Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerArş.Gör. Fatma Özge ÜNSAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adaylarının farklı ülkelerin erken çocukluk eğitim sistemlerini analiz etmeleri ve Türkiye ile farklı ülkelerin erken çocukluk eğitim sistemleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etmelerini desteklemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve Dersin Tanıtımı,Farklı ülkelerde eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin tarihçesi,Waldorf Yaklaşımı ,High Scope Yaklaşımı,Reggio Emilia Yaklaşımı,Montesori Yaklaşımı,Finlandiya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,Japonya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,İngiltere'de Erken Çocukluk Eğitimi ,Rusya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,Fransa'da Erken Çocukluk Eğitimi,Çin'de Erken Çocukluk Eğitimi,Hollanda'da Erken Çocukluk Eğitimi,Hindistan'da Erken Çocukluk Eğitimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerinden örnekler verir.10, 16, 9A, E
Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi, yaygınlığı, kurum türleri, program türleri, eğitim ortamları, özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması ve aile katılımı uygulamalarını analiz eder.10, 16, 9A, E
Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemlerini ifade eder.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve Dersin TanıtımıDers hakkında beklentilerin konuşulması
2Farklı ülkelerde eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin tarihçesi
3Waldorf Yaklaşımı Waldorf Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme
4High Scope YaklaşımıHigh Scope Yaklaşımı hakkında Makale İnceleme
5Reggio Emilia YaklaşımıReggio Emilia Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme
6Montesori YaklaşımıMontesori Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme
7Finlandiya'da Erken Çocukluk Eğitimi
8Japonya'da Erken Çocukluk Eğitimi
9İngiltere'de Erken Çocukluk Eğitimi
10Rusya'da Erken Çocukluk Eğitimi
11Fransa'da Erken Çocukluk Eğitimi
12Çin'de Erken Çocukluk Eğitimi
13Hollanda'da Erken Çocukluk Eğitimi
14Hindistan'da Erken Çocukluk EğitimiDönem değerlendirmesi
Kaynak
Aslan, D. (Editör), (2021). Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara. Aydoğan, Y. (Editör), (2022). Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi. Nobel Yayınları, Ankara. Aslan, A. G. D. (2005). Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 14 (1) , 75-84. Bilaloğlu, A. G. R. G. (2004). Okul Öncesi Eğitimde High scope Yaklaşımı . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 13 (2). Kotaman, A. G. D. H. (2009). Rudolf Steiner ve Waldorf Okulu . Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 6 (1) , 174-194 . Köseoğlu, F. & Barut, Y. (2021). Türkiye’de Montessori Yöntemi ile İlgili Yapılan Çalışmaların İncelenmesi . Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi , 5 (10) , 101-118.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11222
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer8216
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı6212
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerArş.Gör. Fatma Özge ÜNSAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adaylarının farklı ülkelerin erken çocukluk eğitim sistemlerini analiz etmeleri ve Türkiye ile farklı ülkelerin erken çocukluk eğitim sistemleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etmelerini desteklemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve Dersin Tanıtımı,Farklı ülkelerde eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin tarihçesi,Waldorf Yaklaşımı ,High Scope Yaklaşımı,Reggio Emilia Yaklaşımı,Montesori Yaklaşımı,Finlandiya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,Japonya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,İngiltere'de Erken Çocukluk Eğitimi ,Rusya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,Fransa'da Erken Çocukluk Eğitimi,Çin'de Erken Çocukluk Eğitimi,Hollanda'da Erken Çocukluk Eğitimi,Hindistan'da Erken Çocukluk Eğitimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerinden örnekler verir.10, 16, 9A, E
Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi, yaygınlığı, kurum türleri, program türleri, eğitim ortamları, özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması ve aile katılımı uygulamalarını analiz eder.10, 16, 9A, E
Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemlerini ifade eder.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve Dersin TanıtımıDers hakkında beklentilerin konuşulması
2Farklı ülkelerde eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin tarihçesi
3Waldorf Yaklaşımı Waldorf Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme
4High Scope YaklaşımıHigh Scope Yaklaşımı hakkında Makale İnceleme
5Reggio Emilia YaklaşımıReggio Emilia Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme
6Montesori YaklaşımıMontesori Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme
7Finlandiya'da Erken Çocukluk Eğitimi
8Japonya'da Erken Çocukluk Eğitimi
9İngiltere'de Erken Çocukluk Eğitimi
10Rusya'da Erken Çocukluk Eğitimi
11Fransa'da Erken Çocukluk Eğitimi
12Çin'de Erken Çocukluk Eğitimi
13Hollanda'da Erken Çocukluk Eğitimi
14Hindistan'da Erken Çocukluk EğitimiDönem değerlendirmesi
Kaynak
Aslan, D. (Editör), (2021). Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara. Aydoğan, Y. (Editör), (2022). Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi. Nobel Yayınları, Ankara. Aslan, A. G. D. (2005). Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 14 (1) , 75-84. Bilaloğlu, A. G. R. G. (2004). Okul Öncesi Eğitimde High scope Yaklaşımı . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 13 (2). Kotaman, A. G. D. H. (2009). Rudolf Steiner ve Waldorf Okulu . Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 6 (1) , 174-194 . Köseoğlu, F. & Barut, Y. (2021). Türkiye’de Montessori Yöntemi ile İlgili Yapılan Çalışmaların İncelenmesi . Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi , 5 (10) , 101-118.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15