Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve OFLAZ |
Dersin Yardımcıları | Kısa filmler |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere etkili sözlü iletişim becelileri için gereken teknikleri ve doğru telaffuz becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bakış Açınızı Destekleme - Bir Sunum İçin Odak Bulma,Veri Toplama ve Sunma ,Veri Toplama ve Sunma - Çevrenin korunması,Yansımanın Önemi,Kültür şoku ,Başarının Sırları,Başarının Sırları ,İngilizce HARİKA,İngilizce HARİKA,Korku ,Korku,Değerler,Değerler,Değişiklikler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci -dinleme ve konuşma metinlerini analiz eder, -İngilizce sözlü iletişim özelliklerini daha ileri düzeyde kendi konuşmasında uygular, -İngilizce sözlü iletişimi doğal ve akıcı kılmak için daha çeşitli kalıplaşmış ifadeleri daha sık kullanır, -sözlü olarak daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurar, -İngilizce derslerinde daha fazla etkileşim içerisinde iletişim kurar, -sınıf dışında ortaya çıkabilecek ikili temaslarda bildirişimi sağlayacak derecede İngilizce konuşur, -ve tartışma, rol oynama, bireysel ve grup sunumları ve doğaçlama gibi iletişim ortamlarında daha etkili bir şekilde İngilizce sözlü iletişim kurar. | 10, 16 | D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bakış Açınızı Destekleme - Bir Sunum İçin Odak Bulma | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Veri Toplama ve Sunma | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Veri Toplama ve Sunma - Çevrenin korunması | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Yansımanın Önemi | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | Kültür şoku | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Başarının Sırları | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Başarının Sırları | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | İngilizce HARİKA | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | İngilizce HARİKA | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Korku | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Korku | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Değerler | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Değerler | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Değişiklikler | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
İngilizce dilin, eğitimi ve öğretimi ile ilgili kısa okuma parçaları, dinleme dosyaları ve tartışma odaklı sorular |
Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 2 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 2 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 6 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve OFLAZ |
Dersin Yardımcıları | Kısa filmler |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere etkili sözlü iletişim becelileri için gereken teknikleri ve doğru telaffuz becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bakış Açınızı Destekleme - Bir Sunum İçin Odak Bulma,Veri Toplama ve Sunma ,Veri Toplama ve Sunma - Çevrenin korunması,Yansımanın Önemi,Kültür şoku ,Başarının Sırları,Başarının Sırları ,İngilizce HARİKA,İngilizce HARİKA,Korku ,Korku,Değerler,Değerler,Değişiklikler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci -dinleme ve konuşma metinlerini analiz eder, -İngilizce sözlü iletişim özelliklerini daha ileri düzeyde kendi konuşmasında uygular, -İngilizce sözlü iletişimi doğal ve akıcı kılmak için daha çeşitli kalıplaşmış ifadeleri daha sık kullanır, -sözlü olarak daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurar, -İngilizce derslerinde daha fazla etkileşim içerisinde iletişim kurar, -sınıf dışında ortaya çıkabilecek ikili temaslarda bildirişimi sağlayacak derecede İngilizce konuşur, -ve tartışma, rol oynama, bireysel ve grup sunumları ve doğaçlama gibi iletişim ortamlarında daha etkili bir şekilde İngilizce sözlü iletişim kurar. | 10, 16 | D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bakış Açınızı Destekleme - Bir Sunum İçin Odak Bulma | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Veri Toplama ve Sunma | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Veri Toplama ve Sunma - Çevrenin korunması | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Yansımanın Önemi | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | Kültür şoku | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Başarının Sırları | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Başarının Sırları | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | İngilizce HARİKA | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | İngilizce HARİKA | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Korku | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Korku | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Değerler | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Değerler | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Değişiklikler | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
İngilizce dilin, eğitimi ve öğretimi ile ilgili kısa okuma parçaları, dinleme dosyaları ve tartışma odaklı sorular |
Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |