallebisi, Keşkülü Fukara



14Kerebiç, Levzıne


Kaynak
Şavkay Tuğrul, 2000. Şeker Bank, Osmanlı Mutfağı, 292s.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı3824
Genel Sınav ve Hazırlığı3824
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)168
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OSMANLI TÜRK MUTFAĞI YEMEKLERİ II-Bahar Dönemi0+426
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aydın DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOsmanlı Türk mutfağındaki pişirme teknikleri, reçeteler, beslenme düzeni ve sunum ile ilgili araştırma yapma ve uygulatma.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Çeşmi Nigar çorbası, Tulen çorbası, Badem çorbası, Harem Usulü Patlıcanlı çorba ,Patates dolması, Kuru Patlıcan dolması, Kavun dolması

,Etli Arpa Şehriyesi, Perde pilavı, Tavuklu Pirinç pilavı, Sebzeli Kuskus pilavı ,Gerdaniye, Nırbaç, Kul Aşı, Fodula- Ekmek Dolması, Tas Kebabı

,Pastırma, Sucuk, Ali Nazik, Hurma Kebabı

,İçli Köfte, Çullu Köfte, Sütlü Köfte, Şıfte- Van ,Ali Nazik, Hurma Kebabı ,Piruhi, El Açması Börek, Lalanga
,Şekerpare, Kalburabastı, Revani, Tulumba Tatlısı, Midye Tatlısı



,Sultani Bezelye Bastısı, İç Baklalı Enginar, Patates Pilakisi, Pırasa Köftesi, Pabucaki- Tübyaz



,Zeytinyağlı Enginar Dolması, Zeytinyağlı Lahana Dolması, Zeytinyağlı Biber Dolması, Zeytinyağlı Yaprak Dolması- Kavurma



,Nigvziani Badrijani, Topig



,Tavuk Göğsü, Zerde, Kazan Dibi, Astarlı- Zerdeli Sütlaç, Su Muhallebisi, Keşkülü Fukara



,Kerebiç, Levzıne


; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Osmanlı Türk mutfağı reçetelerini en iyi şekilde uygular.6, 9A
Osmanlı Türk mutfağı yemeklerini en iyi şekilde yorumlar. 1, 6E
Reçeteler için gerekli olan aygıtları kullanır. 1, 9C
Yerine göre reçeteleri değiştirir. 16, 6, 9C
Üretir ve yorumlar. 1, 16, 9C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Çeşmi Nigar çorbası, Tulen çorbası, Badem çorbası, Harem Usulü Patlıcanlı çorba MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA
2Patates dolması, Kuru Patlıcan dolması, Kavun dolması

3Etli Arpa Şehriyesi, Perde pilavı, Tavuklu Pirinç pilavı, Sebzeli Kuskus pilavı
4Gerdaniye, Nırbaç, Kul Aşı, Fodula- Ekmek Dolması, Tas Kebabı

MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA
5Pastırma, Sucuk, Ali Nazik, Hurma Kebabı

6İçli Köfte, Çullu Köfte, Sütlü Köfte, Şıfte- Van
7Ali Nazik, Hurma Kebabı
8Piruhi, El Açması Börek, Lalanga
MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA
9Şekerpare, Kalburabastı, Revani, Tulumba Tatlısı, Midye Tatlısı



10Sultani Bezelye Bastısı, İç Baklalı Enginar, Patates Pilakisi, Pırasa Köftesi, Pabucaki- Tübyaz



11Zeytinyağlı Enginar Dolması, Zeytinyağlı Lahana Dolması, Zeytinyağlı Biber Dolması, Zeytinyağlı Yaprak Dolması- Kavurma



12Nigvziani Badrijani, Topig



13Tavuk Göğsü, Zerde, Kazan Dibi, Astarlı- Zerdeli Sütlaç, Su Muhallebisi, Keşkülü Fukara



14Kerebiç, Levzıne


Kaynak
Şavkay Tuğrul, 2000. Şeker Bank, Osmanlı Mutfağı, 292s.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47