Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DÜZEY OKUMA VE YAZMA II-Bahar Dönemi4+0412
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin akademik yazma becerilerini geliştirmektir. Bu ders ayrıca öğrencilerin eleştirel düşünce becerisini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders;
Derse Giriş ,Ödev: Okuma parçası ,Ödev dönütü ,Ödev: Okuma Parçası ,Metnin analizi ve tartışmalar,Ödev: Okuma parçası ,Metnin analizi ve tartışma,Ödev: Okuma parçası ,Metnin analizi ve tartışma,tartışmacı kompozisyon ve ödev,Görüş makale türü ve ödev,Özet ve Cevap makale Türü ve Ödev
,Sorun Çözüm Makale türü ve ödev,son inceleme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. eleştirel okuma becerilerini geliştirebilecektir. 2. düşüncelerini takım/grup çalışmasıyla ifade edebilecektir. 3. düşünme ve sonuç almak için kullanılan stratejileri geliştirir. 4. dilbilimi, noktalama ve sözdizimi kurallarını düzgün bir şekilde kullanabilecektir. 5. sözbilim yapılarını anlayabilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1
Derse Giriş
2Ödev: Okuma parçası
3Ödev dönütü
4Ödev: Okuma Parçası
5Metnin analizi ve tartışmalar
6Ödev: Okuma parçası
7Metnin analizi ve tartışma
8Ödev: Okuma parçası
9Metnin analizi ve tartışma
10tartışmacı kompozisyon ve ödev
11Görüş makale türü ve ödev
12Özet ve Cevap makale Türü ve Ödev
13Sorun Çözüm Makale türü ve ödev
14son inceleme
Kaynak
Harrison, L., Cushen, C., Hutchinson, S. (2007). Achieve IELTS 1. Marshall cavendish Education. Harrison, L., Cushen, C., Hutchinson, S. (2007). Achieve IELTS 2. Marshall cavendish Education.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme23060
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler22040
Proje Sunumu / Seminer32060
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı21020
Ara Sınav ve Hazırlığı24080
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)382
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(382/30)13
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DÜZEY OKUMA VE YAZMA II-Bahar Dönemi4+0412
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin akademik yazma becerilerini geliştirmektir. Bu ders ayrıca öğrencilerin eleştirel düşünce becerisini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders;
Derse Giriş ,Ödev: Okuma parçası ,Ödev dönütü ,Ödev: Okuma Parçası ,Metnin analizi ve tartışmalar,Ödev: Okuma parçası ,Metnin analizi ve tartışma,Ödev: Okuma parçası ,Metnin analizi ve tartışma,tartışmacı kompozisyon ve ödev,Görüş makale türü ve ödev,Özet ve Cevap makale Türü ve Ödev
,Sorun Çözüm Makale türü ve ödev,son inceleme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. eleştirel okuma becerilerini geliştirebilecektir. 2. düşüncelerini takım/grup çalışmasıyla ifade edebilecektir. 3. düşünme ve sonuç almak için kullanılan stratejileri geliştirir. 4. dilbilimi, noktalama ve sözdizimi kurallarını düzgün bir şekilde kullanabilecektir. 5. sözbilim yapılarını anlayabilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1
Derse Giriş
2Ödev: Okuma parçası
3Ödev dönütü
4Ödev: Okuma Parçası
5Metnin analizi ve tartışmalar
6Ödev: Okuma parçası
7Metnin analizi ve tartışma
8Ödev: Okuma parçası
9Metnin analizi ve tartışma
10tartışmacı kompozisyon ve ödev
11Görüş makale türü ve ödev
12Özet ve Cevap makale Türü ve Ödev
13Sorun Çözüm Makale türü ve ödev
14son inceleme
Kaynak
Harrison, L., Cushen, C., Hutchinson, S. (2007). Achieve IELTS 1. Marshall cavendish Education. Harrison, L., Cushen, C., Hutchinson, S. (2007). Achieve IELTS 2. Marshall cavendish Education.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08