Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM FELSEFESİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTasarım kavramının temeli, anlamı ve nedenine yönelik keşif ve sorgulamasını amaçlayan ders, eleştirel düşünceyi kullanarak tartışma ve beyin fırtınası gibi yöntemlerle çoğul ve katılımcı bir öğretim ortamı yaratmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarımda uygulama ve kuram birlikteliğinin mesleki literatür örnekleri ile tanıtımı. Mesleki kavram, kuram ve felsefenin öneminin açıklanması. ,Çoklu bir disiplin olarak tasarımın kuramsal çerçevesi ile birlikte ekonomi, teknoloji ve sürdürülebilirlik gibi makro belirleyicilerin tasarım üzerindeki etkilerinin tanıtımı ve tartışılması. ,Tarihi sanat ve mimarlık yapıtları üzerinde tasarımın felsefi yönünün keşfedilmesi. Antik mitoloji ve felsefenin soru ve sorun kavramları ile birlikte tasarım disiplininin bağdaştırılması. ,Sosyal tasarım kavramı ve insani nitelikleri ışığında tasarım felsefesinin kapsamının belirlenmesi ve yorumlanması. ,Tasarım disiplinini oluşturan; sağlarlık, işlev, ihtiyaç ve görsel dile yönelik kuramlar arasındaki insan merkezli ilişkiselliğin çözümlenmesi. Deneyim ve etkileşim tasarımına yönelik tanıtım. ,Tasarımda bağlama yönelik tanımlama ve felsefi inceleme çalışması. ,Tasarımda kitsch kavramına yönelik tanımlama ve felsefi inceleme çalışması. ,Tasarımda benlik, kimlik ve tutum kavramlarına binaen tasarımcının profesyonel kişiliğine yönelik içgörü ve öz eleştiri geliştirme yöntemlerini tanıtılması ve tartışılması. ,Tasarımın kalıcılık ve zaman ile çizdiği ilişkinin tarihsel bir perspektifle yorumlanması. ,Post-modern düşünürler bağlamında tüketim kültürü eleştirisi ve felsefi çözümlemelerin tanıtılması. Tasarımın tüketim kültüründeki rolü ve sorumluluğunun tartışılması. ,Tasarım ve çağdaş mitolojiler arasındaki bağın Roland Barthes'ın çizdiği kuramsal çerçeve içinde tespit edilmesi. ,Küreselleşmenin tanımı ve ürettiği sosyal, kültürel, ekonomik ve ekolojik etkilerin gölgesinde tasarımın mesleki geleceğinin tartışılması ,Tasarımın sosyokültürel bir aktör olarak; klasik, ikon ve kült gibi statü pozisyonlarına yerleşiminin tartışılması,Tasarımın sosyokültürel rolleri üzerine tarrışma.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarımda kuramsal araştırma ve pratik uygulama alanları arasındaki ilişkiye ait felsefi bilgiyi kavramlaştırır.10, 16, 18, 9A
Eleştirel düşünce gibi temel felsefe tekniklerine yönelik bilgi ile tasarım disiplini çerçevesince çözümleme yapar.10, 16, 18, 9A
Tasarımda bağlam kavramının kapsam ve önemini bilerek mesleki çerçevede yaşanabilecek bağlamsal sorunları çözer.10, 16, 18, 9A
Benlik ve kimlik gibi felsefi kavramlar üzerinden tüketim, tasarım ve kültür ilişkisine eleştiri üretir10, 16, 18, 9A
Modern ve post-modern düşünce okullarının tasarım disiplini ve kültürüne olan etkisini açıklayabilir.10, 16, 18, 9A
Sürdürülebilirlik felsefesini tasarım projelerine kuramsal ve pratik anlamda uygular.10, 16, 18, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarımda uygulama ve kuram birlikteliğinin mesleki literatür örnekleri ile tanıtımı. Mesleki kavram, kuram ve felsefenin öneminin açıklanması.
2Çoklu bir disiplin olarak tasarımın kuramsal çerçevesi ile birlikte ekonomi, teknoloji ve sürdürülebilirlik gibi makro belirleyicilerin tasarım üzerindeki etkilerinin tanıtımı ve tartışılması.
3Tarihi sanat ve mimarlık yapıtları üzerinde tasarımın felsefi yönünün keşfedilmesi. Antik mitoloji ve felsefenin soru ve sorun kavramları ile birlikte tasarım disiplininin bağdaştırılması.
