Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YİYECEK VE İÇECEK İŞLET. SATIŞ VE PAZARLAMA-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Banu SAMANCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYiyecek içecek sektöründe faaliyet gösterecek aşçı adaylarının pazarlama, markalaşma ve satış alanlarında temel kavramlara, uygulamalara hakim olması ve başarılı işletmeler kurulmasında ve sürdürülmesinde pazarlamanın öneminin anlaşılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlamaya giriş
- Pazarlamanın tarihi gelişimi
- Pazarlama çevresi,4P ve 4C Pazarlama karması
- Ürün / Müşteri
- Fiyat / Maliyet
- Dağıtım / Kolaylık
- Tutundurma / İletişimi,Pazar Analizleri
- Pazar araştırması
- Rakip analizi,- Markalaşma
- Konumlandırma
- Misyon ve Vizyon,Konsept (Tema),Hizmet pazarlaması
- Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları,Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları,Ara Sınav,Tüketici davranışı
- Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı,Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı,Pazarlama Planı Hazırlanması,Müşteri ilişkileri yönetimi
- CRM kavramı
- Yiyecek-içecek işletmelerinde CRM uygulamaları,Dijital Pazarlama Sosyal medya pazarlaması,Dijital Pazarlama
Sosyal medya pazarlaması,Yiyecek-içecek işletmelerinde satış
- Satışın pazarlamadaki önemi
- Satış sürecinin aşamaları
- Satış yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Marka yaratma metodolojisi9A
Temel Pazarlama bilgisi9A
Hedef müşteri tanımlaması9A
Pazar araştırma metodları9A
Satış teknikleri9A
Pazarlama planı hazırlanması9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlamaya giriş
- Pazarlamanın tarihi gelişimi
- Pazarlama çevresi
24P ve 4C Pazarlama karması
- Ürün / Müşteri
- Fiyat / Maliyet
- Dağıtım / Kolaylık
- Tutundurma / İletişimi
3Pazar Analizleri
- Pazar araştırması
- Rakip analizi
4- Markalaşma
- Konumlandırma
- Misyon ve Vizyon
5Konsept (Tema)
6Hizmet pazarlaması
- Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları
7Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları
8Ara Sınav
9Tüketici davranışı
- Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı
10Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı
11Pazarlama Planı Hazırlanması
12Müşteri ilişkileri yönetimi
- CRM kavramı
- Yiyecek-içecek işletmelerinde CRM uygulamaları
13Dijital Pazarlama Sosyal medya pazarlaması
14Dijital Pazarlama
Sosyal medya pazarlaması
15Yiyecek-içecek işletmelerinde satış
- Satışın pazarlamadaki önemi
- Satış sürecinin aşamaları
- Satış yöntemleri
Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacakır.
Banu SAMANCI “Markanızı nasıl pişirirsiniz?”, CEO Plus, Doğan Kitap, 2016 Mucuk, İsmet “Pazarlama İlkeleri”, Türkmen Kitapevi, Karafikoğlu, Mehmet “Pazarlama İlkeleri”, Literatür Yayıncılık notları, Philip Kotler, “A’dan Z’ye Pazarlama” Josh Kaufman “The Personal MBA” Ed. Julius Wiedemann, Taschen. “Reklamcılık artık Online”, Alan Charlesworth “Internet Marketing” Tracy L. Tuten & Michael R. Solomon,“Social Media Marketing”, Liana Li Evans, “Social Media Marketing”

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3824
Okul Dışı Diğer Faaliyetler3618
Proje Sunumu / Seminer2714
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı155
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı3618
Toplam İş Yükü (Saat)135
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(135/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YİYECEK VE İÇECEK İŞLET. SATIŞ VE PAZARLAMA-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Banu SAMANCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYiyecek içecek sektöründe faaliyet gösterecek aşçı adaylarının pazarlama, markalaşma ve satış alanlarında temel kavramlara, uygulamalara hakim olması ve başarılı işletmeler kurulmasında ve sürdürülmesinde pazarlamanın öneminin anlaşılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlamaya giriş
- Pazarlamanın tarihi gelişimi
- Pazarlama çevresi,4P ve 4C Pazarlama karması
- Ürün / Müşteri
- Fiyat / Maliyet
- Dağıtım / Kolaylık
- Tutundurma / İletişimi,Pazar Analizleri
- Pazar araştırması
- Rakip analizi,- Markalaşma
- Konumlandırma
- Misyon ve Vizyon,Konsept (Tema),Hizmet pazarlaması
- Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları,Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları,Ara Sınav,Tüketici davranışı
- Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı,Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı,Pazarlama Planı Hazırlanması,Müşteri ilişkileri yönetimi
- CRM kavramı
- Yiyecek-içecek işletmelerinde CRM uygulamaları,Dijital Pazarlama Sosyal medya pazarlaması,Dijital Pazarlama
Sosyal medya pazarlaması,Yiyecek-içecek işletmelerinde satış
- Satışın pazarlamadaki önemi
- Satış sürecinin aşamaları
- Satış yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Marka yaratma metodolojisi9A
Temel Pazarlama bilgisi9A
Hedef müşteri tanımlaması9A
Pazar araştırma metodları9A
Satış teknikleri9A
Pazarlama planı hazırlanması9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlamaya giriş
- Pazarlamanın tarihi gelişimi
- Pazarlama çevresi
24P ve 4C Pazarlama karması
- Ürün / Müşteri
- Fiyat / Maliyet
- Dağıtım / Kolaylık
- Tutundurma / İletişimi
3Pazar Analizleri
- Pazar araştırması
- Rakip analizi
4- Markalaşma
- Konumlandırma
- Misyon ve Vizyon
5Konsept (Tema)
6Hizmet pazarlaması
- Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları
7Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları
8Ara Sınav
9Tüketici davranışı
- Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı
10Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı
11Pazarlama Planı Hazırlanması
12Müşteri ilişkileri yönetimi
- CRM kavramı
- Yiyecek-içecek işletmelerinde CRM uygulamaları
13Dijital Pazarlama Sosyal medya pazarlaması
14Dijital Pazarlama
Sosyal medya pazarlaması
15Yiyecek-içecek işletmelerinde satış
- Satışın pazarlamadaki önemi
- Satış sürecinin aşamaları
- Satış yöntemleri
Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacakır.
Banu SAMANCI “Markanızı nasıl pişirirsiniz?”, CEO Plus, Doğan Kitap, 2016 Mucuk, İsmet “Pazarlama İlkeleri”, Türkmen Kitapevi, Karafikoğlu, Mehmet “Pazarlama İlkeleri”, Literatür Yayıncılık notları, Philip Kotler, “A’dan Z’ye Pazarlama” Josh Kaufman “The Personal MBA” Ed. Julius Wiedemann, Taschen. “Reklamcılık artık Online”, Alan Charlesworth “Internet Marketing” Tracy L. Tuten & Michael R. Solomon,“Social Media Marketing”, Liana Li Evans, “Social Media Marketing”

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47