Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İY'DE ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zeynep Derya ROTA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İY Özel Öğretim Yöntemleri dersi ilköğretim eğitim programının amaçlarını tartışabilmeyi, eğitim ve öğretimin ilkelerini ve programın uygulamasıyla ilgili genel esasları incelemeyi, öğretim programını işitme engelli öğrencilerin dil ve bilgi düzeylerine göre konu açılımları yaparak uyarlamayı, farklı düzeylerde işitme engelli öğrenciler için grup dil dersi ve birebir eğitim derslerini planlamayı ve uygulamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İlköğretimin genel amaçları, esasları, ilkeleri ve özel eğitimin amaçları, esasları ve ilkeleri,İlköğretim ders programlarının tanıtılması, işitme engelli öğrencilere uygunluğunun tartışılması,İlköğretim programının konu içerikleri, bu içeriğin özel eğitim programları içeriği ile karşılaştırılması,İşitme engelli öğrenciler için ilköğretim ders programı hazırlama yöntemleri, ' Okulumuz' ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması,İşitme engelli öğrenciler için birinci sınıf düzeyinde 'Evimiz ve ailemiz' ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması,İlköğretim programının öğretim yöntemleri, işitme engellilerde özel öğretim yöntemleri ve karşılaştırılması,İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere uyarlama,İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere uyarlama,İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim materyalleri, işitme engellilerde kullanılan öğretim materyalleri ve bunların karşılaştırılması,İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim yöntemleri ve teknikleri, işitme engellilerde kullanılan özel öğretim yöntemleri ve teknikleri,İlköğretim öğretim programlarında kullanılan değerlendirme yöntemleri, işitme engellilerde kullanılan değerlendirme yöntemleri,Ödevlerin incelenmesi ve tartışılması,İlköğretimin farklı sınıflarına ilişkin yıllık plan, ünite planı, ders planı hazırlama. İşitme engelli öğrenciler için bu planların uyarlanması ve birebir çalışma planı hazırlama,İşitme engelli öğrenciler için farklı sınıflarda ve farklı dil ve bilgi düzeyindeki öğrenciler için grup dil dersi planı ve birebir çalışma planı yazma, planların değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlköğretimin genel amaçları, esasları, ilkeleri ve özel eğitimin amaçları, esasları ve ilkeleri, ilköğretim ders programlarının tanıtılması, işitme engelli öğrencilere uygunluğunun tartışılması, ilköğretim programının konu içerikleri, bu içeriğin özel eğitim programları içeriği ile karşılaştırılması, işitme engelli öğrenciler için birinci sınıf düzeyinde ''Evimiz ve ailemiz'' ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması, ilköğretim programının öğretim yöntemleri, işitme engellilerde özel öğretim yöntemleri ve karşılaştırılması, ilköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere uyarlama, ilköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim materyalleri, işitme engellilerde kullanılan öğretim materyalleri ve bunların karşılaştırılması, ilköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim yöntemleri ve teknikleri, işitme engellilerde kullanılan özel öğretim yöntemleri ve teknikleri , ilköğretim öğretim programlarında kullanılan değerlendirme yöntemleri, işitme engellilerde kullanılan değerlendirme yöntemleri. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlköğretimin genel amaçları, esasları, ilkeleri ve özel eğitimin amaçları, esasları ve ilkeleri | |
2 | İlköğretim ders programlarının tanıtılması, işitme engelli öğrencilere uygunluğunun tartışılması | |
3 | İlköğretim programının konu içerikleri, bu içeriğin özel eğitim programları içeriği ile karşılaştırılması | |
4 | İşitme engelli öğrenciler için ilköğretim ders programı hazırlama yöntemleri, ' Okulumuz' ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması | |
5 | İşitme engelli öğrenciler için birinci sınıf düzeyinde 'Evimiz ve ailemiz' ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması | |
6 | İlköğretim programının öğretim yöntemleri, işitme engellilerde özel öğretim yöntemleri ve karşılaştırılması | |
7 | İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere uyarlama | |
8 | İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere uyarlama | |
9 | İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim materyalleri, işitme engellilerde kullanılan öğretim materyalleri ve bunların karşılaştırılması | |
10 | İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim yöntemleri ve teknikleri, işitme engellilerde kullanılan özel öğretim yöntemleri ve teknikleri | |
11 | İlköğretim öğretim programlarında kullanılan değerlendirme yöntemleri, işitme engellilerde kullanılan değerlendirme yöntemleri | |
12 | Ödevlerin incelenmesi ve tartışılması | |
13 | İlköğretimin farklı sınıflarına ilişkin yıllık plan, ünite planı, ders planı hazırlama. İşitme engelli öğrenciler için bu planların uyarlanması ve birebir çalışma planı hazırlama | |
14 | İşitme engelli öğrenciler için farklı sınıflarda ve farklı dil ve bilgi düzeyindeki öğrenciler için grup dil dersi planı ve birebir çalışma planı yazma, planların değerlendirilmesi |
Kaynak |
