Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | Kısa filmler |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere etkili sözlü iletişim becelileri için gereken teknikleri ve doğru telaffuz becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözlü İletişime giriş,Mutlu şehir hakkında tartışma (öğrencilere daha önce verilmiş bir makale),Aile ve toplum hakkında tartışma,Rüya ve bilinç altı hakkında tartışma ,Arkadaşlık hakkında tartışma ,Gelenek hakkında tartışma ,Hayvanlar ve evcil hayvanlar hakkında tartışma ,Vize sınavı ,Yaşlanma ile ilgili tartışma ,Hayran oldukları insanlar hakkında tartışma ,Göç hakkında tartışma ,Türk öğrencilerin neden yabancı yabancı dil öğrenemiyor tartışması ,Evde eğitim ve eğitim hakkında tartışma ,Gelecek planları hakkında konuşmak ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci -dinleme ve konuşma metinlerini analiz eder, -İngilizce sözlü iletişim özelliklerini daha ileri düzeyde kendi konuşmasında uygular, -İngilizce sözlü iletişimi doğal ve akıcı kılmak için daha çeşitli kalıplaşmış ifadeleri daha sık kullanır, -sözlü olarak daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurar, -İngilizce derslerinde daha fazla etkileşim içerisinde iletişim kurar, -sınıf dışında ortaya çıkabilecek ikili temaslarda bildirişimi sağlayacak derecede İngilizce konuşur, -ve tartışma, rol oynama, bireysel ve grup sunumları ve doğaçlama gibi iletişim ortamlarında daha etkili bir şekilde İngilizce sözlü iletişim kurar. | D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözlü İletişime giriş | |
2 | Mutlu şehir hakkında tartışma (öğrencilere daha önce verilmiş bir makale) | |
3 | Aile ve toplum hakkında tartışma | |
4 | Rüya ve bilinç altı hakkında tartışma | |
5 | Arkadaşlık hakkında tartışma | |
6 | Gelenek hakkında tartışma | |
7 | Hayvanlar ve evcil hayvanlar hakkında tartışma | |
8 | Vize sınavı | |
9 | Yaşlanma ile ilgili tartışma | |
10 | Hayran oldukları insanlar hakkında tartışma | |
11 | Göç hakkında tartışma | |
12 | Türk öğrencilerin neden yabancı yabancı dil öğrenemiyor tartışması | |
13 | Evde eğitim ve eğitim hakkında tartışma | |
14 | Gelecek planları hakkında konuşmak |
Kaynak |
Güncel kısa okuma parçaları, dinleme dosyaları, ve tartışma odaklı sorular |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 25 | 25 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 20 | 40 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 10 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 35 | 70 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 297 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(297/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | Kısa filmler |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere etkili sözlü iletişim becelileri için gereken teknikleri ve doğru telaffuz becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözlü İletişime giriş,Mutlu şehir hakkında tartışma (öğrencilere daha önce verilmiş bir makale),Aile ve toplum hakkında tartışma,Rüya ve bilinç altı hakkında tartışma ,Arkadaşlık hakkında tartışma ,Gelenek hakkında tartışma ,Hayvanlar ve evcil hayvanlar hakkında tartışma ,Vize sınavı ,Yaşlanma ile ilgili tartışma ,Hayran oldukları insanlar hakkında tartışma ,Göç hakkında tartışma ,Türk öğrencilerin neden yabancı yabancı dil öğrenemiyor tartışması ,Evde eğitim ve eğitim hakkında tartışma ,Gelecek planları hakkında konuşmak ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci -dinleme ve konuşma metinlerini analiz eder, -İngilizce sözlü iletişim özelliklerini daha ileri düzeyde kendi konuşmasında uygular, -İngilizce sözlü iletişimi doğal ve akıcı kılmak için daha çeşitli kalıplaşmış ifadeleri daha sık kullanır, -sözlü olarak daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurar, -İngilizce derslerinde daha fazla etkileşim içerisinde iletişim kurar, -sınıf dışında ortaya çıkabilecek ikili temaslarda bildirişimi sağlayacak derecede İngilizce konuşur, -ve tartışma, rol oynama, bireysel ve grup sunumları ve doğaçlama gibi iletişim ortamlarında daha etkili bir şekilde İngilizce sözlü iletişim kurar. | D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözlü İletişime giriş | |
2 | Mutlu şehir hakkında tartışma (öğrencilere daha önce verilmiş bir makale) | |
3 | Aile ve toplum hakkında tartışma | |
4 | Rüya ve bilinç altı hakkında tartışma | |
5 | Arkadaşlık hakkında tartışma | |
6 | Gelenek hakkında tartışma | |
7 | Hayvanlar ve evcil hayvanlar hakkında tartışma | |
8 | Vize sınavı | |
9 | Yaşlanma ile ilgili tartışma | |
10 | Hayran oldukları insanlar hakkında tartışma | |
11 | Göç hakkında tartışma | |
12 | Türk öğrencilerin neden yabancı yabancı dil öğrenemiyor tartışması | |
13 | Evde eğitim ve eğitim hakkında tartışma | |
14 | Gelecek planları hakkında konuşmak |
Kaynak |
Güncel kısa okuma parçaları, dinleme dosyaları, ve tartışma odaklı sorular |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |