Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUMA GÜÇLÜĞÜ:TANILAMA VE MÜDAHALE-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Süreyya TUĞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, öğrencilere okumanın değerlendirmesi ve okuma öğretim yöntemlerinin kullanılmasının, değerlendirme verilerine göre planlama yapma ve uygun öğretim yöntemlerinin kullanılması ve gerekli materyallerin hazırlanması becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması
,Okumanın tarihi ,Okuma beyinde nasıl gerçekleşir ?,Filizlenen okur yazarlık,Okuma ve anlama çeşitleri,Okumanın anlamanın değerlendirilmesi,Okuma akıcılığının desteklenmesi,Okuduğunu anlamanın desteklenmesi,Okuma müdahale teknikleri,Okuma müdahale için bep hazırlanması,Vaka örnekleri,Vaka örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması
2Okumanın tarihi
3Okuma beyinde nasıl gerçekleşir ?
4Filizlenen okur yazarlık
5Okuma ve anlama çeşitleri
6Okumanın anlamanın değerlendirilmesi
7Okuma akıcılığının desteklenmesi
8Okuduğunu anlamanın desteklenmesi
9Okuma müdahale teknikleri
10Okuma müdahale için bep hazırlanması
11Vaka örnekleri
12Vaka örnekleri
Kaynak
• Öğretim üyesinin ders notları • Baydık, B. (2012).Okuma güçlükleri olan çocukların yaşadıkları temel sorunlar. S. Y. Doğru (Ed.). Öğrenme güçlükleri (s. 131-166) içinde. Ankara: Eğiten Kitap. • Baydık, B. (2012).Okuma güçlükleri.S. Y. Doğru (Ed.). Öğrenme güçlükleri (s. 117-130) içinde. Ankara: Eğiten Kitap. • MEB Türkçe ve okuma yazma programları • MEB 1. Sınıf ilkokuma yazma kitabı • İlgili lisansüstü tezler • İlgili makaleler (Öğrencilerle face grubunda paylaşılmaktadır.) • Okuma ses kayıtları • Veri kayıt formları • Gözlem formları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUMA GÜÇLÜĞÜ:TANILAMA VE MÜDAHALE-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Süreyya TUĞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, öğrencilere okumanın değerlendirmesi ve okuma öğretim yöntemlerinin kullanılmasının, değerlendirme verilerine göre planlama yapma ve uygun öğretim yöntemlerinin kullanılması ve gerekli materyallerin hazırlanması becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması
,Okumanın tarihi ,Okuma beyinde nasıl gerçekleşir ?,Filizlenen okur yazarlık,Okuma ve anlama çeşitleri,Okumanın anlamanın değerlendirilmesi,Okuma akıcılığının desteklenmesi,Okuduğunu anlamanın desteklenmesi,Okuma müdahale teknikleri,Okuma müdahale için bep hazırlanması,Vaka örnekleri,Vaka örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması
2Okumanın tarihi
3Okuma beyinde nasıl gerçekleşir ?
4Filizlenen okur yazarlık
5Okuma ve anlama çeşitleri
6Okumanın anlamanın değerlendirilmesi
7Okuma akıcılığının desteklenmesi
8Okuduğunu anlamanın desteklenmesi
9Okuma müdahale teknikleri
10Okuma müdahale için bep hazırlanması
11Vaka örnekleri
12Vaka örnekleri
Kaynak
• Öğretim üyesinin ders notları • Baydık, B. (2012).Okuma güçlükleri olan çocukların yaşadıkları temel sorunlar. S. Y. Doğru (Ed.). Öğrenme güçlükleri (s. 131-166) içinde. Ankara: Eğiten Kitap. • Baydık, B. (2012).Okuma güçlükleri.S. Y. Doğru (Ed.). Öğrenme güçlükleri (s. 117-130) içinde. Ankara: Eğiten Kitap. • MEB Türkçe ve okuma yazma programları • MEB 1. Sınıf ilkokuma yazma kitabı • İlgili lisansüstü tezler • İlgili makaleler (Öğrencilerle face grubunda paylaşılmaktadır.) • Okuma ses kayıtları • Veri kayıt formları • Gözlem formları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13