Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Halil İbrahim SAĞLAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; Bilim, Bilimsel Araştırmanın Temel Kavramları,Bilimsel Araştırmanın Aşamaları ,Araştırmaların Sınıflandırılması,Nicel Araştırma Teknikleri,Araştırmalarda Etik,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Nitel Araştırma Teknikleri,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Bilimsel Araştırmalarda Raporlaştırma ,Değerlendirme,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilim, Bilimsel Araştırmanın Temel Kavramları,Bilimsel Araştırmanın Aşamaları ,Araştırmaların Sınıflandırılması,Nicel Araştırma Teknikleri,Araştırmalarda Etik,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Nitel Araştırma Teknikleri,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Bilimsel Araştırmalarda Raporlaştırma ,Bilimsel Araştırmalarda Raporlaştırma,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilim, Bilimsel Araştırmanın Temel Kavramları,Bilimsel Araştırmanın Aşamaları ,Araştırmaların Sınıflandırılması,Nicel Araştırma Teknikleri,Araştırmalarda Etik,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Nitel Araştırma Teknikleri,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Bilimsel Araştırmalarda Raporlaştırma ,Değerlendirme,Değerlendirme; konularına ilişkin bilgi ve becerilere sahip olma10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilim, Bilimsel Araştırmanın Temel KavramlarıBilimsel araştırma nedir? Araştırınız.
2Bilimsel Araştırmanın Aşamaları Önceden paylaşılmış olan ders notları gözden geçirilir.
3Araştırmaların SınıflandırılmasıÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
4Nicel Araştırma TeknikleriÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
5Araştırmalarda EtikÖnceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
6Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve TartışılmasıÖğrencilere önceden örnek araştırma gönderilir.
7Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve TartışılmasıÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
8Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve TartışılmasıÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
9Nitel Araştırma TeknikleriÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
10Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve TartışılmasıAraştrımalar dersten önce incelenir.
11Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve TartışılmasıÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
12Bilimsel Araştırmalarda Raporlaştırma Önceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
13Bilimsel Araştırmalarda RaporlaştırmaÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
14DeğerlendirmeÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
Kaynak
Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayıncılık. Babbie, E. ( 2007). The practice of social research . Wadsworth, US.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi155
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)95
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(95/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Halil İbrahim SAĞLAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; Bilim, Bilimsel Araştırmanın Temel Kavramları,Bilimsel Araştırmanın Aşamaları ,Araştırmaların Sınıflandırılması,Nicel Araştırma Teknikleri,Araştırmalarda Etik,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Nitel Araştırma Teknikleri,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Bilimsel Araştırmalarda Raporlaştırma ,Değerlendirme,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilim, Bilimsel Araştırmanın Temel Kavramları,Bilimsel Araştırmanın Aşamaları ,Araştırmaların Sınıflandırılması,Nicel Araştırma Teknikleri,Araştırmalarda Etik,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Nitel Araştırma Teknikleri,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Bilimsel Araştırmalarda Raporlaştırma ,Bilimsel Araştırmalarda Raporlaştırma,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilim, Bilimsel Araştırmanın Temel Kavramları,Bilimsel Araştırmanın Aşamaları ,Araştırmaların Sınıflandırılması,Nicel Araştırma Teknikleri,Araştırmalarda Etik,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Nitel Araştırma Teknikleri,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve Tartışılması,Bilimsel Araştırmalarda Raporlaştırma ,Değerlendirme,Değerlendirme; konularına ilişkin bilgi ve becerilere sahip olma10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilim, Bilimsel Araştırmanın Temel KavramlarıBilimsel araştırma nedir? Araştırınız.
2Bilimsel Araştırmanın Aşamaları Önceden paylaşılmış olan ders notları gözden geçirilir.
3Araştırmaların SınıflandırılmasıÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
4Nicel Araştırma TeknikleriÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
5Araştırmalarda EtikÖnceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
6Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve TartışılmasıÖğrencilere önceden örnek araştırma gönderilir.
7Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve TartışılmasıÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
8Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve TartışılmasıÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
9Nitel Araştırma TeknikleriÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
10Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve TartışılmasıAraştrımalar dersten önce incelenir.
11Örnek Araştırmaların İncelenmesi ve TartışılmasıÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
12Bilimsel Araştırmalarda Raporlaştırma Önceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
13Bilimsel Araştırmalarda RaporlaştırmaÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
14DeğerlendirmeÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
Kaynak
Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayıncılık. Babbie, E. ( 2007). The practice of social research . Wadsworth, US.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13