Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve OFLAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere kariyerlerini planlamaları için bilgi, beceri ve bakış açısı sağlamaktır. Bu doğrultuda öğrenciler ders kitaplarındaki üniteleri okuyacak ve sunumlar yapacak, davetli konuk(lar)ın semineri(leri) hakkında yansıtma yapacak, CV hazırlayacak, profesyonel online iletişim ağı oluşturacak, iş başvurusu ve iş görüşmelerine hazırlanacaklar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kariyer Kavramı,Kariyer Planlama,Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisi,Bireysel Kariyer Gelişimi,Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlama,İş Görüşmesi,Kariyer planlama süreci,Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi,Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği I,Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği II,Yaşam boyu kariyer planlaması I,Yaşam boyu kariyer planlaması II,Emeklilikte kariyer planlaması,Konu tekrarı ve geri bildirim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi alan öğrenciler kariyer planlamasının prensiplerini ifade eder.10, 9E, F
Kariyer planlamasının yöntem ve tekniklerini kullanır.16F
Karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır.10F
Kariyer gelişimini analiz eder.6F
Eğitsel derecelendirmeye göre kariyer gelişim süreci ve hizmetlerini planlar.6F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kariyer KavramıDers notları Kariyer Kavramı
2Kariyer PlanlamaDers notları Kariyer Planlama
3Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisiDers notları Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisi
4Bireysel Kariyer GelişimiDers notları Bireysel Kariyer Gelişimi
5Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlamaDers notları Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlama
6İş GörüşmesiDers notları İş Görüşmesi
7Kariyer planlama süreci
8Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesiDers notları Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi
9Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği IDers notları Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği
10Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği IIders notları Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği II
11Yaşam boyu kariyer planlaması IDers notları Yaşam boyu kariyer planlaması I
12Yaşam boyu kariyer planlaması IIDers notları Yaşam boyu kariyer planlaması II
13Emeklilikte kariyer planlamasıDers notları Emeklilikte kariyer planlaması
14Konu tekrarı ve geri bildirimElt kaariyerinde teni eğilimlerle ilgili makaleler
Kaynak
Kariyer Planlama ve Geliştirme, Doç. Dr. Kemal Öztemel, Pegem Akademi, 2019 Beden Dili Rehberi, Richard Webster, Olimpos Yayınevi, 2019
Yaman, I. (2019). 'Turkiye'de Ingilizce Ogretmeni Olmak' Uzerine Bazi Degerlendirmeler ve Oneriler. Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi, 13(28), 157-172. doi: 10.29329/mjer.2019.202.9

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2612
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2612
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)82
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve OFLAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere kariyerlerini planlamaları için bilgi, beceri ve bakış açısı sağlamaktır. Bu doğrultuda öğrenciler ders kitaplarındaki üniteleri okuyacak ve sunumlar yapacak, davetli konuk(lar)ın semineri(leri) hakkında yansıtma yapacak, CV hazırlayacak, profesyonel online iletişim ağı oluşturacak, iş başvurusu ve iş görüşmelerine hazırlanacaklar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kariyer Kavramı,Kariyer Planlama,Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisi,Bireysel Kariyer Gelişimi,Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlama,İş Görüşmesi,Kariyer planlama süreci,Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi,Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği I,Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği II,Yaşam boyu kariyer planlaması I,Yaşam boyu kariyer planlaması II,Emeklilikte kariyer planlaması,Konu tekrarı ve geri bildirim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi alan öğrenciler kariyer planlamasının prensiplerini ifade eder.10, 9E, F
Kariyer planlamasının yöntem ve tekniklerini kullanır.16F
Karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır.10F
Kariyer gelişimini analiz eder.6F
Eğitsel derecelendirmeye göre kariyer gelişim süreci ve hizmetlerini planlar.6F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kariyer KavramıDers notları Kariyer Kavramı
2Kariyer PlanlamaDers notları Kariyer Planlama
3Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisiDers notları Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisi
4Bireysel Kariyer GelişimiDers notları Bireysel Kariyer Gelişimi
5Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlamaDers notları Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlama
6İş GörüşmesiDers notları İş Görüşmesi
7Kariyer planlama süreci
8Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesiDers notları Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi
9Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği IDers notları Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği
10Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği IIders notları Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği II
11Yaşam boyu kariyer planlaması IDers notları Yaşam boyu kariyer planlaması I
12Yaşam boyu kariyer planlaması IIDers notları Yaşam boyu kariyer planlaması II
13Emeklilikte kariyer planlamasıDers notları Emeklilikte kariyer planlaması
14Konu tekrarı ve geri bildirimElt kaariyerinde teni eğilimlerle ilgili makaleler
Kaynak
Kariyer Planlama ve Geliştirme, Doç. Dr. Kemal Öztemel, Pegem Akademi, 2019 Beden Dili Rehberi, Richard Webster, Olimpos Yayınevi, 2019
Yaman, I. (2019). 'Turkiye'de Ingilizce Ogretmeni Olmak' Uzerine Bazi Degerlendirmeler ve Oneriler. Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi, 13(28), 157-172. doi: 10.29329/mjer.2019.202.9

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08