Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOkuma ve yazma süreçlerini açıklar, okuma ve süreci basamaklarında kullanılmak üzere materyal geliştirir, hikaye metin yapısı öğelerini açıklar, öğrencilere hikaye metin yapısını öğretmek için materyal geliştirir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yazı yazma öğretimi için ön koşul beceriler-1,Yazı yazma öğretimi için ön koşul beceriler-2,Filizlenen okur-yazarlık-1,Filizlenen okur-yazarlık-2,Yazma ve yazma süreçleri,Yazılı anlatımın değerlendirilmesi,Okuma ve okuma süreçleri,Okumayı geliştirme stratejileri,Hikaye metin yapısı bilgisi,Hikaye öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması,Bilgi verici yazı metin yapısı bilgisi,Bilgi verici yazı okuma, anlama ve yazma öğretim yöntemleri,Bilgi verici yazı öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması,Hikaye okuma, anlama ve yazma öğretim yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yazı yazma öğretimi için ön koşul beceriler-1
2Yazı yazma öğretimi için ön koşul beceriler-2
3Filizlenen okur-yazarlık-1
4Filizlenen okur-yazarlık-2
5Yazma ve yazma süreçleri
6Yazılı anlatımın değerlendirilmesi
7Okuma ve okuma süreçleri
8Okumayı geliştirme stratejileri
9Hikaye metin yapısı bilgisi
10Hikaye öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması
11Bilgi verici yazı metin yapısı bilgisi
12Bilgi verici yazı okuma, anlama ve yazma öğretim yöntemleri
13Bilgi verici yazı öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması
14Hikaye okuma, anlama ve yazma öğretim yöntemleri
Kaynak
Akçin, N.(2005) Zihin Engellilere Türkçe Öğretimi.Yayınlanmamış Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOkuma ve yazma süreçlerini açıklar, okuma ve süreci basamaklarında kullanılmak üzere materyal geliştirir, hikaye metin yapısı öğelerini açıklar, öğrencilere hikaye metin yapısını öğretmek için materyal geliştirir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yazı yazma öğretimi için ön koşul beceriler-1,Yazı yazma öğretimi için ön koşul beceriler-2,Filizlenen okur-yazarlık-1,Filizlenen okur-yazarlık-2,Yazma ve yazma süreçleri,Yazılı anlatımın değerlendirilmesi,Okuma ve okuma süreçleri,Okumayı geliştirme stratejileri,Hikaye metin yapısı bilgisi,Hikaye öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması,Bilgi verici yazı metin yapısı bilgisi,Bilgi verici yazı okuma, anlama ve yazma öğretim yöntemleri,Bilgi verici yazı öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması,Hikaye okuma, anlama ve yazma öğretim yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yazı yazma öğretimi için ön koşul beceriler-1
2Yazı yazma öğretimi için ön koşul beceriler-2
3Filizlenen okur-yazarlık-1
4Filizlenen okur-yazarlık-2
5Yazma ve yazma süreçleri
6Yazılı anlatımın değerlendirilmesi
7Okuma ve okuma süreçleri
8Okumayı geliştirme stratejileri
9Hikaye metin yapısı bilgisi
10Hikaye öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması
11Bilgi verici yazı metin yapısı bilgisi
12Bilgi verici yazı okuma, anlama ve yazma öğretim yöntemleri
13Bilgi verici yazı öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması
14Hikaye okuma, anlama ve yazma öğretim yöntemleri
Kaynak
Akçin, N.(2005) Zihin Engellilere Türkçe Öğretimi.Yayınlanmamış Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13