Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK DİLİ II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN, Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAkademik dil ve yazının özellikleri; akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma; nesnel ve öznel anlatım; akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.); iddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma); bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri; rapor yazmanın basamaklan; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot göstertme, kaynakça oluşturma); başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma; bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler; akademik metin yazma uygulamaları.
Dersin İçeriğiBu ders; Akademik dil ve yazının özellikleri,Akademik yazılarda tanım,Kavram ve terimlerden yararlanma, Nesnel ve öznel anlatım,Akademik metinlerin yapısı,Akademik metinlerin türleri; makale, rapor ve bilimsel özet vb.,İddia, önerme yazma bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma,Bilimsel raporların biçimsel özellikleri
,Bilimsel makalelerin biçimsel özellikleri
,Rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma,Rapor yazmanın basamakları; Metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme, atıf yapma ve dipnot göstertme, kaynakça oluşturma,Başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma,Bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler,Akademik metin yazma uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını, sözlü ve yazılı anlatabilir.37A
Öğrenciler, meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanabilir.37A
Öğrenciler, bilim, sanat ve kültür alanında Türkçe metinler üretebilir.37A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Akademik dil ve yazının özellikleriİlgili Ders Kaynağını Okumak
2Akademik yazılarda tanımİlgili Ders Kaynağını Okumak
3Kavram ve terimlerden yararlanmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
4 Nesnel ve öznel anlatımİlgili Ders Kaynağını Okumak
5Akademik metinlerin yapısıİlgili Ders Kaynağını Okumak
6Akademik metinlerin türleri; makale, rapor ve bilimsel özet vb.İlgili Ders Kaynağını Okumak
7İddia, önerme yazma bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
8Bilimsel raporların biçimsel özellikleri
İlgili Ders Kaynağını Okumak
9Bilimsel makalelerin biçimsel özellikleri
İlgili Ders Kaynağını Okumak
10Rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
11Rapor yazmanın basamakları; Metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme, atıf yapma ve dipnot göstertme, kaynakça oluşturmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
12Başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
13Bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkelerİlgili Ders Kaynağını Okumak
14Akademik metin yazma uygulamalarıİlgili Ders Kaynağını Okumak
Kaynak
Prof. Dr. Coşkun Ak,Türk Dili,Nobel Yayınları, 2006 Prof.Dr. Mustafa Özkan, Dr. Osman Esin, Dr. Hatice Tören,Yükseköğretimde Türk Dili, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001. Prof.Dr. Kemal Yavuz, Prof. Dr. Kazım Yetiş, Prof. Dr. Necat Birinci, Üniversitede Türk Dili ve Kompozisyon Dersleri, Bayrak Yayınevi, İstanbul,1999. Prof Dr. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınevi, İstanbul, 2001. Porf. Dr. Zeynep Korkmaz, Prof. Dr. Ahmet Ercilasun, Prof.Dr. Hamza Zülfikar, Prof. Dr. İsmail Parlatır, Prof.Dr. Mehmet Akalın, Prof Dr. Tuncer Gülensoy, Prof Dr. Necat Birinci, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara,2001. Prof. Dr. Şerif Aktaş, Yrd. Doç. Dr. Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınevi, Ankara,2001.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK DİLİ II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN, Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAkademik dil ve yazının özellikleri; akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma; nesnel ve öznel anlatım; akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.); iddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma); bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri; rapor yazmanın basamaklan; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot göstertme, kaynakça oluşturma); başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma; bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler; akademik metin yazma uygulamaları.
Dersin İçeriğiBu ders; Akademik dil ve yazının özellikleri,Akademik yazılarda tanım,Kavram ve terimlerden yararlanma, Nesnel ve öznel anlatım,Akademik metinlerin yapısı,Akademik metinlerin türleri; makale, rapor ve bilimsel özet vb.,İddia, önerme yazma bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma,Bilimsel raporların biçimsel özellikleri
,Bilimsel makalelerin biçimsel özellikleri
,Rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma,Rapor yazmanın basamakları; Metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme, atıf yapma ve dipnot göstertme, kaynakça oluşturma,Başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma,Bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler,Akademik metin yazma uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını, sözlü ve yazılı anlatabilir.37A
Öğrenciler, meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanabilir.37A
Öğrenciler, bilim, sanat ve kültür alanında Türkçe metinler üretebilir.37A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Akademik dil ve yazının özellikleriİlgili Ders Kaynağını Okumak
2Akademik yazılarda tanımİlgili Ders Kaynağını Okumak
3Kavram ve terimlerden yararlanmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
4 Nesnel ve öznel anlatımİlgili Ders Kaynağını Okumak
5Akademik metinlerin yapısıİlgili Ders Kaynağını Okumak
6Akademik metinlerin türleri; makale, rapor ve bilimsel özet vb.İlgili Ders Kaynağını Okumak
7İddia, önerme yazma bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
8Bilimsel raporların biçimsel özellikleri
İlgili Ders Kaynağını Okumak
9Bilimsel makalelerin biçimsel özellikleri
İlgili Ders Kaynağını Okumak
10Rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
11Rapor yazmanın basamakları; Metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme, atıf yapma ve dipnot göstertme, kaynakça oluşturmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
12Başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
13Bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkelerİlgili Ders Kaynağını Okumak
14Akademik metin yazma uygulamalarıİlgili Ders Kaynağını Okumak
Kaynak
Prof. Dr. Coşkun Ak,Türk Dili,Nobel Yayınları, 2006 Prof.Dr. Mustafa Özkan, Dr. Osman Esin, Dr. Hatice Tören,Yükseköğretimde Türk Dili, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001. Prof.Dr. Kemal Yavuz, Prof. Dr. Kazım Yetiş, Prof. Dr. Necat Birinci, Üniversitede Türk Dili ve Kompozisyon Dersleri, Bayrak Yayınevi, İstanbul,1999. Prof Dr. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınevi, İstanbul, 2001. Porf. Dr. Zeynep Korkmaz, Prof. Dr. Ahmet Ercilasun, Prof.Dr. Hamza Zülfikar, Prof. Dr. İsmail Parlatır, Prof.Dr. Mehmet Akalın, Prof Dr. Tuncer Gülensoy, Prof Dr. Necat Birinci, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara,2001. Prof. Dr. Şerif Aktaş, Yrd. Doç. Dr. Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınevi, Ankara,2001.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15