Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YİYECEK VE İÇECEK İŞLET. SATIŞ VE PAZARLAMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Banu SAMANCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yiyecek içecek sektöründe faaliyet gösterecek aşçı adaylarının pazarlama, markalaşma ve satış alanlarında temel kavramlara, uygulamalara hakim olması ve başarılı işletmeler kurulmasında ve sürdürülmesinde pazarlamanın öneminin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlamaya giriş - Pazarlamanın tarihi gelişimi - Pazarlama çevresi,4P ve 4C Pazarlama karması - Ürün / Müşteri - Fiyat / Maliyet - Dağıtım / Kolaylık - Tutundurma / İletişimi,Pazar Analizleri - Pazar araştırması - Rakip analizi,- Markalaşma - Konumlandırma - Misyon ve Vizyon,Konsept (Tema),Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları,Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları,Ara Sınav,Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı,Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı,Pazarlama Planı Hazırlanması,Müşteri ilişkileri yönetimi - CRM kavramı - Yiyecek-içecek işletmelerinde CRM uygulamaları,Dijital Pazarlama Sosyal medya pazarlaması,Dijital Pazarlama Sosyal medya pazarlaması,Yiyecek-içecek işletmelerinde satış - Satışın pazarlamadaki önemi - Satış sürecinin aşamaları - Satış yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Marka yaratma metodolojisi | 9 | A |
Temel Pazarlama bilgisi | 9 | A |
Hedef müşteri tanımlaması | 9 | A |
Pazar araştırma metodları | 9 | A |
Satış teknikleri | 9 | A |
Pazarlama planı hazırlanması | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlamaya giriş - Pazarlamanın tarihi gelişimi - Pazarlama çevresi | |
2 | 4P ve 4C Pazarlama karması - Ürün / Müşteri - Fiyat / Maliyet - Dağıtım / Kolaylık - Tutundurma / İletişimi | |
3 | Pazar Analizleri - Pazar araştırması - Rakip analizi | |
4 | - Markalaşma - Konumlandırma - Misyon ve Vizyon | |
5 | Konsept (Tema) | |
6 | Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları | |
7 | Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı | |
10 | Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı | |
11 | Pazarlama Planı Hazırlanması | |
12 | Müşteri ilişkileri yönetimi - CRM kavramı - Yiyecek-içecek işletmelerinde CRM uygulamaları | |
13 | Dijital Pazarlama Sosyal medya pazarlaması | |
14 | Dijital Pazarlama Sosyal medya pazarlaması | |
15 | Yiyecek-içecek işletmelerinde satış - Satışın pazarlamadaki önemi - Satış sürecinin aşamaları - Satış yöntemleri |
Kaynak |
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacakır. |
Banu SAMANCI “Markanızı nasıl pişirirsiniz?”, CEO Plus, Doğan Kitap, 2016 Mucuk, İsmet “Pazarlama İlkeleri”, Türkmen Kitapevi, Karafikoğlu, Mehmet “Pazarlama İlkeleri”, Literatür Yayıncılık notları, Philip Kotler, “A’dan Z’ye Pazarlama” Josh Kaufman “The Personal MBA” Ed. Julius Wiedemann, Taschen. “Reklamcılık artık Online”, Alan Charlesworth “Internet Marketing” Tracy L. Tuten & Michael R. Solomon,“Social Media Marketing”, Liana Li Evans, “Social Media Marketing” |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | ||||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | X | |||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 8 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 6 | 18 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 7 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 3 | 6 | 18 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 135 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(135/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YİYECEK VE İÇECEK İŞLET. SATIŞ VE PAZARLAMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Banu SAMANCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yiyecek içecek sektöründe faaliyet gösterecek aşçı adaylarının pazarlama, markalaşma ve satış alanlarında temel kavramlara, uygulamalara hakim olması ve başarılı işletmeler kurulmasında ve sürdürülmesinde pazarlamanın öneminin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlamaya giriş - Pazarlamanın tarihi gelişimi - Pazarlama çevresi,4P ve 4C Pazarlama karması - Ürün / Müşteri - Fiyat / Maliyet - Dağıtım / Kolaylık - Tutundurma / İletişimi,Pazar Analizleri - Pazar araştırması - Rakip analizi,- Markalaşma - Konumlandırma - Misyon ve Vizyon,Konsept (Tema),Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları,Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları,Ara Sınav,Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı,Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı,Pazarlama Planı Hazırlanması,Müşteri ilişkileri yönetimi - CRM kavramı - Yiyecek-içecek işletmelerinde CRM uygulamaları,Dijital Pazarlama Sosyal medya pazarlaması,Dijital Pazarlama Sosyal medya pazarlaması,Yiyecek-içecek işletmelerinde satış - Satışın pazarlamadaki önemi - Satış sürecinin aşamaları - Satış yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Marka yaratma metodolojisi | 9 | A |
Temel Pazarlama bilgisi | 9 | A |
Hedef müşteri tanımlaması | 9 | A |
Pazar araştırma metodları | 9 | A |
Satış teknikleri | 9 | A |
Pazarlama planı hazırlanması | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlamaya giriş - Pazarlamanın tarihi gelişimi - Pazarlama çevresi | |
2 | 4P ve 4C Pazarlama karması - Ürün / Müşteri - Fiyat / Maliyet - Dağıtım / Kolaylık - Tutundurma / İletişimi | |
3 | Pazar Analizleri - Pazar araştırması - Rakip analizi | |
4 | - Markalaşma - Konumlandırma - Misyon ve Vizyon | |
5 | Konsept (Tema) | |
6 | Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları | |
7 | Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı | |
10 | Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı | |
11 | Pazarlama Planı Hazırlanması | |
12 | Müşteri ilişkileri yönetimi - CRM kavramı - Yiyecek-içecek işletmelerinde CRM uygulamaları | |
13 | Dijital Pazarlama Sosyal medya pazarlaması | |
14 | Dijital Pazarlama Sosyal medya pazarlaması | |
15 | Yiyecek-içecek işletmelerinde satış - Satışın pazarlamadaki önemi - Satış sürecinin aşamaları - Satış yöntemleri |
Kaynak |
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacakır. |
Banu SAMANCI “Markanızı nasıl pişirirsiniz?”, CEO Plus, Doğan Kitap, 2016 Mucuk, İsmet “Pazarlama İlkeleri”, Türkmen Kitapevi, Karafikoğlu, Mehmet “Pazarlama İlkeleri”, Literatür Yayıncılık notları, Philip Kotler, “A’dan Z’ye Pazarlama” Josh Kaufman “The Personal MBA” Ed. Julius Wiedemann, Taschen. “Reklamcılık artık Online”, Alan Charlesworth “Internet Marketing” Tracy L. Tuten & Michael R. Solomon,“Social Media Marketing”, Liana Li Evans, “Social Media Marketing” |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | ||||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | X | |||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |