Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GASTRONOMİ VE MEDYA-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ebru KÜÇÜKŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, Gastronomi öğrencilerine mesleklerinin medyadaki yansımalarını farklı açılardan ele alabilecekleri, gastronominin geniş yelpazesi içinde ilk yayınlardan itibaren gelinen nokta hakkında kapsamlı şekilde bilgi birikimi oluşturmayı amaçlamaktadır. Ayrıca aşçılık mesleği kariyerlerinde gerekli olan medya eksenli balış açısını kazandırmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Gastronomide Medyanın Yeri ve Önemi,Gastronomi ve Medya İlgili Temel Kavramlar,Komünikasyon, Kitle İletişim ve Çeşitleri,Sinema ve Gastronomi,Basılı Medya ve Gastronomi-I,Basılı Medya ve Gastronomi-II,Televizyon ve Gastronomi-I,Ara Sınav,Televizyon ve Gastronomi-II,İnternet ve Gastronomi-I,Internet and Gastronomy-II,Sosyal Medya ve Gastronomi,Fotoğraf ve Gastronomi,Gastronomi ve Sosyoloji-I,Gastronomi ve Sosyoloji-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Gastronomi ve medya ilişkisini açıklar. 9A, E
Gastronomi ve iletişim kavramlarını tanımlayabilecek. 16, 9A
Gastronominin ilişkili olduğu medya alanlarını yorumlar.
Sinemada yazılı medyada dijital medyada ve sosyal medyada gastronomiyi açıklar.
Gastronomiyi sosyolojik açıdan yorumlar.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gastronomide Medyanın Yeri ve Önemi
2Gastronomi ve Medya İlgili Temel Kavramlar
3Komünikasyon, Kitle İletişim ve Çeşitleri
4Sinema ve Gastronomi
5Basılı Medya ve Gastronomi-I
6Basılı Medya ve Gastronomi-II
7Televizyon ve Gastronomi-I
8Ara Sınav
9Televizyon ve Gastronomi-II
10İnternet ve Gastronomi-I
11Internet and Gastronomy-II
12Sosyal Medya ve Gastronomi
13Fotoğraf ve Gastronomi
14Gastronomi ve Sosyoloji-I
15Gastronomi ve Sosyoloji-II
Kaynak
Öğretim görevlisi ders notları
Gastronomi ve Medya (2016) Editör Yrd.Doç.Dr. Hakan YILMAZ ISBN 978-975-06-1897-0

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı2714
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GASTRONOMİ VE MEDYA-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ebru KÜÇÜKŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, Gastronomi öğrencilerine mesleklerinin medyadaki yansımalarını farklı açılardan ele alabilecekleri, gastronominin geniş yelpazesi içinde ilk yayınlardan itibaren gelinen nokta hakkında kapsamlı şekilde bilgi birikimi oluşturmayı amaçlamaktadır. Ayrıca aşçılık mesleği kariyerlerinde gerekli olan medya eksenli balış açısını kazandırmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Gastronomide Medyanın Yeri ve Önemi,Gastronomi ve Medya İlgili Temel Kavramlar,Komünikasyon, Kitle İletişim ve Çeşitleri,Sinema ve Gastronomi,Basılı Medya ve Gastronomi-I,Basılı Medya ve Gastronomi-II,Televizyon ve Gastronomi-I,Ara Sınav,Televizyon ve Gastronomi-II,İnternet ve Gastronomi-I,Internet and Gastronomy-II,Sosyal Medya ve Gastronomi,Fotoğraf ve Gastronomi,Gastronomi ve Sosyoloji-I,Gastronomi ve Sosyoloji-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Gastronomi ve medya ilişkisini açıklar. 9A, E
Gastronomi ve iletişim kavramlarını tanımlayabilecek. 16, 9A
Gastronominin ilişkili olduğu medya alanlarını yorumlar.
Sinemada yazılı medyada dijital medyada ve sosyal medyada gastronomiyi açıklar.
Gastronomiyi sosyolojik açıdan yorumlar.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gastronomide Medyanın Yeri ve Önemi
2Gastronomi ve Medya İlgili Temel Kavramlar
3Komünikasyon, Kitle İletişim ve Çeşitleri
4Sinema ve Gastronomi
5Basılı Medya ve Gastronomi-I
6Basılı Medya ve Gastronomi-II
7Televizyon ve Gastronomi-I
8Ara Sınav
9Televizyon ve Gastronomi-II
10İnternet ve Gastronomi-I
11Internet and Gastronomy-II
12Sosyal Medya ve Gastronomi
13Fotoğraf ve Gastronomi
14Gastronomi ve Sosyoloji-I
15Gastronomi ve Sosyoloji-II
Kaynak
Öğretim görevlisi ders notları
Gastronomi ve Medya (2016) Editör Yrd.Doç.Dr. Hakan YILMAZ ISBN 978-975-06-1897-0

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47