Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler sınıf içi değerlendirmeye ilişkin temel kavram ve ilkeleri tekrar edecek, dil becerilerini ve bileşenlerini ölçmek ve değerlendirmek üzere test hazırlayacak ve test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme ile ilgili bilgiye sahip olacaklardır. öğrenciler sınıf içi değerlendirmeye ilişkin temel kavram ve ilkeleri tekrar edecek, |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve temel kavramların tekrarı ,İngilizce Öğretimi için test hazırlamaya dair temel ilkeler ,Dinleme becerisi sınavı hazırlama ,Dinleme becerisi sınavı hazırlama ,Okuma becerisi sınavı ,Okuma becerisi sınavı hazırlama ,Konuşma becerisi sınavı ,Konuşma becerisi sınavı,Yama becerisi sınavı ,Yazma becerisi sınavı ,Dilbilgisi ve kelime bilgisi sınavı,Çocuklar için ölçme ve değerlendirme ,Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme ,Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler temel ölçme kavramlarını tanımlar | ||
Öğrenciler dil becerilerini ve dil bileşenlerini test etmek üzere test hazırlar. | ||
Öğrenciler test sonuçlarını yorumlar ve dönüt verir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve temel kavramların tekrarı | |
2 | İngilizce Öğretimi için test hazırlamaya dair temel ilkeler | |
3 | Dinleme becerisi sınavı hazırlama | |
4 | Dinleme becerisi sınavı hazırlama | |
5 | Okuma becerisi sınavı | |
6 | Okuma becerisi sınavı hazırlama | |
7 | Konuşma becerisi sınavı | |
8 | Konuşma becerisi sınavı | |
9 | Yama becerisi sınavı | |
10 | Yazma becerisi sınavı | |
11 | Dilbilgisi ve kelime bilgisi sınavı | |
12 | Çocuklar için ölçme ve değerlendirme | |
13 | Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme | |
14 | Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme |
Kaynak |
Brown, H.D. (2004). Language assessment: principles and classroom practices. London: Longman. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. Cambridge: CUP |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 20 | 100 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 16 | 64 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 231 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler sınıf içi değerlendirmeye ilişkin temel kavram ve ilkeleri tekrar edecek, dil becerilerini ve bileşenlerini ölçmek ve değerlendirmek üzere test hazırlayacak ve test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme ile ilgili bilgiye sahip olacaklardır. öğrenciler sınıf içi değerlendirmeye ilişkin temel kavram ve ilkeleri tekrar edecek, |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve temel kavramların tekrarı ,İngilizce Öğretimi için test hazırlamaya dair temel ilkeler ,Dinleme becerisi sınavı hazırlama ,Dinleme becerisi sınavı hazırlama ,Okuma becerisi sınavı ,Okuma becerisi sınavı hazırlama ,Konuşma becerisi sınavı ,Konuşma becerisi sınavı,Yama becerisi sınavı ,Yazma becerisi sınavı ,Dilbilgisi ve kelime bilgisi sınavı,Çocuklar için ölçme ve değerlendirme ,Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme ,Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler temel ölçme kavramlarını tanımlar | ||
Öğrenciler dil becerilerini ve dil bileşenlerini test etmek üzere test hazırlar. | ||
Öğrenciler test sonuçlarını yorumlar ve dönüt verir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve temel kavramların tekrarı | |
2 | İngilizce Öğretimi için test hazırlamaya dair temel ilkeler | |
3 | Dinleme becerisi sınavı hazırlama | |
4 | Dinleme becerisi sınavı hazırlama | |
5 | Okuma becerisi sınavı | |
6 | Okuma becerisi sınavı hazırlama | |
7 | Konuşma becerisi sınavı | |
8 | Konuşma becerisi sınavı | |
9 | Yama becerisi sınavı | |
10 | Yazma becerisi sınavı | |
11 | Dilbilgisi ve kelime bilgisi sınavı | |
12 | Çocuklar için ölçme ve değerlendirme | |
13 | Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme | |
14 | Test sonuçlarını yorumlama ve dönüt verme |
Kaynak |
Brown, H.D. (2004). Language assessment: principles and classroom practices. London: Longman. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. Cambridge: CUP |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |