Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL EDİNİMİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu kursu tamamladıktan sonra: · İkinci dil ediniminin özellikleri ve bu özellikleri açıklamaya yönelik farklı teorik yaklaşımlar hakkında fikir edineceksiniz · Öğrenen verilerini analiz etmek ve değerlendirmek ve elde etme sürecinin çeşitli yönlerini incelemek için hangi yöntemlerin kullanılacağına karar verebileceksiniz
Dersin İçeriğiBu ders; İkinci Dil Edinimi Nedir?,Birinci dil edinimi, iki dillilik ve ikinci dil edinimi,İkinci dil ediniminde temel kavramlar ve terimler
,İnsan dilinin edinimi için kritik ve hassas dönemler,İkinci dil fonolojisi ve yaş,İlk dilde ve ikinci dilde farklılıklar ve benzerlikler,İlk dil etkileri gelişime karşı
,Bilingualism,Dilsel çevre
,Biliş,Öğrenci dilinin gelişimi,Yabancı dil yeteneği,Motivasyon,Etki ve diğer bireysel farklılıklar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersin sonunda öğrenciler "birinci dil", "ikinci dil" ve "yabancı dil" kavramlarını ozumser ve tanimlamalarini yapar. 16, 23, 9E
Öğrenciler, küçük çocukların fonolojik, morfolojik, sözcüksel ve sözdizimsel gelişim aşamalarını açıklar ve örneklendirir. 10, 16, 9F
Öğrenciler, ikinci / yabancı dil edinimi / öğreniminin temel kavramlarını dogru bir seklide karsilastirma yapar. 10, 9F
Öğrenciler, ikinci / yabancı dil edinme / öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri aciklar ve tartisir.16, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İkinci Dil Edinimi Nedir?Temel Kavramlar
2Birinci dil edinimi, iki dillilik ve ikinci dil edinimiCh 1 in USLA
3İkinci dil ediniminde temel kavramlar ve terimler
Ch 1 in USLA
4İnsan dilinin edinimi için kritik ve hassas dönemlerCh 2 in USLA
5İkinci dil fonolojisi ve yaşCh 2 in USLA
6İlk dilde ve ikinci dilde farklılıklar ve benzerliklerCh 3 in USLA
7İlk dil etkileri gelişime karşı
Ch 3 in USLA
8BilingualismCh 4 in USLA
9Dilsel çevre
Ch 4 in USLA
10BilişCh 5 in USLA
11Öğrenci dilinin gelişimiCh 6 in USLA
12Yabancı dil yeteneğiCh 7 in USLA
13MotivasyonCh 8 in USLA
14Etki ve diğer bireysel farklılıklarCh 9 in USLA
Kaynak
Ellis, R. (2015). Understanding Second Language Acquisition 2nd edition). Oxford: Oxford University Press. Lourdes, O. (2009). Understanding Second Language Acquisition. NY: Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4624
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer166
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)86
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL EDİNİMİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu kursu tamamladıktan sonra: · İkinci dil ediniminin özellikleri ve bu özellikleri açıklamaya yönelik farklı teorik yaklaşımlar hakkında fikir edineceksiniz · Öğrenen verilerini analiz etmek ve değerlendirmek ve elde etme sürecinin çeşitli yönlerini incelemek için hangi yöntemlerin kullanılacağına karar verebileceksiniz
Dersin İçeriğiBu ders; İkinci Dil Edinimi Nedir?,Birinci dil edinimi, iki dillilik ve ikinci dil edinimi,İkinci dil ediniminde temel kavramlar ve terimler
,İnsan dilinin edinimi için kritik ve hassas dönemler,İkinci dil fonolojisi ve yaş,İlk dilde ve ikinci dilde farklılıklar ve benzerlikler,İlk dil etkileri gelişime karşı
,Bilingualism,Dilsel çevre
,Biliş,Öğrenci dilinin gelişimi,Yabancı dil yeteneği,Motivasyon,Etki ve diğer bireysel farklılıklar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersin sonunda öğrenciler "birinci dil", "ikinci dil" ve "yabancı dil" kavramlarını ozumser ve tanimlamalarini yapar. 16, 23, 9E
Öğrenciler, küçük çocukların fonolojik, morfolojik, sözcüksel ve sözdizimsel gelişim aşamalarını açıklar ve örneklendirir. 10, 16, 9F
Öğrenciler, ikinci / yabancı dil edinimi / öğreniminin temel kavramlarını dogru bir seklide karsilastirma yapar. 10, 9F
Öğrenciler, ikinci / yabancı dil edinme / öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri aciklar ve tartisir.16, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İkinci Dil Edinimi Nedir?Temel Kavramlar
2Birinci dil edinimi, iki dillilik ve ikinci dil edinimiCh 1 in USLA
3İkinci dil ediniminde temel kavramlar ve terimler
Ch 1 in USLA
4İnsan dilinin edinimi için kritik ve hassas dönemlerCh 2 in USLA
5İkinci dil fonolojisi ve yaşCh 2 in USLA
6İlk dilde ve ikinci dilde farklılıklar ve benzerliklerCh 3 in USLA
7İlk dil etkileri gelişime karşı
Ch 3 in USLA
8BilingualismCh 4 in USLA
9Dilsel çevre
Ch 4 in USLA
10BilişCh 5 in USLA
11Öğrenci dilinin gelişimiCh 6 in USLA
12Yabancı dil yeteneğiCh 7 in USLA
13MotivasyonCh 8 in USLA
14Etki ve diğer bireysel farklılıklarCh 9 in USLA
Kaynak
Ellis, R. (2015). Understanding Second Language Acquisition 2nd edition). Oxford: Oxford University Press. Lourdes, O. (2009). Understanding Second Language Acquisition. NY: Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08