Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II-Bahar Dönemi2+6515
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN, Öğr.Gör. Sena Didem ERKAL TUYJİ, Öğr.Gör. Necla İlknur SEVİNÇ GÖKMEN, Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI, Öğr.Gör. Çağrı ALAGÖZ, Öğr.Gör. Nimetullah YAŞAR
Dersin YardımcılarıArş.Gör. Cansu KAYGISIZ, Arş.Gör. Zeynep ÇELİK
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin; okul öncesi alanına özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapması, alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapması, okul öncesi eğitimi alanına özgü etkinlik ve materyal geliştirmesi, öğretim ortamlarını hazırlaması, sınıfı yönetme becerileri geliştirmesi, ölçme, değerlendirme ve yansıtma becerileri geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma,Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma,Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma,Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma,Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma,Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme,Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme,Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Uygulama sonu değerlendirmelerine göre gerekli düzenlemeleri yapar. 14, 16, 6F, H
Uygulamanın nasıl geçeceğini tahmin eder.14, 6H
Planına uygun olarak özgün materyaller tasarlar. 14H
Öğrenim sürecini bağımsız bir şekilde planlar. 14, 6H
Uygulama yaptığı sınıfa uygun öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 14, 6H, J, K
Okul öncesi öğretmenlik alanına uygun yöntem ve materyal tasarımlarıyla bağımsız şekilde etkinlik planlarını geliştirir.14, 6E, H, J, K
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapmaDerse dair beklentilerin konuşulması
2Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapmaUygulama okulunda sınıf gözlemi
3Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapmaEtkinlik planı ve gerekli materyallerin hazırlanması
4Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapmaEtkinlik planı ve gerekli materyallerin hazırlanması
5Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapmaÖnceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması.
6Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirmeÖnceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması.
7Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirmeÖnceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması
8Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirmeÖnceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması
9Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planının hazırlanması
10Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması
11Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması
12Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planı hazırlama
13Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirilme raporu; yeni etkinlik planı hazırlama
14Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Bir önceki deneyimin değerlendirme raporu
Kaynak
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Programı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme13113
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi148112
Okul Dışı Diğer Faaliyetler1210120
Proje Sunumu / Seminer4520
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13226
Genel Sınav ve Hazırlığı8540
Performans Görevi, Bakım Planı5735
Toplam İş Yükü (Saat)450
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(450/30)15
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II-Bahar Dönemi2+6515
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN, Öğr.Gör. Sena Didem ERKAL TUYJİ, Öğr.Gör. Necla İlknur SEVİNÇ GÖKMEN, Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI, Öğr.Gör. Çağrı ALAGÖZ, Öğr.Gör. Nimetullah YAŞAR
Dersin YardımcılarıArş.Gör. Cansu KAYGISIZ, Arş.Gör. Zeynep ÇELİK
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin; okul öncesi alanına özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapması, alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapması, okul öncesi eğitimi alanına özgü etkinlik ve materyal geliştirmesi, öğretim ortamlarını hazırlaması, sınıfı yönetme becerileri geliştirmesi, ölçme, değerlendirme ve yansıtma becerileri geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma,Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma,Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma,Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma,Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma,Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme,Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme,Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Uygulama sonu değerlendirmelerine göre gerekli düzenlemeleri yapar. 14, 16, 6F, H
Uygulamanın nasıl geçeceğini tahmin eder.14, 6H
Planına uygun olarak özgün materyaller tasarlar. 14H
Öğrenim sürecini bağımsız bir şekilde planlar. 14, 6H
Uygulama yaptığı sınıfa uygun öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 14, 6H, J, K
Okul öncesi öğretmenlik alanına uygun yöntem ve materyal tasarımlarıyla bağımsız şekilde etkinlik planlarını geliştirir.14, 6E, H, J, K
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapmaDerse dair beklentilerin konuşulması
2Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapmaUygulama okulunda sınıf gözlemi
3Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapmaEtkinlik planı ve gerekli materyallerin hazırlanması
4Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapmaEtkinlik planı ve gerekli materyallerin hazırlanması
5Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapmaÖnceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması.
6Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirmeÖnceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması.
7Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirmeÖnceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması
8Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirmeÖnceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması
9Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planının hazırlanması
10Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması
11Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması
12Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planı hazırlama
13Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirilme raporu; yeni etkinlik planı hazırlama
14Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Bir önceki deneyimin değerlendirme raporu
Kaynak
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Programı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15