Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin erken çocukluk döneminde matematiksel düşünceyi ve erken matematik becerilerini öğrenmelerini, çocuklarda bu becerileri değerlendirmeyi, erken matematik becerilerine yönelik etkinlikleri ve materyalleri geliştirmelerini ve uygulamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar,Sayı kavramı,Sayma becerisi,Sayılar arası ilişkiler, işlem,Temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme,Eşleştirme, karşılaştırma, sınıflandırma, sıralama, örüntü oluşturma,Ölçme,Veri analiz, grafik,Geometri,Uzay, mekanda konum,Matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids) ,Okul öncesi eğitim programında matematik çalışmaları,Erken çocukluk döneminde matematik becerilerini değerlendirme,Erken çocukluk dönemi matematik uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematiksel düşünceyi ve erken matematik becerilerini tanımlar.14, 16, 9A, E
Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için geliştirilecek matematik etkinliklerinin içeriğini, öğrenme ve uygulama süreçlerini ve ilgili yöntemlerini tartışır.14, 9A, E
Erken matematik becerilerinin gelişimini destekleyen etkinlikler ve materyaller tasarlar.14A, E
Erken çocukluk dönemi matematik etkinlikleri standartlarını açıklar.10, 9A
Erken çocukluk eğitimi matematik programlarını yorumlar.14, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar
2Sayı kavramıErken çocukluk dönemi matematik becerileri üzerine hazırlanmış kaynakların incelenmesi
3Sayma becerisiSayı kavramı ve sayma becerisine yönelik etkinlik tasarımı
4Sayılar arası ilişkiler, işlem
5Temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme
6Eşleştirme, karşılaştırma, sınıflandırma, sıralama, örüntü oluşturmaKaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
7Ölçme
8Veri analiz, grafik
9GeometriGeometri becerisinin desteklenmesine yönelik etkinlik hazırlama
10Uzay, mekanda konum
11Matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids) İlgili matematik programlarının incelenmesi
12Okul öncesi eğitim programında matematik çalışmalarıMEB Okul Öncesi Eğitim Programı'nın ilgili bölümlerinin incelenmesi
13Erken çocukluk döneminde matematik becerilerini değerlendirme
14Erken çocukluk dönemi matematik uygulamalarıKüçük çocuklara yönelik matematik etkinlikleri uygulamaları planlama
Kaynak
Haylock, D. ve Cockburn, A.D. (2014). Küçük Çocuklar için Matemati̇ği̇ Anlama - Understanding Mathematics for Young Children - A guide for teachers of children 3–8, 4. Baskıdan Çeviri, Z. Yılmaz (Çeviri Ed.) Sage Nobel Akademik Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi41040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4832
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı199
Genel Sınav ve Hazırlığı2714
Performans Görevi, Bakım Planı155
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin erken çocukluk döneminde matematiksel düşünceyi ve erken matematik becerilerini öğrenmelerini, çocuklarda bu becerileri değerlendirmeyi, erken matematik becerilerine yönelik etkinlikleri ve materyalleri geliştirmelerini ve uygulamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar,Sayı kavramı,Sayma becerisi,Sayılar arası ilişkiler, işlem,Temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme,Eşleştirme, karşılaştırma, sınıflandırma, sıralama, örüntü oluşturma,Ölçme,Veri analiz, grafik,Geometri,Uzay, mekanda konum,Matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids) ,Okul öncesi eğitim programında matematik çalışmaları,Erken çocukluk döneminde matematik becerilerini değerlendirme,Erken çocukluk dönemi matematik uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematiksel düşünceyi ve erken matematik becerilerini tanımlar.14, 16, 9A, E
Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için geliştirilecek matematik etkinliklerinin içeriğini, öğrenme ve uygulama süreçlerini ve ilgili yöntemlerini tartışır.14, 9A, E
Erken matematik becerilerinin gelişimini destekleyen etkinlikler ve materyaller tasarlar.14A, E
Erken çocukluk dönemi matematik etkinlikleri standartlarını açıklar.10, 9A
Erken çocukluk eğitimi matematik programlarını yorumlar.14, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar
2Sayı kavramıErken çocukluk dönemi matematik becerileri üzerine hazırlanmış kaynakların incelenmesi
3Sayma becerisiSayı kavramı ve sayma becerisine yönelik etkinlik tasarımı
4Sayılar arası ilişkiler, işlem
5Temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme
6Eşleştirme, karşılaştırma, sınıflandırma, sıralama, örüntü oluşturmaKaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
7Ölçme
8Veri analiz, grafik
9GeometriGeometri becerisinin desteklenmesine yönelik etkinlik hazırlama
10Uzay, mekanda konum
11Matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids) İlgili matematik programlarının incelenmesi
12Okul öncesi eğitim programında matematik çalışmalarıMEB Okul Öncesi Eğitim Programı'nın ilgili bölümlerinin incelenmesi
13Erken çocukluk döneminde matematik becerilerini değerlendirme
14Erken çocukluk dönemi matematik uygulamalarıKüçük çocuklara yönelik matematik etkinlikleri uygulamaları planlama
Kaynak
Haylock, D. ve Cockburn, A.D. (2014). Küçük Çocuklar için Matemati̇ği̇ Anlama - Understanding Mathematics for Young Children - A guide for teachers of children 3–8, 4. Baskıdan Çeviri, Z. Yılmaz (Çeviri Ed.) Sage Nobel Akademik Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15