Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINIF YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Halil İbrahim SAĞLAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına sınıf disiplini ve yönetimi ile ilgili temel kavramları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler,Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar,Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri ,Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ,öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş ,öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ,öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama ,öğretim lideri olarak öğretmen ,öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi ,olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları,olumlu sınıf ortamı örnekleri ,ceza ve disiplin ,örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar ,sınıf yönetiminde iyi örnekler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramları bilir Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri kavrar Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ilkelerini bilir, sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörleri bilir sınıfta öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi konusunu kavrar sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmeni tanımlar öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi konusunu bilir; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yollarını kavrar |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler | |
2 | Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar | |
3 | Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri | |
4 | Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi | |
5 | öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş | |
6 | öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi | |
7 | öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama | |
8 | öğretim lideri olarak öğretmen | |
9 | öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi | |
10 | olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları | |
11 | olumlu sınıf ortamı örnekleri | |
12 | ceza ve disiplin | |
13 | örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar | |
14 | sınıf yönetiminde iyi örnekler |
Kaynak |
Kayıkçı, K. Yücel, C. Gürgan, U. (2012). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | ||||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | ||||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | ||||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | ||||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ||||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | ||||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINIF YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Halil İbrahim SAĞLAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına sınıf disiplini ve yönetimi ile ilgili temel kavramları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler,Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar,Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri ,Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ,öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş ,öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ,öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama ,öğretim lideri olarak öğretmen ,öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi ,olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları,olumlu sınıf ortamı örnekleri ,ceza ve disiplin ,örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar ,sınıf yönetiminde iyi örnekler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramları bilir Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri kavrar Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ilkelerini bilir, sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörleri bilir sınıfta öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi konusunu kavrar sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmeni tanımlar öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi konusunu bilir; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yollarını kavrar |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler | |
2 | Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar | |
3 | Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri | |
4 | Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi | |
5 | öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş | |
6 | öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi | |
7 | öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama | |
8 | öğretim lideri olarak öğretmen | |
9 | öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi | |
10 | olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları | |
11 | olumlu sınıf ortamı örnekleri | |
12 | ceza ve disiplin | |
13 | örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar | |
14 | sınıf yönetiminde iyi örnekler |
Kaynak |
Kayıkçı, K. Yücel, C. Gürgan, U. (2012). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | ||||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | ||||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | ||||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | ||||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | ||||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | ||||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |