Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENİZ ÜRÜNLERİ VE UYGULAMALARI-Güz Dönemi0+423
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ersin AVŞAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizin uluslararası gastronomi turizmi beklentilerini karşılayabilecek düzeyde olmalarına yönelik balık ve diğer deniz mahsülleri konusunda uzmanlaşmalarına katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Balık kültürü ve Gastronomi

,Su ürünleri hakkında genel bilgi, su ürünlerinin besin içeriği, et yapısı ve enerji değeri

,Ülkemizde Ekonomik Önemi Olan Deniz/Tatlı Su Balıkları ve diğer Su Ürünlerinin tanıtılması



,Gıda, Personel, Tesis Hijyeni ve Temizliği



,Su Ürünlerinde Gıda Güvenliği-Tehlikeler 1



,Su Ürünlerinde Gıda Güvenliği-Tehlikeler 2



,Su Ürünlerinde Gıda Güvenliği-Tehlikeler 3



,Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Soğutma Teknolojisi



,Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Dondurarak Muhafaza Teknolojisi



Seafood Processing Methods: Freezing Technology ,Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Tuzlama ve Kurutma



,UYGULAMA 1: Ançuez Ezme Sardalya 1.Aşama



,Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Marinat ve Dumanlama



,UYGULAMA 2: Ançuez Ezme Sardalya 2.Aşama



,UYGULAMA 3: Hamsi Marinat



; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ülkemiz deniz mutfak kültürünü tanır. 1, 9C
Ekonomik açıdan önemli su ürünlerini öğrenir, et yapıları ve besin değerlerini karşılaştırır. 1, 9C
Su ürünleri işleme muhafaza yöntemleri ile ilgili temel konuları açıklar. 1, 10, 16, 9C
Su ürünlerindeki tehlikeleri bilir ve gıda güvenliği ilkelerine bağlı olarak ürünü işlemeyi öğrenir. 1, 10, 11, 9C, L
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Balık kültürü ve Gastronomi

2Su ürünleri hakkında genel bilgi, su ürünlerinin besin içeriği, et yapısı ve enerji değeri

3Ülkemizde Ekonomik Önemi Olan Deniz/Tatlı Su Balıkları ve diğer Su Ürünlerinin tanıtılması



ders konusu hakkında araştırma yapılması
4Gıda, Personel, Tesis Hijyeni ve Temizliği



5Su Ürünlerinde Gıda Güvenliği-Tehlikeler 1



ders konusu hakkında araştırma yapılması
6Su Ürünlerinde Gıda Güvenliği-Tehlikeler 2



7Su Ürünlerinde Gıda Güvenliği-Tehlikeler 3



8Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Soğutma Teknolojisi



ders konusu hakkında araştırma yapılması
9Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Dondurarak Muhafaza Teknolojisi



Seafood Processing Methods: Freezing Technology
10Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Tuzlama ve Kurutma



11UYGULAMA 1: Ançuez Ezme Sardalya 1.Aşama



uygun ekipmanların temini
12Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Marinat ve Dumanlama



13UYGULAMA 2: Ançuez Ezme Sardalya 2.Aşama



uygun ekipmanların temini
14UYGULAMA 3: Hamsi Marinat



uygun ekipmanların temini
Kaynak
Öğretim görevlisinin ders notları.
Fish Handling, Quality and Processing : Training and Community Trainers Manual (https://www.fao.org/3/az083e/az083e.pdf)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı236
Genel Sınav ve Hazırlığı248
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)75
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(75/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENİZ ÜRÜNLERİ VE UYGULAMALARI-Güz Dönemi0+423
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ersin AVŞAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizin uluslararası gastronomi turizmi beklentilerini karşılayabilecek düzeyde olmalarına yönelik balık ve diğer deniz mahsülleri konusunda uzmanlaşmalarına katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Balık kültürü ve Gastronomi

,Su ürünleri hakkında genel bilgi, su ürünlerinin besin içeriği, et yapısı ve enerji değeri

,Ülkemizde Ekonomik Önemi Olan Deniz/Tatlı Su Balıkları ve diğer Su Ürünlerinin tanıtılması



,Gıda, Personel, Tesis Hijyeni ve Temizliği



,Su Ürünlerinde Gıda Güvenliği-Tehlikeler 1



,Su Ürünlerinde Gıda Güvenliği-Tehlikeler 2



,Su Ürünlerinde Gıda Güvenliği-Tehlikeler 3



,Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Soğutma Teknolojisi



,Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Dondurarak Muhafaza Teknolojisi



Seafood Processing Methods: Freezing Technology ,Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Tuzlama ve Kurutma



,UYGULAMA 1: Ançuez Ezme Sardalya 1.Aşama



,Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Marinat ve Dumanlama



,UYGULAMA 2: Ançuez Ezme Sardalya 2.Aşama



,UYGULAMA 3: Hamsi Marinat



; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ülkemiz deniz mutfak kültürünü tanır. 1, 9C
Ekonomik açıdan önemli su ürünlerini öğrenir, et yapıları ve besin değerlerini karşılaştırır. 1, 9C
Su ürünleri işleme muhafaza yöntemleri ile ilgili temel konuları açıklar. 1, 10, 16, 9C
Su ürünlerindeki tehlikeleri bilir ve gıda güvenliği ilkelerine bağlı olarak ürünü işlemeyi öğrenir. 1, 10, 11, 9C, L
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Balık kültürü ve Gastronomi

2Su ürünleri hakkında genel bilgi, su ürünlerinin besin içeriği, et yapısı ve enerji değeri

3Ülkemizde Ekonomik Önemi Olan Deniz/Tatlı Su Balıkları ve diğer Su Ürünlerinin tanıtılması



ders konusu hakkında araştırma yapılması
4Gıda, Personel, Tesis Hijyeni ve Temizliği



5Su Ürünlerinde Gıda Güvenliği-Tehlikeler 1



ders konusu hakkında araştırma yapılması
6Su Ürünlerinde Gıda Güvenliği-Tehlikeler 2



7Su Ürünlerinde Gıda Güvenliği-Tehlikeler 3



8Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Soğutma Teknolojisi



ders konusu hakkında araştırma yapılması
9Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Dondurarak Muhafaza Teknolojisi



Seafood Processing Methods: Freezing Technology
10Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Tuzlama ve Kurutma



11UYGULAMA 1: Ançuez Ezme Sardalya 1.Aşama



uygun ekipmanların temini
12Su Ürünleri İşleme Yöntemleri: Marinat ve Dumanlama



13UYGULAMA 2: Ançuez Ezme Sardalya 2.Aşama



uygun ekipmanların temini
14UYGULAMA 3: Hamsi Marinat



uygun ekipmanların temini
Kaynak
Öğretim görevlisinin ders notları.
Fish Handling, Quality and Processing : Training and Community Trainers Manual (https://www.fao.org/3/az083e/az083e.pdf)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47