Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUMA GÜÇLÜĞÜ:TANILAMA VE MÜDAHALE | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Süreyya TUĞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, öğrencilere okumanın değerlendirmesi ve okuma öğretim yöntemlerinin kullanılmasının, değerlendirme verilerine göre planlama yapma ve uygun öğretim yöntemlerinin kullanılması ve gerekli materyallerin hazırlanması becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması ,Okumanın tarihi ,Okuma beyinde nasıl gerçekleşir ?,Filizlenen okur yazarlık,Okuma ve anlama çeşitleri,Okumanın anlamanın değerlendirilmesi,Okuma akıcılığının desteklenmesi,Okuduğunu anlamanın desteklenmesi,Okuma müdahale teknikleri,Okuma müdahale için bep hazırlanması,Vaka örnekleri,Vaka örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması | |
2 | Okumanın tarihi | |
3 | Okuma beyinde nasıl gerçekleşir ? | |
4 | Filizlenen okur yazarlık | |
5 | Okuma ve anlama çeşitleri | |
6 | Okumanın anlamanın değerlendirilmesi | |
7 | Okuma akıcılığının desteklenmesi | |
8 | Okuduğunu anlamanın desteklenmesi | |
9 | Okuma müdahale teknikleri | |
10 | Okuma müdahale için bep hazırlanması | |
11 | Vaka örnekleri | |
12 | Vaka örnekleri |
Kaynak |
• Öğretim üyesinin ders notları • Baydık, B. (2012).Okuma güçlükleri olan çocukların yaşadıkları temel sorunlar. S. Y. Doğru (Ed.). Öğrenme güçlükleri (s. 131-166) içinde. Ankara: Eğiten Kitap. • Baydık, B. (2012).Okuma güçlükleri.S. Y. Doğru (Ed.). Öğrenme güçlükleri (s. 117-130) içinde. Ankara: Eğiten Kitap. • MEB Türkçe ve okuma yazma programları • MEB 1. Sınıf ilkokuma yazma kitabı • İlgili lisansüstü tezler • İlgili makaleler (Öğrencilerle face grubunda paylaşılmaktadır.) • Okuma ses kayıtları • Veri kayıt formları • Gözlem formları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | ||||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | ||||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | ||||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | ||||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ||||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | ||||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUMA GÜÇLÜĞÜ:TANILAMA VE MÜDAHALE | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Süreyya TUĞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, öğrencilere okumanın değerlendirmesi ve okuma öğretim yöntemlerinin kullanılmasının, değerlendirme verilerine göre planlama yapma ve uygun öğretim yöntemlerinin kullanılması ve gerekli materyallerin hazırlanması becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması ,Okumanın tarihi ,Okuma beyinde nasıl gerçekleşir ?,Filizlenen okur yazarlık,Okuma ve anlama çeşitleri,Okumanın anlamanın değerlendirilmesi,Okuma akıcılığının desteklenmesi,Okuduğunu anlamanın desteklenmesi,Okuma müdahale teknikleri,Okuma müdahale için bep hazırlanması,Vaka örnekleri,Vaka örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması | |
2 | Okumanın tarihi | |
3 | Okuma beyinde nasıl gerçekleşir ? | |
4 | Filizlenen okur yazarlık | |
5 | Okuma ve anlama çeşitleri | |
6 | Okumanın anlamanın değerlendirilmesi | |
7 | Okuma akıcılığının desteklenmesi | |
8 | Okuduğunu anlamanın desteklenmesi | |
9 | Okuma müdahale teknikleri | |
10 | Okuma müdahale için bep hazırlanması | |
11 | Vaka örnekleri | |
12 | Vaka örnekleri |
Kaynak |
• Öğretim üyesinin ders notları • Baydık, B. (2012).Okuma güçlükleri olan çocukların yaşadıkları temel sorunlar. S. Y. Doğru (Ed.). Öğrenme güçlükleri (s. 131-166) içinde. Ankara: Eğiten Kitap. • Baydık, B. (2012).Okuma güçlükleri.S. Y. Doğru (Ed.). Öğrenme güçlükleri (s. 117-130) içinde. Ankara: Eğiten Kitap. • MEB Türkçe ve okuma yazma programları • MEB 1. Sınıf ilkokuma yazma kitabı • İlgili lisansüstü tezler • İlgili makaleler (Öğrencilerle face grubunda paylaşılmaktadır.) • Okuma ses kayıtları • Veri kayıt formları • Gözlem formları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | ||||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | ||||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | ||||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | ||||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ||||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | ||||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |