Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİNLEME VE SESLETİM II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve OFLAZ
Dersin YardımcılarıBritish Council websitesi
Dersin AmacıBu dersin amacı hedef dilin seslerini doğru bir şekilde kullanmak ve dinleme becerilerine etkin şekilde geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş,1. What is in a name?
2. High achieving teenagers
Kaynak: British Council Webiste,Telaffuz:
Reduction of t
Dinleme:
How can more women get into politics
Source: British Council Webistesi,1. How false information spreads
2. Winter
teenagers
Kaynak: British Council Webiste,Telaffuz: Intonation of tag questions
Reduction of h sound
Dinleme:
1. Family Structure
2. Sleeping for exam success
Source: British Council Webistesi ,Telaffuz: Word stress in complaints
Intonation of yes no and wh questions
Dinleme:
The best job in the world
Source: British Council Webiste
,Seslerin ve kelimelerin telaffuzu üzerine Kahoot oyunu,Telaffuz: Revisions of the Word stress in complaints
Intonation of yes no and wh questions
Dinleme:
The fear factor
Source: British Council Webistesi ,Telaffuz: Reductino of of
Dinleme:
1. Is social media good for you
2. The influencers making a difference on TIKTOK
Source: British Council Webiste
,Telaffuz: Reductino of to
Dinleme:
How to improve your memory
Source: British Council Webistesi
,Telaffuz: Reduction of used to and use to
Dinleme:
How to study
Source: British Council Webistesi
,Telaffuz: Rising and falling intonation for positive and negative stress
Dinleme:
My hero
Source: British Council Webistesi,Telaffuz: Word stress for emphasis
Dinleme:
British festivals
Source: British Council Webistesi,Telaffuz: tekrarlama
Dinleme:
1. The Filter Bubble
2. What kind of a student are you
Source: British Council Websitesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci hedef dilin seslerini etkin şekilde kullanabilecek, İngilizce'de kullanılan fonetik alfabeye öğrenerek kelimeleri doğru telaffuz etmeyi öğrenecektir, ve dinleme becerilerini geliştirerek, hedef dilde dinlediğini materyalleri daha iyi anlayacaktır. 11, 5, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse girişDinlemede farklı dinleme becerileri ve üstbiliş üzerine Powerpoint sunumu hazırlama
21. What is in a name?
2. High achieving teenagers
Kaynak: British Council Webiste
-Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
3Telaffuz:
Reduction of t
Dinleme:
How can more women get into politics
Source: British Council Webistesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
41. How false information spreads
2. Winter
teenagers
Kaynak: British Council Webiste
-Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
5Telaffuz: Intonation of tag questions
Reduction of h sound
Dinleme:
1. Family Structure
2. Sleeping for exam success
Source: British Council Webistesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
6Telaffuz: Word stress in complaints
Intonation of yes no and wh questions
Dinleme:
The best job in the world
Source: British Council Webiste
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
7Seslerin ve kelimelerin telaffuzu üzerine Kahoot oyunuSeslerin ve kelimelerin telaffuzu üzerine Kahoot oyunu hazırlama
8Telaffuz: Revisions of the Word stress in complaints
Intonation of yes no and wh questions
Dinleme:
The fear factor
Source: British Council Webistesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
9Telaffuz: Reductino of of
Dinleme:
1. Is social media good for you
2. The influencers making a difference on TIKTOK
Source: British Council Webiste
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
10Telaffuz: Reductino of to
Dinleme:
How to improve your memory
Source: British Council Webistesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
11Telaffuz: Reduction of used to and use to
Dinleme:
How to study
Source: British Council Webistesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
12Telaffuz: Rising and falling intonation for positive and negative stress
Dinleme:
My hero
Source: British Council Webistesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
13Telaffuz: Word stress for emphasis
Dinleme:
British festivals
Source: British Council Webistesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
14Telaffuz: tekrarlama
Dinleme:
1. The Filter Bubble
2. What kind of a student are you
Source: British Council Websitesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
Kaynak
Richards. J. C. & Sandy, C. (2008). Passages Ders Kitabı I. Cambridge University Press. Richards. J. C. & Sandy, C. (2008). Passages Ders Kitabı II. Cambridge University Press.
