Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrenciler sınıf içi değerlendirmeye ilişkin temel kavram ve ilkeleri tekrar edecek, dil becerilerini ve bileşenlerini ölçmek ve değerlendirmek üzere test hazırlayacak ve test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme ile ilgili bilgiye sahip olacaklardır. öğrenciler sınıf içi değerlendirmeye ilişkin temel kavram ve ilkeleri tekrar edecek,
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve temel kavramların tekrarı ,İngilizce Öğretimi için test hazırlamaya dair temel ilkeler ,Dinleme becerisi sınavı hazırlama ,Dinleme becerisi sınavı hazırlama ,Okuma becerisi sınavı ,Okuma becerisi sınavı hazırlama ,Konuşma becerisi sınavı ,Konuşma becerisi sınavı,Yama becerisi sınavı ,Yazma becerisi sınavı ,Dilbilgisi ve kelime bilgisi sınavı,Çocuklar için ölçme ve değerlendirme ,Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme ,Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler temel ölçme kavramlarını tanımlar
Öğrenciler dil becerilerini ve dil bileşenlerini test etmek üzere test hazırlar.
Öğrenciler test sonuçlarını yorumlar ve dönüt verir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve temel kavramların tekrarı
2İngilizce Öğretimi için test hazırlamaya dair temel ilkeler
3Dinleme becerisi sınavı hazırlama
4Dinleme becerisi sınavı hazırlama
5Okuma becerisi sınavı
6Okuma becerisi sınavı hazırlama
7Konuşma becerisi sınavı
8Konuşma becerisi sınavı
9Yama becerisi sınavı
10Yazma becerisi sınavı
11Dilbilgisi ve kelime bilgisi sınavı
12Çocuklar için ölçme ve değerlendirme
13Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme
14Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme
Kaynak
Brown, H.D. (2004). Language assessment: principles and classroom practices. London: Longman. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. Cambridge: CUP

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi520100
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer41664
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)231
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrenciler sınıf içi değerlendirmeye ilişkin temel kavram ve ilkeleri tekrar edecek, dil becerilerini ve bileşenlerini ölçmek ve değerlendirmek üzere test hazırlayacak ve test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme ile ilgili bilgiye sahip olacaklardır. öğrenciler sınıf içi değerlendirmeye ilişkin temel kavram ve ilkeleri tekrar edecek,
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve temel kavramların tekrarı ,İngilizce Öğretimi için test hazırlamaya dair temel ilkeler ,Dinleme becerisi sınavı hazırlama ,Dinleme becerisi sınavı hazırlama ,Okuma becerisi sınavı ,Okuma becerisi sınavı hazırlama ,Konuşma becerisi sınavı ,Konuşma becerisi sınavı,Yama becerisi sınavı ,Yazma becerisi sınavı ,Dilbilgisi ve kelime bilgisi sınavı,Çocuklar için ölçme ve değerlendirme ,Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme ,Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler temel ölçme kavramlarını tanımlar
Öğrenciler dil becerilerini ve dil bileşenlerini test etmek üzere test hazırlar.
Öğrenciler test sonuçlarını yorumlar ve dönüt verir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve temel kavramların tekrarı
2İngilizce Öğretimi için test hazırlamaya dair temel ilkeler
3Dinleme becerisi sınavı hazırlama
4Dinleme becerisi sınavı hazırlama
5Okuma becerisi sınavı
6Okuma becerisi sınavı hazırlama
7Konuşma becerisi sınavı
8Konuşma becerisi sınavı
9Yama becerisi sınavı
10Yazma becerisi sınavı
11Dilbilgisi ve kelime bilgisi sınavı
12Çocuklar için ölçme ve değerlendirme
13Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme
14Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme
Kaynak
Brown, H.D. (2004). Language assessment: principles and classroom practices. London: Longman. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. Cambridge: CUP

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08