Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerini öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri ,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri,Öğretim-öğrenme stratejileri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi,Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı,Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi,Grup çalışması örnekleri 1,Grup çalışması örnekleri 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim ilkelerine örnekler verir.13, 20, 5A
Öğretimle ilgili kuramları özelliklerine göre karşılaştırır.12, 19, 5, 9A
Öğretim stratejilerini özelliklerine göre karşılaştırır.10, 13, 15, 16, 9A
Öğretim yöntemlerini açıklar.10, 13, 16, 19, 9A
Öğretim tekniklerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim ve öğrenmede içerik ve materyal seçip düzenler.10, 12, 13, 15, 16, 19, 9A
Öğretim/ders planı yapar. 10, 12, 13, 16, 19, 9A
Sınıf içi ve dışı öğretim planlarına değer biçer.10, 13, 16, 5, 9A
Öğretim ilkelerini açıklar.10, 13, 19, 9A
Öğretim yöntemlerine örnekler verir.10, 13, 16, 9A
Öğretim tekniklerine örnekler verir.10, 13, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlarİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
2Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
3Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlarİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
4Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
5Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
6Öğretim-öğrenme stratejileriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
7Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
8Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
9Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
10Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesiİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
11Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarıİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
12Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesiİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
13Grup çalışması örnekleri 1İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
14Grup çalışması örnekleri 2İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
Kaynak
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan (Ed), 2016, PegemAkademi. Öğrenme ve Öğretme, kuramdan uygulamaya, Ö. Polat (Ed), 2017) Nobel Yayınları
Ders öğretim üyesi tarafından paylaşılacak olan okuma paketi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme166
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3412
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer2816
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerini öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri ,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri,Öğretim-öğrenme stratejileri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi,Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı,Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi,Grup çalışması örnekleri 1,Grup çalışması örnekleri 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim ilkelerine örnekler verir.13, 20, 5A
Öğretimle ilgili kuramları özelliklerine göre karşılaştırır.12, 19, 5, 9A
Öğretim stratejilerini özelliklerine göre karşılaştırır.10, 13, 15, 16, 9A
Öğretim yöntemlerini açıklar.10, 13, 16, 19, 9A
Öğretim tekniklerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim ve öğrenmede içerik ve materyal seçip düzenler.10, 12, 13, 15, 16, 19, 9A
Öğretim/ders planı yapar. 10, 12, 13, 16, 19, 9A
Sınıf içi ve dışı öğretim planlarına değer biçer.10, 13, 16, 5, 9A
Öğretim ilkelerini açıklar.10, 13, 19, 9A
Öğretim yöntemlerine örnekler verir.10, 13, 16, 9A
Öğretim tekniklerine örnekler verir.10, 13, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlarİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
2Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
3Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlarİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
4Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
5Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
6Öğretim-öğrenme stratejileriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
7Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
8Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
9Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
10Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesiİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
11Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarıİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
12Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesiİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
13Grup çalışması örnekleri 1İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
14Grup çalışması örnekleri 2İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
Kaynak
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan (Ed), 2016, PegemAkademi. Öğrenme ve Öğretme, kuramdan uygulamaya, Ö. Polat (Ed), 2017) Nobel Yayınları
Ders öğretim üyesi tarafından paylaşılacak olan okuma paketi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15