Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİREYSEL. EĞİTİM VE GEÇİŞ PLAN. HAZIRLANMASI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Özcan KARAASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP); BEP’in Öğeleri; BEP’in Tarihsel Gelişimi ve Yasal Dayanakları; BEP Ekibi; Özel Gereksinimli Çocukların Değerlendirilmesi; Var Olan Performans Düzeyini Belirleme; Davranışsal Amaç Yazma: Uzun ve kısa dönemli amaçlar; Tüm Hizmet Planları; Öğretim Süreçlerini Belirleme, Gelişimi ve İlerlemeleri Kayıt Etme; BEP’i Değerlendirme ve İzleme; BEP Örnekleri; Geçişle İlgili Temel Kavramlar: Tanımı, Geçiş dönemleri ve özellikleri; Geçiş Planları: Geçiş planı, Geçiş planlarının basamakları, Geçiş için gerekli becerilerin öğretimi, İzleme ve değerlendirme.
Dersin İçeriğiBu ders; Bireyselleştirilmiş eğitim programları,Okul öncesi eğitim programı,İlköğretim programı,Akademik olmayan becerilerin değerlendirilmesi (Öz-bakım becerileri, sosyal beceriler, problem davranışlar),Akademik becerilerin değerlendirilmesi (okuma-yazma becerileri, matematik becerileri, hayat bilgisi, sosyal bilgiler, fen bilgisi ),Performans düzeyinin belirlenmesi Uzun ve kısa dönemli amaçların yazılması,Performans düzeyinin belirlenmesi Uzun ve kısa dönemli amaçların yazılması,Uzun dönemli ve kısa dönemli amaçların yazılma uygulaması,Performans düzeyi ile uzun dönemli amaçların tutarlılığının tartışılması,Akademik olmayan beceriler için bireyselleştirilmiş öğretim etkinliklerinin planlanması.,Akademik beceriler için bireyselleştirilmiş öğretim etkinliklerinin planlanması.,Geçiş planlarının ve bireyselleştirilmiş öğretim etkinliklerinin planlanması.,Geçiş planlarının ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.,Hazırlanan planların ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.,Hazırlanan planların ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
14, 16, 5, 6, 9A, E, H
Farklı türde beceriler için uygun beceri analizi geliştirir
Ölçüt bağımlı test geliştirir ve özel gereksinimli bireyin eğitsel performans düzeyini değerlendirir
Performans düzeyine dayalı olarak uzun ve kısa dönemli hedefler oluşturur
Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirir
Bireyselleştirilmiş eğitim programları geçiş planlarını da kapsar
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bireyselleştirilmiş eğitim programlarıDers notlarını gözden geçirir.
2Okul öncesi eğitim programı Ders notlarını gözden geçirir
3İlköğretim programı Ders notlarını gözden geçirir
4Akademik olmayan becerilerin değerlendirilmesi (Öz-bakım becerileri, sosyal beceriler, problem davranışlar) Ders notlarını gözden geçirir
5Akademik becerilerin değerlendirilmesi (okuma-yazma becerileri, matematik becerileri, hayat bilgisi, sosyal bilgiler, fen bilgisi ) Ders notlarını gözden geçirir
6Performans düzeyinin belirlenmesi Uzun ve kısa dönemli amaçların yazılması Ders notlarını gözden geçirir
7Performans düzeyinin belirlenmesi Uzun ve kısa dönemli amaçların yazılması Ders notlarını gözden geçirir
8Uzun dönemli ve kısa dönemli amaçların yazılma uygulamasıDers notları gözden geçirilir.
9Performans düzeyi ile uzun dönemli amaçların tutarlılığının tartışılması Ders notları gözden geçirilir
10Akademik olmayan beceriler için bireyselleştirilmiş öğretim etkinliklerinin planlanması. Ders notları gözden geçirilir
11Akademik beceriler için bireyselleştirilmiş öğretim etkinliklerinin planlanması. Ders notları gözden geçirilir
12Geçiş planlarının ve bireyselleştirilmiş öğretim etkinliklerinin planlanması. Ders notları gözden geçirilir
13Geçiş planlarının ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.Konular tekrar edilir.
14Hazırlanan planların ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.Konular tekrar gözden geçirlilir.
15Hazırlanan planların ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.Öğrenci etkinliği hazırlar.
16Genel TekrarKonular tekrar edilir.