ilköğretim müfredatı iy özel öğretim yöntemleri ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İY'DE ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zeynep Derya ROTA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İY Özel Öğretim Yöntemleri dersi ilköğretim eğitim programının amaçlarını tartışabilmeyi, eğitim ve öğretimin ilkelerini ve programın uygulamasıyla ilgili genel esasları incelemeyi, öğretim programını işitme engelli öğrencilerin dil ve bilgi düzeylerine göre konu açılımları yaparak uyarlamayı, farklı düzeylerde işitme engelli öğrenciler için grup dil dersi ve birebir eğitim derslerini planlamayı ve uygulamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İlköğretimin genel amaçları, esasları, ilkeleri ve özel eğitimin amaçları, esasları ve ilkeleri,İlköğretim ders programlarının tanıtılması, işitme engelli öğrencilere uygunluğunun tartışılması,İlköğretim programının konu içerikleri, bu içeriğin özel eğitim programları içeriği ile karşılaştırılması,İşitme engelli öğrenciler için ilköğretim ders programı hazırlama yöntemleri, ' Okulumuz' ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması,İşitme engelli öğrenciler için birinci sınıf düzeyinde 'Evimiz ve ailemiz' ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması,İlköğretim programının öğretim yöntemleri, işitme engellilerde özel öğretim yöntemleri ve karşılaştırılması,İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere uyarlama,İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere uyarlama,İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim materyalleri, işitme engellilerde kullanılan öğretim materyalleri ve bunların karşılaştırılması,İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim yöntemleri ve teknikleri, işitme engellilerde kullanılan özel öğretim yöntemleri ve teknikleri,İlköğretim öğretim programlarında kullanılan değerlendirme yöntemleri, işitme engellilerde kullanılan değerlendirme yöntemleri,Ödevlerin incelenmesi ve tartışılması,İlköğretimin farklı sınıflarına ilişkin yıllık plan, ünite planı, ders planı hazırlama. İşitme engelli öğrenciler için bu planların uyarlanması ve birebir çalışma planı hazırlama,İşitme engelli öğrenciler için farklı sınıflarda ve farklı dil ve bilgi düzeyindeki öğrenciler için grup dil dersi planı ve birebir çalışma planı yazma, planların değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlköğretimin genel amaçları, esasları, ilkeleri ve özel eğitimin amaçları, esasları ve ilkeleri, ilköğretim ders programlarının tanıtılması, işitme engelli öğrencilere uygunluğunun tartışılması, ilköğretim programının konu içerikleri, bu içeriğin özel eğitim programları içeriği ile karşılaştırılması, işitme engelli öğrenciler için birinci sınıf düzeyinde ''Evimiz ve ailemiz'' ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması, ilköğretim programının öğretim yöntemleri, işitme engellilerde özel öğretim yöntemleri ve karşılaştırılması, ilköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere uyarlama, ilköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim materyalleri, işitme engellilerde kullanılan öğretim materyalleri ve bunların karşılaştırılması, ilköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim yöntemleri ve teknikleri, işitme engellilerde kullanılan özel öğretim yöntemleri ve teknikleri , ilköğretim öğretim programlarında kullanılan değerlendirme yöntemleri, işitme engellilerde kullanılan değerlendirme yöntemleri. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlköğretimin genel amaçları, esasları, ilkeleri ve özel eğitimin amaçları, esasları ve ilkeleri | |
2 | İlköğretim ders programlarının tanıtılması, işitme engelli öğrencilere uygunluğunun tartışılması | |
3 | İlköğretim programının konu içerikleri, bu içeriğin özel eğitim programları içeriği ile karşılaştırılması | |
4 | İşitme engelli öğrenciler için ilköğretim ders programı hazırlama yöntemleri, ' Okulumuz' ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması | |
5 | İşitme engelli öğrenciler için birinci sınıf düzeyinde 'Evimiz ve ailemiz' ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması | |
6 | İlköğretim programının öğretim yöntemleri, işitme engellilerde özel öğretim yöntemleri ve karşılaştırılması | |
7 | İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere uyarlama | |
8 | İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere uyarlama | |
9 | İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim materyalleri, işitme engellilerde kullanılan öğretim materyalleri ve bunların karşılaştırılması | |
10 | İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim yöntemleri ve teknikleri, işitme engellilerde kullanılan özel öğretim yöntemleri ve teknikleri | |
11 | İlköğretim öğretim programlarında kullanılan değerlendirme yöntemleri, işitme engellilerde kullanılan değerlendirme yöntemleri | |
12 | Ödevlerin incelenmesi ve tartışılması | |
13 | İlköğretimin farklı sınıflarına ilişkin yıllık plan, ünite planı, ders planı hazırlama. İşitme engelli öğrenciler için bu planların uyarlanması ve birebir çalışma planı hazırlama | |
14 | İşitme engelli öğrenciler için farklı sınıflarda ve farklı dil ve bilgi düzeyindeki öğrenciler için grup dil dersi planı ve birebir çalışma planı yazma, planların değerlendirilmesi |
Kaynak |
ilköğretim müfredatı iy özel öğretim yöntemleri ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |