Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SINIF YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerProf.Dr. Halil İbrahim SAĞLAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adaylarına sınıf disiplini ve yönetimi ile ilgili temel kavramları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler,Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar,Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri
,Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi
,öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş
,öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi
,öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama
,öğretim lideri olarak öğretmen
,öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi
,olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları,olumlu sınıf ortamı örnekleri
,ceza ve disiplin
,örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar

,sınıf yönetiminde iyi örnekler
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramları bilir Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri kavrar Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ilkelerini bilir, sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörleri bilir sınıfta öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi konusunu kavrar sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmeni tanımlar öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi konusunu bilir; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yollarını kavrar
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler
2Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar
3Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri
4Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi
5öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş
6öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi
7öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama
8öğretim lideri olarak öğretmen
9öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi
10olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları
11olumlu sınıf ortamı örnekleri
12ceza ve disiplin
13örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar

14sınıf yönetiminde iyi örnekler
Kaynak
Kayıkçı, K. Yücel, C. Gürgan, U. (2012). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SINIF YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerProf.Dr. Halil İbrahim SAĞLAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adaylarına sınıf disiplini ve yönetimi ile ilgili temel kavramları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler,Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar,Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri
,Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi
,öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş
,öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi
,öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama
,öğretim lideri olarak öğretmen
,öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi
,olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları,olumlu sınıf ortamı örnekleri
,ceza ve disiplin
,örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar

,sınıf yönetiminde iyi örnekler
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramları bilir Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri kavrar Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ilkelerini bilir, sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörleri bilir sınıfta öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi konusunu kavrar sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmeni tanımlar öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi konusunu bilir; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yollarını kavrar
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler
2Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar
3Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri
4Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi
5öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş
6öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi
7öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama
8öğretim lideri olarak öğretmen
9öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi
10olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları
11olumlu sınıf ortamı örnekleri
12ceza ve disiplin
13örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar

14sınıf yönetiminde iyi örnekler
Kaynak
Kayıkçı, K. Yücel, C. Gürgan, U. (2012). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13