Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUMA BECERİLERİ II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenci şunları yapabilecek: 1.1 Ana fikirleri, destekleyici detayları ve mantıksal veya anlatı dizilerini tanımlayarak bir pasajın anlamını tespit etme. 1.2 Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri tanıma. 1.3 Bir metinde sunulan fikirleri, onların mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini belirleyerek değerlendirme. 1.4 Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları belirleyerek değerlendirme. Bir metindeki gerçekler ve görüşler arasındaki farkı ayırt etme. 2.1 Dilsel özelliklerinin ve edebi araçlarının analizi yoluyla edebi metnin tonunu, modunu ve sesini tanımlama. 2.2 Bir edebi metnin temasını ve biçimsel unsurlar tarafından somutlaşan biçimlerini tanımlama. 2.3 Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi genel anlamsal özellikleri tanımlama ve analiz etme. 3.1 Yabancı kelimeleri tanımlama. 3.2 Gerçekleri bulma ve bir metnin ayrıntılarını ayırt etme. 3.3 Bir metinden belirli bilgileri ve detayları saklama. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders programı, ders kuralları,Okuma Parçası 1: Metinde konu ve ana fikir,Okuma Parçası 2: Ana fikirlerin detaylarla desteklenmesi,Okuma Parçası 3: Metni Değerlendirme; Gerçek / Fikir-düşünce Ayrımı,Okuma Parçası 4: Metni değerlendirme. Gerçek, fikir, gerekçeli yargı ve bilgi ayrımı,Okuma Parçası 5: Metni Belirleme ve Değerlendirme: Yorum ve Çıkarım,Okuma Parçası 6: Metni Değerlendirme: Tümevarımlı ve Tümdengelimli Akıl Yürütme, Mantık Hataları,Yarıyıl Sınavı,Okuma Parçası 7: Önemli noktaları ve detayları belirlemek için metin özelliklerini analiz etme,Okuma Parçası 8: Metin Türlerini Tanıma,Okuma Parçası 9: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma,Okuma Parçası 10: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma,Okuma Parçası 11: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma,Konu/Kelime Tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İleri Düzey Okuma 2 dersi öğrencilerin eleştirel okuma ve düşünme becerilerini iyileştirmek, analitik, çıkarımsal ve değerlendirmeci kavrayışlarını arttırmak, kelime becerilerini genişletmek ve akademik disiplinlerarası kullanmak üzere etkili çalışma stratejileri edinmeleri için tasarlanmıştır. | 10, 16, 6 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, ders programı, ders kuralları | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Okuma Parçası 1: Metinde konu ve ana fikir | J. Slaght, (2012) Using waste, Swedish city cuts its fossil fuel use (1), pages 8 and 9 from the Source Book. |
3 | Okuma Parçası 2: Ana fikirlerin detaylarla desteklenmesi | J. Slaght, (2012) "Using waste, Swedish city cuts its fossil fuel use (2), pp. 10-11 from the Source Book. |
4 | Okuma Parçası 3: Metni Değerlendirme; Gerçek / Fikir-düşünce Ayrımı | J. Slaght, (2012) "Is business bad for science?", pp. 14-16 from the Source Book. |
5 | Okuma Parçası 4: Metni değerlendirme. Gerçek, fikir, gerekçeli yargı ve bilgi ayrımı | J. Slaght, (2012) "Growing Grey", pp. 17-20 from the Source Book. |
6 | Okuma Parçası 5: Metni Belirleme ve Değerlendirme: Yorum ve Çıkarım | J. Slaght, (2012) "Background and origins of people management", pp. 40-42 from the Source Book. |
7 | Okuma Parçası 6: Metni Değerlendirme: Tümevarımlı ve Tümdengelimli Akıl Yürütme, Mantık Hataları | J. Slaght, (2012) "Background and origins of people management", pp. 40-42 from the Source Book. |
8 | Yarıyıl Sınavı | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Okuma Parçası 7: Önemli noktaları ve detayları belirlemek için metin özelliklerini analiz etme | J. Slaght, (2012) "Material Diversity", pp. 45-48 from the Source Book. |
10 | Okuma Parçası 8: Metin Türlerini Tanıma | J. Slaght, (2012) "The Future of Eco-Fashion", pp. 52-54 from the Source Book. |
11 | Okuma Parçası 9: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | J. Slaght, (2012) "Mental Epidemic", pp. 57-59 from the Source Book. |
12 | Okuma Parçası 10: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Okuma Parçası 11: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Konu/Kelime Tekrarı | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
J. Slaght (2012), English for Academic Study: Reading, Garnet Education, UK |
Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | ||||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 2 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 1 | 2 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(52/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUMA BECERİLERİ II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenci şunları yapabilecek: 1.1 Ana fikirleri, destekleyici detayları ve mantıksal veya anlatı dizilerini tanımlayarak bir pasajın anlamını tespit etme. 1.2 Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri tanıma. 1.3 Bir metinde sunulan fikirleri, onların mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini belirleyerek değerlendirme. 1.4 Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları belirleyerek değerlendirme. Bir metindeki gerçekler ve görüşler arasındaki farkı ayırt etme. 2.1 Dilsel özelliklerinin ve edebi araçlarının analizi yoluyla edebi metnin tonunu, modunu ve sesini tanımlama. 2.2 Bir edebi metnin temasını ve biçimsel unsurlar tarafından somutlaşan biçimlerini tanımlama. 2.3 Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi genel anlamsal özellikleri tanımlama ve analiz etme. 3.1 Yabancı kelimeleri tanımlama. 3.2 Gerçekleri bulma ve bir metnin ayrıntılarını ayırt etme. 3.3 Bir metinden belirli bilgileri ve detayları saklama. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders programı, ders kuralları,Okuma Parçası 1: Metinde konu ve ana fikir,Okuma Parçası 2: Ana fikirlerin detaylarla desteklenmesi,Okuma Parçası 3: Metni Değerlendirme; Gerçek / Fikir-düşünce Ayrımı,Okuma Parçası 4: Metni değerlendirme. Gerçek, fikir, gerekçeli yargı ve bilgi ayrımı,Okuma Parçası 5: Metni Belirleme ve Değerlendirme: Yorum ve Çıkarım,Okuma Parçası 6: Metni Değerlendirme: Tümevarımlı ve Tümdengelimli Akıl Yürütme, Mantık Hataları,Yarıyıl Sınavı,Okuma Parçası 7: Önemli noktaları ve detayları belirlemek için metin özelliklerini analiz etme,Okuma Parçası 8: Metin Türlerini Tanıma,Okuma Parçası 9: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma,Okuma Parçası 10: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma,Okuma Parçası 11: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma,Konu/Kelime Tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İleri Düzey Okuma 2 dersi öğrencilerin eleştirel okuma ve düşünme becerilerini iyileştirmek, analitik, çıkarımsal ve değerlendirmeci kavrayışlarını arttırmak, kelime becerilerini genişletmek ve akademik disiplinlerarası kullanmak üzere etkili çalışma stratejileri edinmeleri için tasarlanmıştır. | 10, 16, 6 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, ders programı, ders kuralları | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Okuma Parçası 1: Metinde konu ve ana fikir | J. Slaght, (2012) Using waste, Swedish city cuts its fossil fuel use (1), pages 8 and 9 from the Source Book. |
3 | Okuma Parçası 2: Ana fikirlerin detaylarla desteklenmesi | J. Slaght, (2012) "Using waste, Swedish city cuts its fossil fuel use (2), pp. 10-11 from the Source Book. |
4 | Okuma Parçası 3: Metni Değerlendirme; Gerçek / Fikir-düşünce Ayrımı | J. Slaght, (2012) "Is business bad for science?", pp. 14-16 from the Source Book. |
5 | Okuma Parçası 4: Metni değerlendirme. Gerçek, fikir, gerekçeli yargı ve bilgi ayrımı | J. Slaght, (2012) "Growing Grey", pp. 17-20 from the Source Book. |
6 | Okuma Parçası 5: Metni Belirleme ve Değerlendirme: Yorum ve Çıkarım | J. Slaght, (2012) "Background and origins of people management", pp. 40-42 from the Source Book. |
7 | Okuma Parçası 6: Metni Değerlendirme: Tümevarımlı ve Tümdengelimli Akıl Yürütme, Mantık Hataları | J. Slaght, (2012) "Background and origins of people management", pp. 40-42 from the Source Book. |
8 | Yarıyıl Sınavı | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Okuma Parçası 7: Önemli noktaları ve detayları belirlemek için metin özelliklerini analiz etme | J. Slaght, (2012) "Material Diversity", pp. 45-48 from the Source Book. |
10 | Okuma Parçası 8: Metin Türlerini Tanıma | J. Slaght, (2012) "The Future of Eco-Fashion", pp. 52-54 from the Source Book. |
11 | Okuma Parçası 9: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | J. Slaght, (2012) "Mental Epidemic", pp. 57-59 from the Source Book. |
12 | Okuma Parçası 10: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Okuma Parçası 11: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Konu/Kelime Tekrarı | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
J. Slaght (2012), English for Academic Study: Reading, Garnet Education, UK |
Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | ||||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |