Bu ders, Gastronomi öğrencilerine mesleklerinin medyadaki yansımalarını farklı açılardan ele alabilecekleri, gastronominin geniş yelpazesi içinde ilk yayınlardan itibaren gelinen nokta hakkında kapsamlı şekilde bilgi birikimi oluşturmayı amaçlamaktadır. Ayrıca aşçılık mesleği kariyerlerinde gerekli olan medya eksenli balış açısını kazandırmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Gastronomide Medyanın Yeri ve Önemi,Gastronomi ve Medya İlgili Temel Kavramlar,Komünikasyon, Kitle İletişim ve Çeşitleri,Sinema ve Gastronomi,Basılı Medya ve Gastronomi-I,Basılı Medya ve Gastronomi-II,Televizyon ve Gastronomi-I,Ara Sınav,Televizyon ve Gastronomi-II,İnternet ve Gastronomi-I,Internet and Gastronomy-II,Sosyal Medya ve Gastronomi,Fotoğraf ve Gastronomi,Gastronomi ve Sosyoloji-I,Gastronomi ve Sosyoloji-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Gastronomi ve medya ilişkisini açıklar.
9
A, E
Gastronomi ve iletişim kavramlarını tanımlayabilecek.
16, 9
A
Gastronominin ilişkili olduğu medya alanlarını yorumlar.
Sinemada yazılı medyada dijital medyada ve sosyal medyada gastronomiyi açıklar.
Gastronomiyi sosyolojik açıdan yorumlar.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Gastronomide Medyanın Yeri ve Önemi
2
Gastronomi ve Medya İlgili Temel Kavramlar
3
Komünikasyon, Kitle İletişim ve Çeşitleri
4
Sinema ve Gastronomi
5
Basılı Medya ve Gastronomi-I
6
Basılı Medya ve Gastronomi-II
7
Televizyon ve Gastronomi-I
8
Ara Sınav
9
Televizyon ve Gastronomi-II
10
İnternet ve Gastronomi-I
11
Internet and Gastronomy-II
12
Sosyal Medya ve Gastronomi
13
Fotoğraf ve Gastronomi
14
Gastronomi ve Sosyoloji-I
15
Gastronomi ve Sosyoloji-II
Kaynak
Öğretim görevlisi ders notları
Gastronomi ve Medya (2016) Editör Yrd.Doç.Dr. Hakan YILMAZ ISBN 978-975-06-1897-0
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
60
Genel Sınavın Başarıya Oranı
40
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
5
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
4
4
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
2
7
14
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
GASTRONOMİ VE MEDYA
-
Güz Dönemi
3+0
3
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Ebru KÜÇÜKŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders, Gastronomi öğrencilerine mesleklerinin medyadaki yansımalarını farklı açılardan ele alabilecekleri, gastronominin geniş yelpazesi içinde ilk yayınlardan itibaren gelinen nokta hakkında kapsamlı şekilde bilgi birikimi oluşturmayı amaçlamaktadır. Ayrıca aşçılık mesleği kariyerlerinde gerekli olan medya eksenli balış açısını kazandırmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Gastronomide Medyanın Yeri ve Önemi,Gastronomi ve Medya İlgili Temel Kavramlar,Komünikasyon, Kitle İletişim ve Çeşitleri,Sinema ve Gastronomi,Basılı Medya ve Gastronomi-I,Basılı Medya ve Gastronomi-II,Televizyon ve Gastronomi-I,Ara Sınav,Televizyon ve Gastronomi-II,İnternet ve Gastronomi-I,Internet and Gastronomy-II,Sosyal Medya ve Gastronomi,Fotoğraf ve Gastronomi,Gastronomi ve Sosyoloji-I,Gastronomi ve Sosyoloji-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Gastronomi ve medya ilişkisini açıklar.
9
A, E
Gastronomi ve iletişim kavramlarını tanımlayabilecek.
16, 9
A
Gastronominin ilişkili olduğu medya alanlarını yorumlar.
Sinemada yazılı medyada dijital medyada ve sosyal medyada gastronomiyi açıklar.
Gastronomiyi sosyolojik açıdan yorumlar.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Gastronomide Medyanın Yeri ve Önemi
2
Gastronomi ve Medya İlgili Temel Kavramlar
3
Komünikasyon, Kitle İletişim ve Çeşitleri
4
Sinema ve Gastronomi
5
Basılı Medya ve Gastronomi-I
6
Basılı Medya ve Gastronomi-II
7
Televizyon ve Gastronomi-I
8
Ara Sınav
9
Televizyon ve Gastronomi-II
10
İnternet ve Gastronomi-I
11
Internet and Gastronomy-II
12
Sosyal Medya ve Gastronomi
13
Fotoğraf ve Gastronomi
14
Gastronomi ve Sosyoloji-I
15
Gastronomi ve Sosyoloji-II
Kaynak
Öğretim görevlisi ders notları
Gastronomi ve Medya (2016) Editör Yrd.Doç.Dr. Hakan YILMAZ ISBN 978-975-06-1897-0
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.