IELTS dinleme aktiviteleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4520
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİNLEME VE SESLETİM II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve OFLAZ
Dersin YardımcılarıBritish Council websitesi
Dersin AmacıBu dersin amacı hedef dilin seslerini doğru bir şekilde kullanmak ve dinleme becerilerine etkin şekilde geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş,1. What is in a name?
2. High achieving teenagers
Kaynak: British Council Webiste,Telaffuz:
Reduction of t
Dinleme:
How can more women get into politics
Source: British Council Webistesi,1. How false information spreads
2. Winter
teenagers
Kaynak: British Council Webiste,Telaffuz: Intonation of tag questions
Reduction of h sound
Dinleme:
1. Family Structure
2. Sleeping for exam success
Source: British Council Webistesi ,Telaffuz: Word stress in complaints
Intonation of yes no and wh questions
Dinleme:
The best job in the world
Source: British Council Webiste
,Seslerin ve kelimelerin telaffuzu üzerine Kahoot oyunu,Telaffuz: Revisions of the Word stress in complaints
Intonation of yes no and wh questions
Dinleme:
The fear factor
Source: British Council Webistesi ,Telaffuz: Reductino of of
Dinleme:
1. Is social media good for you
2. The influencers making a difference on TIKTOK
Source: British Council Webiste
,Telaffuz: Reductino of to
Dinleme:
How to improve your memory
Source: British Council Webistesi
,Telaffuz: Reduction of used to and use to
Dinleme:
How to study
Source: British Council Webistesi
,Telaffuz: Rising and falling intonation for positive and negative stress
Dinleme:
My hero
Source: British Council Webistesi,Telaffuz: Word stress for emphasis
Dinleme:
British festivals
Source: British Council Webistesi,Telaffuz: tekrarlama
Dinleme:
1. The Filter Bubble
2. What kind of a student are you
Source: British Council Websitesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci hedef dilin seslerini etkin şekilde kullanabilecek, İngilizce'de kullanılan fonetik alfabeye öğrenerek kelimeleri doğru telaffuz etmeyi öğrenecektir, ve dinleme becerilerini geliştirerek, hedef dilde dinlediğini materyalleri daha iyi anlayacaktır. 11, 5, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse girişDinlemede farklı dinleme becerileri ve üstbiliş üzerine Powerpoint sunumu hazırlama
21. What is in a name?
2. High achieving teenagers
Kaynak: British Council Webiste
-Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
3Telaffuz:
Reduction of t
Dinleme:
How can more women get into politics
Source: British Council Webistesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
41. How false information spreads
2. Winter
teenagers
Kaynak: British Council Webiste
-Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
5Telaffuz: Intonation of tag questions
Reduction of h sound
Dinleme:
1. Family Structure
2. Sleeping for exam success
Source: British Council Webistesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
6Telaffuz: Word stress in complaints
Intonation of yes no and wh questions
Dinleme:
The best job in the world
Source: British Council Webiste
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
7Seslerin ve kelimelerin telaffuzu üzerine Kahoot oyunuSeslerin ve kelimelerin telaffuzu üzerine Kahoot oyunu hazırlama
8Telaffuz: Revisions of the Word stress in complaints
Intonation of yes no and wh questions
Dinleme:
The fear factor
Source: British Council Webistesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
9Telaffuz: Reductino of of
Dinleme:
1. Is social media good for you
2. The influencers making a difference on TIKTOK
Source: British Council Webiste
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
10Telaffuz: Reductino of to
Dinleme:
How to improve your memory
Source: British Council Webistesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
11Telaffuz: Reduction of used to and use to
Dinleme:
How to study
Source: British Council Webistesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
12Telaffuz: Rising and falling intonation for positive and negative stress
Dinleme:
My hero
Source: British Council Webistesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
13Telaffuz: Word stress for emphasis
Dinleme:
British festivals
Source: British Council Webistesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
14Telaffuz: tekrarlama
Dinleme:
1. The Filter Bubble
2. What kind of a student are you
Source: British Council Websitesi
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
Kaynak
Richards. J. C. & Sandy, C. (2008). Passages Ders Kitabı I. Cambridge University Press. Richards. J. C. & Sandy, C. (2008). Passages Ders Kitabı II. Cambridge University Press.
IELTS dinleme aktiviteleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08