Kaynak
Ders notları Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Oğuz Gürsel, 2005, Anadolu üniversitesi yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme339
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi41456
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)115
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(115/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİREYSEL. EĞİTİM VE GEÇİŞ PLAN. HAZIRLANMASI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Özcan KARAASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP); BEP’in Öğeleri; BEP’in Tarihsel Gelişimi ve Yasal Dayanakları; BEP Ekibi; Özel Gereksinimli Çocukların Değerlendirilmesi; Var Olan Performans Düzeyini Belirleme; Davranışsal Amaç Yazma: Uzun ve kısa dönemli amaçlar; Tüm Hizmet Planları; Öğretim Süreçlerini Belirleme, Gelişimi ve İlerlemeleri Kayıt Etme; BEP’i Değerlendirme ve İzleme; BEP Örnekleri; Geçişle İlgili Temel Kavramlar: Tanımı, Geçiş dönemleri ve özellikleri; Geçiş Planları: Geçiş planı, Geçiş planlarının basamakları, Geçiş için gerekli becerilerin öğretimi, İzleme ve değerlendirme.
Dersin İçeriğiBu ders; Bireyselleştirilmiş eğitim programları,Okul öncesi eğitim programı,İlköğretim programı,Akademik olmayan becerilerin değerlendirilmesi (Öz-bakım becerileri, sosyal beceriler, problem davranışlar),Akademik becerilerin değerlendirilmesi (okuma-yazma becerileri, matematik becerileri, hayat bilgisi, sosyal bilgiler, fen bilgisi ),Performans düzeyinin belirlenmesi Uzun ve kısa dönemli amaçların yazılması,Performans düzeyinin belirlenmesi Uzun ve kısa dönemli amaçların yazılması,Uzun dönemli ve kısa dönemli amaçların yazılma uygulaması,Performans düzeyi ile uzun dönemli amaçların tutarlılığının tartışılması,Akademik olmayan beceriler için bireyselleştirilmiş öğretim etkinliklerinin planlanması.,Akademik beceriler için bireyselleştirilmiş öğretim etkinliklerinin planlanması.,Geçiş planlarının ve bireyselleştirilmiş öğretim etkinliklerinin planlanması.,Geçiş planlarının ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.,Hazırlanan planların ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.,Hazırlanan planların ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
14, 16, 5, 6, 9A, E, H
Farklı türde beceriler için uygun beceri analizi geliştirir
Ölçüt bağımlı test geliştirir ve özel gereksinimli bireyin eğitsel performans düzeyini değerlendirir
Performans düzeyine dayalı olarak uzun ve kısa dönemli hedefler oluşturur
Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirir
Bireyselleştirilmiş eğitim programları geçiş planlarını da kapsar
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bireyselleştirilmiş eğitim programlarıDers notlarını gözden geçirir.
2Okul öncesi eğitim programı Ders notlarını gözden geçirir
3İlköğretim programı Ders notlarını gözden geçirir
4Akademik olmayan becerilerin değerlendirilmesi (Öz-bakım becerileri, sosyal beceriler, problem davranışlar) Ders notlarını gözden geçirir
5Akademik becerilerin değerlendirilmesi (okuma-yazma becerileri, matematik becerileri, hayat bilgisi, sosyal bilgiler, fen bilgisi ) Ders notlarını gözden geçirir
6Performans düzeyinin belirlenmesi Uzun ve kısa dönemli amaçların yazılması Ders notlarını gözden geçirir
7Performans düzeyinin belirlenmesi Uzun ve kısa dönemli amaçların yazılması Ders notlarını gözden geçirir
8Uzun dönemli ve kısa dönemli amaçların yazılma uygulamasıDers notları gözden geçirilir.
9Performans düzeyi ile uzun dönemli amaçların tutarlılığının tartışılması Ders notları gözden geçirilir
10Akademik olmayan beceriler için bireyselleştirilmiş öğretim etkinliklerinin planlanması. Ders notları gözden geçirilir
11Akademik beceriler için bireyselleştirilmiş öğretim etkinliklerinin planlanması. Ders notları gözden geçirilir
12Geçiş planlarının ve bireyselleştirilmiş öğretim etkinliklerinin planlanması. Ders notları gözden geçirilir
13Geçiş planlarının ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.Konular tekrar edilir.
14Hazırlanan planların ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.Konular tekrar gözden geçirlilir.
15Hazırlanan planların ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.Öğrenci etkinliği hazırlar.
16Genel TekrarKonular tekrar edilir.
Kaynak
Ders notları Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Oğuz Gürsel, 2005, Anadolu üniversitesi yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13