Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYODİLBİLİM VE DİL ÖĞRETİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Yeşim KEŞLİ DOLLAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders sosyal ve kültürel faktörlerin dili, dil kullanımını, dil öğrenimi ve öğretimini nasıl etkilediğini araştırarak dili sosyokültürel bağlamı içinde incelemektedir. Temel amaç, öğrencilere toplumdilbilimin temel konularını tanıtmak ve bu konuların dilde ve eğitimdeki uygulamalarını göstermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş ve dersin amacını anlatma,Toplumdilbilim nedir?
Toplumdilbilimin farklı açılardan tanımları
,Toplumdilbilim ve Dil Eğitimi- Sandra Lee Mckay
,Toplumdilbilim ve Dil Sosyolojisi- Rajend Mesthrie,Yabancı dil sınıfında bir kaynak olarak çokdillilik - Veera Illman ve Päivi Pietilä
,İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen küçük yaşda öğrenciler için öğretmen kod anahtarlama kullanımı - Daeun Song ve Jang Ho Lee
,Toplumdilbilimde üslup, bağlam ve özel değişke
,Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürlerarası iletişim
,Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürlerarası iletişim,Cinsiyet, nezaket ve klişeler,Bölgesel ve sosyal lehçeler,Cinsiyet ve yaş,Dil koruması ve değişim,Dil çeşitleri ve çok dilli ülkeler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler toplum dilbilim alanında temel kavramları ifade eder. 10, 9A
Öğrenciler dil çeşitliliğini, dilbilimsel değişkenleri, yaş, cinsiyet ve sosyal faktörleri tanır.10, 9A
Öğrenciler dil ilişkisini ve sonuçlarını ikidillilik, çokdillilik, iki değişkenli dil, dil değiştirme, dil kaybı ilişkili olarak analiz eder. 10, 9A
Öğrenciler, İngilizce’nin dünya çapındaki yayılımını ve bunun yabancı/ikinci dil öğretimi açısından etkileri ifade eder.16, 9A
Öğrenciler sosyal ve kültürel faktörlerin dil öğretimini ve öğrenme sonuçlarını nasıl etkilediğini açıklar.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş ve dersin amacını anlatmaIntroductıon to the course
2Toplumdilbilim nedir?
Toplumdilbilimin farklı açılardan tanımları
Holmes Sectıon I pp.17-100
3Toplumdilbilim ve Dil Eğitimi- Sandra Lee Mckay
Holmes Sectıon I pp.17-100
4Toplumdilbilim ve Dil Sosyolojisi- Rajend MesthrieHolmes Sectıon I pp.17-100
5Yabancı dil sınıfında bir kaynak olarak çokdillilik - Veera Illman ve Päivi Pietilä
Holmes Sectıon I pp.17-100
6İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen küçük yaşda öğrenciler için öğretmen kod anahtarlama kullanımı - Daeun Song ve Jang Ho Lee
Holmes Sectıon I pp.17-100
7Toplumdilbilimde üslup, bağlam ve özel değişke
Holmes Sectıon II pp.129-206
8Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürlerarası iletişim
Holmes Sectıon II pp.129-206
9Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürlerarası iletişimHolmes Sectıon II pp.129-206
10Cinsiyet, nezaket ve klişelerHolmes Sectıon III pp. 239-439
11Bölgesel ve sosyal lehçelerHolmes Sectıon III pp. 239-439
12Cinsiyet ve yaşHolmes Sectıon III pp. 239-439
13Dil koruması ve değişimHolmes Sectıon III pp. 239-439
14Dil çeşitleri ve çok dilli ülkelerHolmes Sectıon III pp. 239-439
Kaynak
Holmes, J. (2003). An introduction to sociolinguistics (4th edition). the UK: Routledge, Taylor and Francis Group.
