Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve OFLAZ
Dersin YardımcılarıKısa filmler
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere etkili sözlü iletişim becelileri için gereken teknikleri ve doğru telaffuz becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bakış Açınızı Destekleme - Bir Sunum İçin Odak Bulma,Veri Toplama ve Sunma
,Veri Toplama ve Sunma - Çevrenin korunması,Yansımanın Önemi,Kültür şoku ,Başarının Sırları,Başarının Sırları
,İngilizce HARİKA,İngilizce HARİKA,Korku
,Korku,Değerler,Değerler,Değişiklikler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci -dinleme ve konuşma metinlerini analiz eder, -İngilizce sözlü iletişim özelliklerini daha ileri düzeyde kendi konuşmasında uygular, -İngilizce sözlü iletişimi doğal ve akıcı kılmak için daha çeşitli kalıplaşmış ifadeleri daha sık kullanır, -sözlü olarak daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurar, -İngilizce derslerinde daha fazla etkileşim içerisinde iletişim kurar, -sınıf dışında ortaya çıkabilecek ikili temaslarda bildirişimi sağlayacak derecede İngilizce konuşur, -ve tartışma, rol oynama, bireysel ve grup sunumları ve doğaçlama gibi iletişim ortamlarında daha etkili bir şekilde İngilizce sözlü iletişim kurar. 10, 16D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bakış Açınızı Destekleme - Bir Sunum İçin Odak BulmaHafta 1. PPT sunum çalışması
2Veri Toplama ve Sunma
Hafta 2. PPT sunum çalışması
3Veri Toplama ve Sunma - Çevrenin korunmasıHafta 3. PPT sunum çalışması
4Yansımanın ÖnemiHafta 4. PPT sunum çalışması
5Kültür şoku Hafta 5. PPT sunum çalışması
6Başarının SırlarıHafta 6. PPT sunum çalışması
7Başarının Sırları
Hafta 7. PPT sunum çalışması
8İngilizce HARİKAHafta 8. PPT sunum çalışması
9İngilizce HARİKAHafta 9. PPT sunum çalışması
10Korku
Hafta 10. PPT sunum çalışması
11KorkuHafta 11. PPT sunum çalışması
12DeğerlerHafta 12. PPT sunum çalışması
13DeğerlerHafta 13. PPT sunum çalışması
14DeğişikliklerHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
İngilizce dilin, eğitimi ve öğretimi ile ilgili kısa okuma parçaları, dinleme dosyaları ve tartışma odaklı sorular
Haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme326
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5210
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer2612
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve OFLAZ
Dersin YardımcılarıKısa filmler
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere etkili sözlü iletişim becelileri için gereken teknikleri ve doğru telaffuz becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bakış Açınızı Destekleme - Bir Sunum İçin Odak Bulma,Veri Toplama ve Sunma
,Veri Toplama ve Sunma - Çevrenin korunması,Yansımanın Önemi,Kültür şoku ,Başarının Sırları,Başarının Sırları
,İngilizce HARİKA,İngilizce HARİKA,Korku
,Korku,Değerler,Değerler,Değişiklikler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci -dinleme ve konuşma metinlerini analiz eder, -İngilizce sözlü iletişim özelliklerini daha ileri düzeyde kendi konuşmasında uygular, -İngilizce sözlü iletişimi doğal ve akıcı kılmak için daha çeşitli kalıplaşmış ifadeleri daha sık kullanır, -sözlü olarak daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurar, -İngilizce derslerinde daha fazla etkileşim içerisinde iletişim kurar, -sınıf dışında ortaya çıkabilecek ikili temaslarda bildirişimi sağlayacak derecede İngilizce konuşur, -ve tartışma, rol oynama, bireysel ve grup sunumları ve doğaçlama gibi iletişim ortamlarında daha etkili bir şekilde İngilizce sözlü iletişim kurar. 10, 16D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bakış Açınızı Destekleme - Bir Sunum İçin Odak BulmaHafta 1. PPT sunum çalışması
2Veri Toplama ve Sunma
Hafta 2. PPT sunum çalışması
3Veri Toplama ve Sunma - Çevrenin korunmasıHafta 3. PPT sunum çalışması
4Yansımanın ÖnemiHafta 4. PPT sunum çalışması
5Kültür şoku Hafta 5. PPT sunum çalışması
6Başarının SırlarıHafta 6. PPT sunum çalışması
7Başarının Sırları
Hafta 7. PPT sunum çalışması
8İngilizce HARİKAHafta 8. PPT sunum çalışması
9İngilizce HARİKAHafta 9. PPT sunum çalışması
10Korku
Hafta 10. PPT sunum çalışması
11KorkuHafta 11. PPT sunum çalışması
12DeğerlerHafta 12. PPT sunum çalışması
13DeğerlerHafta 13. PPT sunum çalışması
14DeğişikliklerHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
İngilizce dilin, eğitimi ve öğretimi ile ilgili kısa okuma parçaları, dinleme dosyaları ve tartışma odaklı sorular
Haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08