Bu dersin amacı öğretmen adaylarının farklı ülkelerin erken çocukluk eğitim sistemlerini analiz etmeleri ve Türkiye ile farklı ülkelerin erken çocukluk eğitim sistemleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etmelerini desteklemektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma ve Dersin Tanıtımı,Farklı ülkelerde eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin tarihçesi,Waldorf Yaklaşımı ,High Scope Yaklaşımı,Reggio Emilia Yaklaşımı,Montesori Yaklaşımı,Finlandiya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,Japonya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,İngiltere'de Erken Çocukluk Eğitimi ,Rusya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,Fransa'da Erken Çocukluk Eğitimi,Çin'de Erken Çocukluk Eğitimi,Hollanda'da Erken Çocukluk Eğitimi,Hindistan'da Erken Çocukluk Eğitimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerinden örnekler verir.
10, 16, 9
A, E
Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi, yaygınlığı, kurum türleri, program türleri, eğitim ortamları, özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması ve aile katılımı uygulamalarını analiz eder.
10, 16, 9
A, E
Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemlerini ifade eder.
10, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma ve Dersin Tanıtımı
Ders hakkında beklentilerin konuşulması
2
Farklı ülkelerde eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin tarihçesi
3
Waldorf Yaklaşımı
Waldorf Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme
4
High Scope Yaklaşımı
High Scope Yaklaşımı hakkında Makale İnceleme
5
Reggio Emilia Yaklaşımı
Reggio Emilia Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme
6
Montesori Yaklaşımı
Montesori Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme
7
Finlandiya'da Erken Çocukluk Eğitimi
8
Japonya'da Erken Çocukluk Eğitimi
9
İngiltere'de Erken Çocukluk Eğitimi
10
Rusya'da Erken Çocukluk Eğitimi
11
Fransa'da Erken Çocukluk Eğitimi
12
Çin'de Erken Çocukluk Eğitimi
13
Hollanda'da Erken Çocukluk Eğitimi
14
Hindistan'da Erken Çocukluk Eğitimi
Dönem değerlendirmesi
Kaynak
Aslan, D. (Editör), (2021). Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara.
Aydoğan, Y. (Editör), (2022). Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi. Nobel Yayınları, Ankara.
Aslan, A. G. D. (2005). Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 14 (1) , 75-84.
Bilaloğlu, A. G. R. G. (2004). Okul Öncesi Eğitimde High scope Yaklaşımı . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 13 (2).
Kotaman, A. G. D. H. (2009). Rudolf Steiner ve Waldorf Okulu . Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 6 (1) , 174-194 .
Köseoğlu, F. & Barut, Y. (2021). Türkiye’de Montessori Yöntemi ile İlgili Yapılan Çalışmaların İncelenmesi . Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi , 5 (10) , 101-118.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
11
2
22
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
8
2
16
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
2
14
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
2
28
Performans Görevi, Bakım Planı
6
2
12
Toplam İş Yükü (Saat)
120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi Verenler
Arş.Gör. Fatma Özge ÜNSAL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının farklı ülkelerin erken çocukluk eğitim sistemlerini analiz etmeleri ve Türkiye ile farklı ülkelerin erken çocukluk eğitim sistemleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etmelerini desteklemektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma ve Dersin Tanıtımı,Farklı ülkelerde eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin tarihçesi,Waldorf Yaklaşımı ,High Scope Yaklaşımı,Reggio Emilia Yaklaşımı,Montesori Yaklaşımı,Finlandiya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,Japonya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,İngiltere'de Erken Çocukluk Eğitimi ,Rusya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,Fransa'da Erken Çocukluk Eğitimi,Çin'de Erken Çocukluk Eğitimi,Hollanda'da Erken Çocukluk Eğitimi,Hindistan'da Erken Çocukluk Eğitimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerinden örnekler verir.
10, 16, 9
A, E
Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi, yaygınlığı, kurum türleri, program türleri, eğitim ortamları, özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması ve aile katılımı uygulamalarını analiz eder.
10, 16, 9
A, E
Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemlerini ifade eder.
10, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma ve Dersin Tanıtımı
Ders hakkında beklentilerin konuşulması
2
Farklı ülkelerde eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin tarihçesi
3
Waldorf Yaklaşımı
Waldorf Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme
4
High Scope Yaklaşımı
High Scope Yaklaşımı hakkında Makale İnceleme
5
Reggio Emilia Yaklaşımı
Reggio Emilia Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme
6
Montesori Yaklaşımı
Montesori Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme
7
Finlandiya'da Erken Çocukluk Eğitimi
8
Japonya'da Erken Çocukluk Eğitimi
9
İngiltere'de Erken Çocukluk Eğitimi
10
Rusya'da Erken Çocukluk Eğitimi
11
Fransa'da Erken Çocukluk Eğitimi
12
Çin'de Erken Çocukluk Eğitimi
13
Hollanda'da Erken Çocukluk Eğitimi
14
Hindistan'da Erken Çocukluk Eğitimi
Dönem değerlendirmesi
Kaynak
Aslan, D. (Editör), (2021). Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara.
Aydoğan, Y. (Editör), (2022). Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi. Nobel Yayınları, Ankara.
Aslan, A. G. D. (2005). Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 14 (1) , 75-84.
Bilaloğlu, A. G. R. G. (2004). Okul Öncesi Eğitimde High scope Yaklaşımı . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 13 (2).
Kotaman, A. G. D. H. (2009). Rudolf Steiner ve Waldorf Okulu . Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 6 (1) , 174-194 .
Köseoğlu, F. & Barut, Y. (2021). Türkiye’de Montessori Yöntemi ile İlgili Yapılan Çalışmaların İncelenmesi . Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi , 5 (10) , 101-118.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.