4Sosyal tasarım kavramı ve insani nitelikleri ışığında tasarım felsefesinin kapsamının belirlenmesi ve yorumlanması.
5Tasarım disiplinini oluşturan; sağlarlık, işlev, ihtiyaç ve görsel dile yönelik kuramlar arasındaki insan merkezli ilişkiselliğin çözümlenmesi. Deneyim ve etkileşim tasarımına yönelik tanıtım.
6Tasarımda bağlama yönelik tanımlama ve felsefi inceleme çalışması.
7Tasarımda kitsch kavramına yönelik tanımlama ve felsefi inceleme çalışması.
8Tasarımda benlik, kimlik ve tutum kavramlarına binaen tasarımcının profesyonel kişiliğine yönelik içgörü ve öz eleştiri geliştirme yöntemlerini tanıtılması ve tartışılması.
9Tasarımın kalıcılık ve zaman ile çizdiği ilişkinin tarihsel bir perspektifle yorumlanması.
10Post-modern düşünürler bağlamında tüketim kültürü eleştirisi ve felsefi çözümlemelerin tanıtılması. Tasarımın tüketim kültüründeki rolü ve sorumluluğunun tartışılması.
11Tasarım ve çağdaş mitolojiler arasındaki bağın Roland Barthes'ın çizdiği kuramsal çerçeve içinde tespit edilmesi.
12Küreselleşmenin tanımı ve ürettiği sosyal, kültürel, ekonomik ve ekolojik etkilerin gölgesinde tasarımın mesleki geleceğinin tartışılması
13Tasarımın sosyokültürel bir aktör olarak; klasik, ikon ve kült gibi statü pozisyonlarına yerleşiminin tartışılması
14Tasarımın sosyokültürel rolleri üzerine tarrışma.
Kaynak
Parsons, Glenn, 2015,The Philosophy of Design, Polity. Heskett John, 2005, Design: A Very Short Introduction, Oxford University Press. Julier, Guy, 2002, The Culture of Design, Sage Publication.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati12224
Rehberli Problem Çözme6212
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6212
Okul Dışı Diğer Faaliyetler339
Proje Sunumu / Seminer212
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)75
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(75/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM FELSEFESİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTasarım kavramının temeli, anlamı ve nedenine yönelik keşif ve sorgulamasını amaçlayan ders, eleştirel düşünceyi kullanarak tartışma ve beyin fırtınası gibi yöntemlerle çoğul ve katılımcı bir öğretim ortamı yaratmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarımda uygulama ve kuram birlikteliğinin mesleki literatür örnekleri ile tanıtımı. Mesleki kavram, kuram ve felsefenin öneminin açıklanması. ,Çoklu bir disiplin olarak tasarımın kuramsal çerçevesi ile birlikte ekonomi, teknoloji ve sürdürülebilirlik gibi makro belirleyicilerin tasarım üzerindeki etkilerinin tanıtımı ve tartışılması. ,Tarihi sanat ve mimarlık yapıtları üzerinde tasarımın felsefi yönünün keşfedilmesi. Antik mitoloji ve felsefenin soru ve sorun kavramları ile birlikte tasarım disiplininin bağdaştırılması. ,Sosyal tasarım kavramı ve insani nitelikleri ışığında tasarım felsefesinin kapsamının belirlenmesi ve yorumlanması. ,Tasarım disiplinini oluşturan; sağlarlık, işlev, ihtiyaç ve görsel dile yönelik kuramlar arasındaki insan merkezli ilişkiselliğin çözümlenmesi. Deneyim ve etkileşim tasarımına yönelik tanıtım. ,Tasarımda bağlama yönelik tanımlama ve felsefi inceleme çalışması. ,Tasarımda kitsch kavramına yönelik tanımlama ve felsefi inceleme çalışması. ,Tasarımda benlik, kimlik ve tutum kavramlarına binaen tasarımcının profesyonel kişiliğine yönelik içgörü ve öz eleştiri geliştirme yöntemlerini tanıtılması ve tartışılması. ,Tasarımın kalıcılık ve zaman ile çizdiği ilişkinin tarihsel bir perspektifle yorumlanması. ,Post-modern düşünürler bağlamında tüketim