Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM FELSEFESİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, eğitim felsefesiyle ilgili kavramları tanımlamak, Felsefe ve Eğitim arasındaki ilişkiyi açıklamak, Felsefi akımların gerektirdiği eğitim sistemlerini kuramsal olarak tasarlayabilmek, Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkinin farkında olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özeti,Felsefenin mahiyeti ve felsefenin eğitime katkısının soruşturulması,Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması,Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması II,"İnsanın mayalanması” çerçevesinde natüralist eğitimin sorgulanması
,“İnsan sadece eğitim ile insan olabilmektedir” sözü ve Kant’ın eğitim anlayışı,Düşüncenin matematikleşmesi bağlamında analitik eğitim felsefesi
,Pragmatizm içerisinde eğitimi düşünmenin imkanının sorgulanması
,Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı I,Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı II,Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı III,Dönem boyunca tartışılan konuların tekrar düşünülmesi,Hitam: Soru-cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. eğitim ve öğretimin ne olduğu 2. felsefe ile eğitim arasındaki yakın ilişkiyi 3. eğitimin ideal temelleri üzerine düşünebilmeyi 4. mevcut eğitim anlayışlarının sahihliği10, 16, 23, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özetiDers notları Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özeti
2Felsefenin mahiyeti ve felsefenin eğitime katkısının soruşturulmasıDers notları Felsefenin mahiyeti ve felsefenin eğitime katkısının soruşturulması
3Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulmasıDers notları Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması
4Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması IIDers notları Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması II
5"İnsanın mayalanması” çerçevesinde natüralist eğitimin sorgulanması
Ders notları "İnsanın mayalanması” çerçevesinde natüralist eğitimin sorgulanması
6“İnsan sadece eğitim ile insan olabilmektedir” sözü ve Kant’ın eğitim anlayışıDers notları “İnsan sadece eğitim ile insan olabilmektedir” sözü ve Kant’ın eğitim anlayışı
7Düşüncenin matematikleşmesi bağlamında analitik eğitim felsefesi
Ders Notları Düşüncenin matematikleşmesi bağlamında analitik eğitim felsefesi
8Pragmatizm içerisinde eğitimi düşünmenin imkanının sorgulanması
Ders Notları Pragmatizm içerisinde eğitimi düşünmenin imkanının sorgulanması
9Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı IDers Notları Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı I
10Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı IIDers Notları As a proposal for a new understanding of education, Jacques Ranciere's "The Ignorant Schoolmaster" II
11Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı IIIDers Notları As a proposal for a new understanding of education, Jacques Ranciere's "The Ignorant Schoolmaster" III
12Dönem boyunca tartışılan konuların tekrar düşünülmesiDers Notları Dönem boyunca tartışılan konuların tekrar düşünülmesi
13Hitam: Soru-cevapDers Notları
Kaynak
Nel Noddings- Eğitim Felsefesi. Hilmi Ziya Ülken- Eğitim Felsefesi. Jean Jack Rousseau- Emile. Jacques Ranciere- Cahil Hoca: Zihinsel Özgürleşme Üstüne Beş Ders

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3412
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı166
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM FELSEFESİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, eğitim felsefesiyle ilgili kavramları tanımlamak, Felsefe ve Eğitim arasındaki ilişkiyi açıklamak, Felsefi akımların gerektirdiği eğitim sistemlerini kuramsal olarak tasarlayabilmek, Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkinin farkında olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özeti,Felsefenin mahiyeti ve felsefenin eğitime katkısının soruşturulması,Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması,Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması II,"İnsanın mayalanması” çerçevesinde natüralist eğitimin sorgulanması
,“İnsan sadece eğitim ile insan olabilmektedir” sözü ve Kant’ın eğitim anlayışı,Düşüncenin matematikleşmesi bağlamında analitik eğitim felsefesi
,Pragmatizm içerisinde eğitimi düşünmenin imkanının sorgulanması
,Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı I,Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı II,Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı III,Dönem boyunca tartışılan konuların tekrar düşünülmesi,Hitam: Soru-cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. eğitim ve öğretimin ne olduğu 2. felsefe ile eğitim arasındaki yakın ilişkiyi 3. eğitimin ideal temelleri üzerine düşünebilmeyi 4. mevcut eğitim anlayışlarının sahihliği10, 16, 23, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özetiDers notları Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özeti
2Felsefenin mahiyeti ve felsefenin eğitime katkısının soruşturulmasıDers notları Felsefenin mahiyeti ve felsefenin eğitime katkısının soruşturulması
3Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulmasıDers notları Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması
4Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması IIDers notları Öğretilecek olanın ve nasıl öğretildiğinin tarihsel soruşturulması II
5"İnsanın mayalanması” çerçevesinde natüralist eğitimin sorgulanması
Ders notları "İnsanın mayalanması” çerçevesinde natüralist eğitimin sorgulanması
6“İnsan sadece eğitim ile insan olabilmektedir” sözü ve Kant’ın eğitim anlayışıDers notları “İnsan sadece eğitim ile insan olabilmektedir” sözü ve Kant’ın eğitim anlayışı
7Düşüncenin matematikleşmesi bağlamında analitik eğitim felsefesi
Ders Notları Düşüncenin matematikleşmesi bağlamında analitik eğitim felsefesi
8Pragmatizm içerisinde eğitimi düşünmenin imkanının sorgulanması
Ders Notları Pragmatizm içerisinde eğitimi düşünmenin imkanının sorgulanması
9Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı IDers Notları Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı I
10Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı IIDers Notları As a proposal for a new understanding of education, Jacques Ranciere's "The Ignorant Schoolmaster" II
11Yeni bir eğitim anlayışı önerisi olarak Jacques Ranciere’nin “Cahil Hoca”sı IIIDers Notları As a proposal for a new understanding of education, Jacques Ranciere's "The Ignorant Schoolmaster" III
12Dönem boyunca tartışılan konuların tekrar düşünülmesiDers Notları Dönem boyunca tartışılan konuların tekrar düşünülmesi
13Hitam: Soru-cevapDers Notları
Kaynak
Nel Noddings- Eğitim Felsefesi. Hilmi Ziya Ülken- Eğitim Felsefesi. Jean Jack Rousseau- Emile. Jacques Ranciere- Cahil Hoca: Zihinsel Özgürleşme Üstüne Beş Ders

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08