Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL ÖĞRETİMİNDE YENİ AKIMLAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, İngilizce öğretmen adaylarının İngiliz dili eğitimi alanında teknoloji tabanlı öğrenme, ikinci dil eğitimi/öğrenimi pedagojisine en son yaklaşımlar, İngilizce'yi küresel bir dil olarak konumlandırma, yeni gelişmeler gibi güncel gelişmeler hakkındaki anlayışlarını ilerletmelerini sağlamak, öğrencilerin ilgili alanda yürütülen güncel araştırmalara ve araştırma örüntülerine ilişkin eleştirel farkındalık geliştirmelerine yardımcı olmak, ve kaydedilen geçmiş ve günümüzdeki gelişmeleri değerlendirebilmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş / Dersin kapsamı ,İkinci/yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde temel kavramlar ,Teknoloji tabanlı öğrenmede çağdaş gelişmeler: Harmanlanmış (Karma) öğrenme ve ters-yüz eğitim ,İkinci/yabancı dil öğreniminde çağdaş gelişmeler: Postmodernizm ve yöntem-sonrası pedagoji ,Dünya Dilleri (World Englishes) : EMI, ELF, EIL ,Çokdillilik ve çokdilli eğitim ,Türkiye'deki ikinci/yabancı dil müfredatındaki güncel gelişmeler ,Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi ,Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi 2,İkinci/yabancı dil değerlendirmesinde güncel eğilimler ,İkinci/yabancı dil ediniminde güncel durum: Sosyokültürel kuram; Kaos/karmaşıklık teorisi, dinamik sistemler teorisi ,İkinci/yabancı dil ediniminde bireysel farklılık etkenlerine çağdaş yaklaşımlar ,İngiliz dili eğitiminde güncel eğilimlerin kısa tekrarı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş / Dersin kapsamı | |
2 | İkinci/yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde temel kavramlar | |
3 | Teknoloji tabanlı öğrenmede çağdaş gelişmeler: Harmanlanmış (Karma) öğrenme ve ters-yüz eğitim | |
4 | İkinci/yabancı dil öğreniminde çağdaş gelişmeler: Postmodernizm ve yöntem-sonrası pedagoji | |
5 | Dünya Dilleri (World Englishes) : EMI, ELF, EIL | |
6 | Çokdillilik ve çokdilli eğitim | |
7 | Türkiye'deki ikinci/yabancı dil müfredatındaki güncel gelişmeler | |
8 | Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi | |
9 | Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi 2 | |
10 | İkinci/yabancı dil değerlendirmesinde güncel eğilimler | |
11 | İkinci/yabancı dil ediniminde güncel durum: Sosyokültürel kuram; Kaos/karmaşıklık teorisi, dinamik sistemler teorisi | |
12 | İkinci/yabancı dil ediniminde bireysel farklılık etkenlerine çağdaş yaklaşımlar | |
13 | İngiliz dili eğitiminde güncel eğilimlerin kısa tekrarı |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | ||||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | ||||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | ||||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | ||||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | ||||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | ||||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL ÖĞRETİMİNDE YENİ AKIMLAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, İngilizce öğretmen adaylarının İngiliz dili eğitimi alanında teknoloji tabanlı öğrenme, ikinci dil eğitimi/öğrenimi pedagojisine en son yaklaşımlar, İngilizce'yi küresel bir dil olarak konumlandırma, yeni gelişmeler gibi güncel gelişmeler hakkındaki anlayışlarını ilerletmelerini sağlamak, öğrencilerin ilgili alanda yürütülen güncel araştırmalara ve araştırma örüntülerine ilişkin eleştirel farkındalık geliştirmelerine yardımcı olmak, ve kaydedilen geçmiş ve günümüzdeki gelişmeleri değerlendirebilmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş / Dersin kapsamı ,İkinci/yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde temel kavramlar ,Teknoloji tabanlı öğrenmede çağdaş gelişmeler: Harmanlanmış (Karma) öğrenme ve ters-yüz eğitim ,İkinci/yabancı dil öğreniminde çağdaş gelişmeler: Postmodernizm ve yöntem-sonrası pedagoji ,Dünya Dilleri (World Englishes) : EMI, ELF, EIL ,Çokdillilik ve çokdilli eğitim ,Türkiye'deki ikinci/yabancı dil müfredatındaki güncel gelişmeler ,Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi ,Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi 2,İkinci/yabancı dil değerlendirmesinde güncel eğilimler ,İkinci/yabancı dil ediniminde güncel durum: Sosyokültürel kuram; Kaos/karmaşıklık teorisi, dinamik sistemler teorisi ,İkinci/yabancı dil ediniminde bireysel farklılık etkenlerine çağdaş yaklaşımlar ,İngiliz dili eğitiminde güncel eğilimlerin kısa tekrarı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş / Dersin kapsamı | |
2 | İkinci/yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde temel kavramlar | |
3 | Teknoloji tabanlı öğrenmede çağdaş gelişmeler: Harmanlanmış (Karma) öğrenme ve ters-yüz eğitim | |
4 | İkinci/yabancı dil öğreniminde çağdaş gelişmeler: Postmodernizm ve yöntem-sonrası pedagoji | |
5 | Dünya Dilleri (World Englishes) : EMI, ELF, EIL | |
6 | Çokdillilik ve çokdilli eğitim | |
7 | Türkiye'deki ikinci/yabancı dil müfredatındaki güncel gelişmeler | |
8 | Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi | |
9 | Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi 2 | |
10 | İkinci/yabancı dil değerlendirmesinde güncel eğilimler | |
11 | İkinci/yabancı dil ediniminde güncel durum: Sosyokültürel kuram; Kaos/karmaşıklık teorisi, dinamik sistemler teorisi | |
12 | İkinci/yabancı dil ediniminde bireysel farklılık etkenlerine çağdaş yaklaşımlar | |
13 | İngiliz dili eğitiminde güncel eğilimlerin kısa tekrarı |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | ||||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | ||||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | ||||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | ||||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | ||||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | ||||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |