Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler; XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri; Osmanlı Devleti'nin son dönemindeki fikir akımları; XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti'nin siyasi ve askeri durumu; I. Dünya Savaş ve Ermeni meselesi; Anadolu'nun işgali ve tepkiler; Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve faaliyetleri; kongreler dönemi ve teşkilatlanma; son Osmanlı Mebuslar Meclisi'nin açılışı ve Misak-l Millînin kabulü; Millî Mücadele'ye hazırlık ve bu hazırlığın maddi ve manevi temeller; TBMM'nin açılış ve faaliyetleri; Sevr Antlaşması; Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler; düzenli ordunun kUruIuŞU, Yunan taarruzu ve Batı cephesindeki savaşlar, Mudanya Mütarekesi'nin imzalanması, Lozan Konferansı'nın toplanması ve Barış Antlaşması'nın imzalanması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler,XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri,Osmanlı Devleti'nin son dönemindeki fikir akımları,XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti'nin siyasi ve askeri durumu,I. Dünya Savaş ve Ermeni meselesi; Anadolu'nun işgali ve tepkiler,Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve faaliyetleri,Kongreler dönemi ve teşkilatlanma,Son Osmanlı Mebuslar Meclisi'nin açılışı ve Misak-l Millînin kabulü,Millî Mücadele'ye hazırlık ve bu hazırlığın maddi ve manevi temeller,TBMM'nin açılış ve faaliyetleri; Sevr Antlaşması; Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler; düzenli ordunun kuruluşu,Düzenli ordunun kuruIuşu, Yunan taarruzu ve Batı cephesindeki savaşlar,Mudanya Mütarekesi'nin imzalanması, Lozan Konferansı'nın toplanması ve Barış Antlaşması'nın imzalanması,Cemiyeti'ne üyelik, Balkan Antantı ve Sadabat Pak- ü); Atatürk dönemi Türk düş politikası (Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay'ın Anavatan' a katılması,,Türkiye'nin diğer ülkelerle olan ikili münasebetleri); Atatürk düşünce sisteminin tanımı, kapsamı ve Atatürk ilkeleri; Atatürk'ten sonra Türkiye, Demokrat Partinin iktidar yılları, 1960 ve 1970'li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye'nin dış politikası; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, tarih araştırmalarının anlam ve yararını öğrenir. | 37 | A |
Öğrenciler, modernleşme öncesi Osmanlı tarihini genel hatlarıyla öğrenir. | 37 | A |
Öğrenciler, modernleşme sürecini Avrupa tarihi içinde görüp Osmanlı tarihi ile karşılaştırarak değerlendirebilecek. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
2 | XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
3 | Osmanlı Devleti'nin son dönemindeki fikir akımları | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
4 | XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti'nin siyasi ve askeri durumu | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
5 | I. Dünya Savaş ve Ermeni meselesi; Anadolu'nun işgali ve tepkiler | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
6 | Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve faaliyetleri | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
7 | Kongreler dönemi ve teşkilatlanma | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
8 | Son Osmanlı Mebuslar Meclisi'nin açılışı ve Misak-l Millînin kabulü | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
9 | Millî Mücadele'ye hazırlık ve bu hazırlığın maddi ve manevi temeller | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
10 | TBMM'nin açılış ve faaliyetleri; Sevr Antlaşması; Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler; düzenli ordunun kuruluşu | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
11 | Düzenli ordunun kuruIuşu, Yunan taarruzu ve Batı cephesindeki savaşlar | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
12 | Mudanya Mütarekesi'nin imzalanması, Lozan Konferansı'nın toplanması ve Barış Antlaşması'nın imzalanması | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
13 | Cemiyeti'ne üyelik, Balkan Antantı ve Sadabat Pak- ü); Atatürk dönemi Türk düş politikası (Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay'ın Anavatan' a katılması, | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
14 | Türkiye'nin diğer ülkelerle olan ikili münasebetleri); Atatürk düşünce sisteminin tanımı, kapsamı ve Atatürk ilkeleri; Atatürk'ten sonra Türkiye, Demokrat Partinin iktidar yılları, 1960 ve 1970'li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye'nin dış politikası | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
Kaynak |