Ball, M. J. (2010). The Routledge handbook of sociolinguistics around the world. New York: Routledge Taylor and Francis Group.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Proje Sunumu / Seminer11212
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı236
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYODİLBİLİM VE DİL ÖĞRETİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Yeşim KEŞLİ DOLLAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders sosyal ve kültürel faktörlerin dili, dil kullanımını, dil öğrenimi ve öğretimini nasıl etkilediğini araştırarak dili sosyokültürel bağlamı içinde incelemektedir. Temel amaç, öğrencilere toplumdilbilimin temel konularını tanıtmak ve bu konuların dilde ve eğitimdeki uygulamalarını göstermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş ve dersin amacını anlatma,Toplumdilbilim nedir?
Toplumdilbilimin farklı açılardan tanımları
,Toplumdilbilim ve Dil Eğitimi- Sandra Lee Mckay
,Toplumdilbilim ve Dil Sosyolojisi- Rajend Mesthrie,Yabancı dil sınıfında bir kaynak olarak çokdillilik - Veera Illman ve Päivi Pietilä
,İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen küçük yaşda öğrenciler için öğretmen kod anahtarlama kullanımı - Daeun Song ve Jang Ho Lee
,Toplumdilbilimde üslup, bağlam ve özel değişke
,Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürlerarası iletişim
,Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürlerarası iletişim,Cinsiyet, nezaket ve klişeler,Bölgesel ve sosyal lehçeler,Cinsiyet ve yaş,Dil koruması ve değişim,Dil çeşitleri ve çok dilli ülkeler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler toplum dilbilim alanında temel kavramları ifade eder. 10, 9A
Öğrenciler dil çeşitliliğini, dilbilimsel değişkenleri, yaş, cinsiyet ve sosyal faktörleri tanır.10, 9A
Öğrenciler dil ilişkisini ve sonuçlarını ikidillilik, çokdillilik, iki değişkenli dil, dil değiştirme, dil kaybı ilişkili olarak analiz eder. 10, 9A
Öğrenciler, İngilizce’nin dünya çapındaki yayılımını ve bunun yabancı/ikinci dil öğretimi açısından etkileri ifade eder.16, 9A
Öğrenciler sosyal ve kültürel faktörlerin dil öğretimini ve öğrenme sonuçlarını nasıl etkilediğini açıklar.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş ve dersin amacını anlatmaIntroductıon to the course
2Toplumdilbilim nedir?
Toplumdilbilimin farklı açılardan tanımları
Holmes Sectıon I pp.17-100
3Toplumdilbilim ve Dil Eğitimi- Sandra Lee Mckay
Holmes Sectıon I pp.17-100
4Toplumdilbilim ve Dil Sosyolojisi- Rajend MesthrieHolmes Sectıon I pp.17-100
5Yabancı dil sınıfında bir kaynak olarak çokdillilik - Veera Illman ve Päivi Pietilä
Holmes Sectıon I pp.17-100
6İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen küçük yaşda öğrenciler için öğretmen kod anahtarlama kullanımı - Daeun Song ve Jang Ho Lee
Holmes Sectıon I pp.17-100
7Toplumdilbilimde üslup, bağlam ve özel değişke
Holmes Sectıon II pp.129-206
8Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürlerarası iletişim
Holmes Sectıon II pp.129-206
9Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürlerarası iletişimHolmes Sectıon II pp.129-206
10Cinsiyet, nezaket ve klişelerHolmes Sectıon III pp. 239-439
11Bölgesel ve sosyal lehçelerHolmes Sectıon III pp. 239-439
12Cinsiyet ve yaşHolmes Sectıon III pp. 239-439
13Dil koruması ve değişimHolmes Sectıon III pp. 239-439
14Dil çeşitleri ve çok dilli ülkelerHolmes Sectıon III pp. 239-439
Kaynak
Holmes, J. (2003). An introduction to sociolinguistics (4th edition). the UK: Routledge, Taylor and Francis Group.
Ball, M. J. (2010). The Routledge handbook of sociolinguistics around the world. New York: Routledge Taylor and Francis Group.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08