kültürü eleştirisi ve felsefi çözümlemelerin tanıtılması. Tasarımın tüketim kültüründeki rolü ve sorumluluğunun tartışılması. ,Tasarım ve çağdaş mitolojiler arasındaki bağın Roland Barthes'ın çizdiği kuramsal çerçeve içinde tespit edilmesi. ,Küreselleşmenin tanımı ve ürettiği sosyal, kültürel, ekonomik ve ekolojik etkilerin gölgesinde tasarımın mesleki geleceğinin tartışılması ,Tasarımın sosyokültürel bir aktör olarak; klasik, ikon ve kült gibi statü pozisyonlarına yerleşiminin tartışılması,Tasarımın sosyokültürel rolleri üzerine tarrışma.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarımda kuramsal araştırma ve pratik uygulama alanları arasındaki ilişkiye ait felsefi bilgiyi kavramlaştırır.10, 16, 18, 9A
Eleştirel düşünce gibi temel felsefe tekniklerine yönelik bilgi ile tasarım disiplini çerçevesince çözümleme yapar.10, 16, 18, 9A
Tasarımda bağlam kavramının kapsam ve önemini bilerek mesleki çerçevede yaşanabilecek bağlamsal sorunları çözer.10, 16, 18, 9A
Benlik ve kimlik gibi felsefi kavramlar üzerinden tüketim, tasarım ve kültür ilişkisine eleştiri üretir10, 16, 18, 9A
Modern ve post-modern düşünce okullarının tasarım disiplini ve kültürüne olan etkisini açıklayabilir.10, 16, 18, 9A
Sürdürülebilirlik felsefesini tasarım projelerine kuramsal ve pratik anlamda uygular.10, 16, 18, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarımda uygulama ve kuram birlikteliğinin mesleki literatür örnekleri ile tanıtımı. Mesleki kavram, kuram ve felsefenin öneminin açıklanması.
2Çoklu bir disiplin olarak tasarımın kuramsal çerçevesi ile birlikte ekonomi, teknoloji ve sürdürülebilirlik gibi makro belirleyicilerin tasarım üzerindeki etkilerinin tanıtımı ve tartışılması.
3Tarihi sanat ve mimarlık yapıtları üzerinde tasarımın felsefi yönünün keşfedilmesi. Antik mitoloji ve felsefenin soru ve sorun kavramları ile birlikte tasarım disiplininin bağdaştırılması.
4Sosyal tasarım kavramı ve insani nitelikleri ışığında tasarım felsefesinin kapsamının belirlenmesi ve yorumlanması.
5Tasarım disiplinini oluşturan; sağlarlık, işlev, ihtiyaç ve görsel dile yönelik kuramlar arasındaki insan merkezli ilişkiselliğin çözümlenmesi. Deneyim ve etkileşim tasarımına yönelik tanıtım.
6Tasarımda bağlama yönelik tanımlama ve felsefi inceleme çalışması.
7Tasarımda kitsch kavramına yönelik tanımlama ve felsefi inceleme çalışması.
8Tasarımda benlik, kimlik ve tutum kavramlarına binaen tasarımcının profesyonel kişiliğine yönelik içgörü ve öz eleştiri geliştirme yöntemlerini tanıtılması ve tartışılması.
9Tasarımın kalıcılık ve zaman ile çizdiği ilişkinin tarihsel bir perspektifle yorumlanması.
10Post-modern düşünürler bağlamında tüketim kültürü eleştirisi ve felsefi çözümlemelerin tanıtılması. Tasarımın tüketim kültüründeki rolü ve sorumluluğunun tartışılması.
11Tasarım ve çağdaş mitolojiler arasındaki bağın Roland Barthes'ın çizdiği kuramsal çerçeve içinde tespit edilmesi.
12Küreselleşmenin tanımı ve ürettiği sosyal, kültürel, ekonomik ve ekolojik etkilerin gölgesinde tasarımın mesleki geleceğinin tartışılması
13Tasarımın sosyokültürel bir aktör olarak; klasik, ikon ve kült gibi statü pozisyonlarına yerleşiminin tartışılması
14Tasarımın sosyokültürel rolleri üzerine tarrışma.
Kaynak
Parsons, Glenn, 2015,The Philosophy of Design, Polity. Heskett John, 2005, Design: A Very Short Introduction, Oxford University Press. Julier, Guy, 2002, The Culture of Design, Sage Publication.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:31Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:33