Derleme Ders Notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | ||||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 1 | 5 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 1 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 83 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(83/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler; XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri; Osmanlı Devleti'nin son dönemindeki fikir akımları; XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti'nin siyasi ve askeri durumu; I. Dünya Savaş ve Ermeni meselesi; Anadolu'nun işgali ve tepkiler; Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve faaliyetleri; kongreler dönemi ve teşkilatlanma; son Osmanlı Mebuslar Meclisi'nin açılışı ve Misak-l Millînin kabulü; Millî Mücadele'ye hazırlık ve bu hazırlığın maddi ve manevi temeller; TBMM'nin açılış ve faaliyetleri; Sevr Antlaşması; Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler; düzenli ordunun kUruIuŞU, Yunan taarruzu ve Batı cephesindeki savaşlar, Mudanya Mütarekesi'nin imzalanması, Lozan Konferansı'nın toplanması ve Barış Antlaşması'nın imzalanması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler,XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri,Osmanlı Devleti'nin son dönemindeki fikir akımları,XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti'nin siyasi ve askeri durumu,I. Dünya Savaş ve Ermeni meselesi; Anadolu'nun işgali ve tepkiler,Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve faaliyetleri,Kongreler dönemi ve teşkilatlanma,Son Osmanlı Mebuslar Meclisi'nin açılışı ve Misak-l Millînin kabulü,Millî Mücadele'ye hazırlık ve bu hazırlığın maddi ve manevi temeller,TBMM'nin açılış ve faaliyetleri; Sevr Antlaşması; Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler; düzenli ordunun kuruluşu,Düzenli ordunun kuruIuşu, Yunan taarruzu ve Batı cephesindeki savaşlar,Mudanya Mütarekesi'nin imzalanması, Lozan Konferansı'nın toplanması ve Barış Antlaşması'nın imzalanması,Cemiyeti'ne üyelik, Balkan Antantı ve Sadabat Pak- ü); Atatürk dönemi Türk düş politikası (Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay'ın Anavatan' a katılması,,Türkiye'nin diğer ülkelerle olan ikili münasebetleri); Atatürk düşünce sisteminin tanımı, kapsamı ve Atatürk ilkeleri; Atatürk'ten sonra Türkiye, Demokrat Partinin iktidar yılları, 1960 ve 1970'li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye'nin dış politikası; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, tarih araştırmalarının anlam ve yararını öğrenir. | 37 | A |
Öğrenciler, modernleşme öncesi Osmanlı tarihini genel hatlarıyla öğrenir. | 37 | A |
Öğrenciler, modernleşme sürecini Avrupa tarihi içinde görüp Osmanlı tarihi ile karşılaştırarak değerlendirebilecek. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
2 | XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
3 | Osmanlı Devleti'nin son dönemindeki fikir akımları | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
4 | XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti'nin siyasi ve askeri durumu | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
5 | I. Dünya Savaş ve Ermeni meselesi; Anadolu'nun işgali ve tepkiler | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
6 | Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve faaliyetleri | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
7 | Kongreler dönemi ve teşkilatlanma | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
8 | Son Osmanlı Mebuslar Meclisi'nin açılışı ve Misak-l Millînin kabulü | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
9 | Millî Mücadele'ye hazırlık ve bu hazırlığın maddi ve manevi temeller | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
10 | TBMM'nin açılış ve faaliyetleri; Sevr Antlaşması; Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler; düzenli ordunun kuruluşu | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
11 | Düzenli ordunun kuruIuşu, Yunan taarruzu ve Batı cephesindeki savaşlar | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
12 | Mudanya Mütarekesi'nin imzalanması, Lozan Konferansı'nın toplanması ve Barış Antlaşması'nın imzalanması | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
13 | Cemiyeti'ne üyelik, Balkan Antantı ve Sadabat Pak- ü); Atatürk dönemi Türk düş politikası (Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay'ın Anavatan' a katılması, | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
14 | Türkiye'nin diğer ülkelerle olan ikili münasebetleri); Atatürk düşünce sisteminin tanımı, kapsamı ve Atatürk ilkeleri; Atatürk'ten sonra Türkiye, Demokrat Partinin iktidar yılları, 1960 ve 1970'li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye'nin dış politikası | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
Kaynak |
Derleme Ders Notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | ||||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |