Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİMDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Uğur GÖKMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Fiziksel Eğitim ve Spor Tanım,İçerik, Temel Felsefesi,Yetersizlik Grupları: Tanım, Özellik, Duyu- Algı- Motor Gelişim,Fiziksel Eğitime yönelik Öğretimsel Stratejiler,Kısa ve Uzun Süreli Hedefler, Davranış Yöntemi ,Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı,Uyarlanmış Fiziksel Aktivite, Tanım, Özellikler ve Temel Felsefesi,Uyarlanmış Materyal Üretimi ve Kullanımı,Görme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Bedensel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Zihinsel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Ulusal ve Uluslararası Engel Gruplarına Özgü Hazırlanan Müsabaka ve Etkinlik Türleri,Yetersizliği Olan Bireylere Özgü Branşlarda ve Spor Dallarında Proje Hazırlama ve Uygulama,Türkiye'de Yetersizlikleri olan Bireylere Yönelik Sporların Desteklenmesi amaçlı Kamu ve Özel Sektöre Ait Spor Birimleri ve Bu spor dallarına verdikleri Destek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerde uygulanacak olan fiziksel eğitim ve sporun özelliklerini belirlemek, bu özelliklerin desteklenmesi amaçlı planlama ve program yapmak, öğretimsel yaklaşımları kullanabilmek ve bu yaklaşımlarla gerçekleştirilen eğitimin ölçme ve değerlendirmesini de kapsayan uyarlama sürecidir.10, 16, 2, 5, 9A, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarÖrnek verilecek spor branşlarına özgü materyaller, sunum ve video destekli hazırlanacak anlatım için sınıf içi düzenleme yapılacak.
1Fiziksel Eğitim ve Spor Tanım,İçerik, Temel FelsefesiKonuya uygun hazırlanacak sunum ve video görüntülerinin sınıfta aktarımını gerçekleştirebilmek için uygun şartların hazırlanması.
2Yetersizlik Grupları: Tanım, Özellik, Duyu- Algı- Motor GelişimKonuya uygun hazırlanacak sunum ve video görüntülerinin sınıfta aktarımını gerçekleştirebilmek için uygun şartların hazırlanması.
3Fiziksel Eğitime yönelik Öğretimsel StratejilerÖğretimsel stratejiler hakkında genel verilecek bilgi için hazırlanmış bir sunum ve farklı stratejilerle işlenmiş derslerden oluşan detaylandırılmış video görüntüleri
4Kısa ve Uzun Süreli Hedefler, Davranış Yöntemi Kısa ve uzun süreli hedef belirlemede izlenecek yöntemlerin ele alındığı bir sunum ile bu yöntemlerin uygulamalı olarak öğrencilerin kendine özgü seçtikleri hedeflerin nasıl planlanacağını gösteren bilgisayar programı
5Bireyselleştirilmiş Eğitim ProgramıHer bir öğrenci için hazırlanmış boş BEP Planı ile ders süresince planları kullanırken izlenecek yöntemlerin işlendiği sunum.
6Uyarlanmış Fiziksel Aktivite, Tanım, Özellikler ve Temel FelsefesiFiziksel Eğitimin temelini oluşturan fiziksel aktivite egzersizlerinden oluşan uyarlanmış fiziksel aktivite programlarının yer aldığı video görüntüleri ve bunun üzerinden hazırlanacak örnek fiziksel aktivite modelleri için dağıtılacak formlar
7Uyarlanmış Materyal Üretimi ve KullanımıFiziksel aktivite ve sporda kullanılan malzemelerin yetersizlik durumuna göre uyarlanarak o spor branşının amacına uygun hale getirilerek kullanılması için hazırlanmış bir kaç örnek malzemenin ders öncesi hazır edilmesi konu ile ilgili videolar içeren sunum hazırlanması
8Görme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarÖrnek verilecek spor branşlarına özgü materyaller, sunum ve video destekli hazırlanacak anlatım için sınıf içi düzenleme yapılacak.
9İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarÖrnek verilecek spor branşlarına özgü materyaller, sunum ve video destekli hazırlanacak anlatım için sınıf içi düzenleme yapılacak.
10Bedensel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarÖrnek verilecek spor branşlarına özgü materyaller, sunum ve video destekli hazırlanacak anlatım için sınıf içi düzenleme yapılacak.
11Zihinsel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarÖrnek verilecek spor branşlarına özgü materyaller, sunum ve video destekli hazırlanacak anlatım için sınıf içi düzenleme yapılacak.
12Ulusal ve Uluslararası Engel Gruplarına Özgü Hazırlanan Müsabaka ve Etkinlik TürleriVar olan organizasyonların detaylarını anlatan el ilanları, broşür ve videolar
13Yetersizliği Olan Bireylere Özgü Branşlarda ve Spor Dallarında Proje Hazırlama ve UygulamaYetersizliği olan Bireylere ait Spor branşlarına özgü daha önce hazırlanmış farkındalık projeleri ve spor projelerin incelenmek üzere hazırlanması
14Türkiye'de Yetersizlikleri olan Bireylere Yönelik Sporların Desteklenmesi amaçlı Kamu ve Özel Sektöre Ait Spor Birimleri ve Bu spor dallarına verdikleri DestekTürkiye'de var olan kamu ve özel sektöre ait kurum ve kuruluşların linkleri ile destekledikleri alanları içeren matbu evrakların tüm öğrencilere dağıtılmak üzere hazırlanması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİMDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Uğur GÖKMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Fiziksel Eğitim ve Spor Tanım,İçerik, Temel Felsefesi,Yetersizlik Grupları: Tanım, Özellik, Duyu- Algı- Motor Gelişim,Fiziksel Eğitime yönelik Öğretimsel Stratejiler,Kısa ve Uzun Süreli Hedefler, Davranış Yöntemi ,Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı,Uyarlanmış Fiziksel Aktivite, Tanım, Özellikler ve Temel Felsefesi,Uyarlanmış Materyal Üretimi ve Kullanımı,Görme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Bedensel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Zihinsel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Ulusal ve Uluslararası Engel Gruplarına Özgü Hazırlanan Müsabaka ve Etkinlik Türleri,Yetersizliği Olan Bireylere Özgü Branşlarda ve Spor Dallarında Proje Hazırlama ve Uygulama,Türkiye'de Yetersizlikleri olan Bireylere Yönelik Sporların Desteklenmesi amaçlı Kamu ve Özel Sektöre Ait Spor Birimleri ve Bu spor dallarına verdikleri Destek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerde uygulanacak olan fiziksel eğitim ve sporun özelliklerini belirlemek, bu özelliklerin desteklenmesi amaçlı planlama ve program yapmak, öğretimsel yaklaşımları kullanabilmek ve bu yaklaşımlarla gerçekleştirilen eğitimin ölçme ve değerlendirmesini de kapsayan uyarlama sürecidir.10, 16, 2, 5, 9A, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarÖrnek verilecek spor branşlarına özgü materyaller, sunum ve video destekli hazırlanacak anlatım için sınıf içi düzenleme yapılacak.
1Fiziksel Eğitim ve Spor Tanım,İçerik, Temel FelsefesiKonuya uygun hazırlanacak sunum ve video görüntülerinin sınıfta aktarımını gerçekleştirebilmek için uygun şartların hazırlanması.
2Yetersizlik Grupları: Tanım, Özellik, Duyu- Algı- Motor GelişimKonuya uygun hazırlanacak sunum ve video görüntülerinin sınıfta aktarımını gerçekleştirebilmek için uygun şartların hazırlanması.
3Fiziksel Eğitime yönelik Öğretimsel StratejilerÖğretimsel stratejiler hakkında genel verilecek bilgi için hazırlanmış bir sunum ve farklı stratejilerle işlenmiş derslerden oluşan detaylandırılmış video görüntüleri
4Kısa ve Uzun Süreli Hedefler, Davranış Yöntemi Kısa ve uzun süreli hedef belirlemede izlenecek yöntemlerin ele alındığı bir sunum ile bu yöntemlerin uygulamalı olarak öğrencilerin kendine özgü seçtikleri hedeflerin nasıl planlanacağını gösteren bilgisayar programı
5Bireyselleştirilmiş Eğitim ProgramıHer bir öğrenci için hazırlanmış boş BEP Planı ile ders süresince planları kullanırken izlenecek yöntemlerin işlendiği sunum.
6Uyarlanmış Fiziksel Aktivite, Tanım, Özellikler ve Temel FelsefesiFiziksel Eğitimin temelini oluşturan fiziksel aktivite egzersizlerinden oluşan uyarlanmış fiziksel aktivite programlarının yer aldığı video görüntüleri ve bunun üzerinden hazırlanacak örnek fiziksel aktivite modelleri için dağıtılacak formlar
7Uyarlanmış Materyal Üretimi ve KullanımıFiziksel aktivite ve sporda kullanılan malzemelerin yetersizlik durumuna göre uyarlanarak o spor branşının amacına uygun hale getirilerek kullanılması için hazırlanmış bir kaç örnek malzemenin ders öncesi hazır edilmesi konu ile ilgili videolar içeren sunum hazırlanması
8Görme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarÖrnek verilecek spor branşlarına özgü materyaller, sunum ve video destekli hazırlanacak anlatım için sınıf içi düzenleme yapılacak.
9İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarÖrnek verilecek spor branşlarına özgü materyaller, sunum ve video destekli hazırlanacak anlatım için sınıf içi düzenleme yapılacak.
10Bedensel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarÖrnek verilecek spor branşlarına özgü materyaller, sunum ve video destekli hazırlanacak anlatım için sınıf içi düzenleme yapılacak.
11Zihinsel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarÖrnek verilecek spor branşlarına özgü materyaller, sunum ve video destekli hazırlanacak anlatım için sınıf içi düzenleme yapılacak.
12Ulusal ve Uluslararası Engel Gruplarına Özgü Hazırlanan Müsabaka ve Etkinlik TürleriVar olan organizasyonların detaylarını anlatan el ilanları, broşür ve videolar
13Yetersizliği Olan Bireylere Özgü Branşlarda ve Spor Dallarında Proje Hazırlama ve UygulamaYetersizliği olan Bireylere ait Spor branşlarına özgü daha önce hazırlanmış farkındalık projeleri ve spor projelerin incelenmek üzere hazırlanması
14Türkiye'de Yetersizlikleri olan Bireylere Yönelik Sporların Desteklenmesi amaçlı Kamu ve Özel Sektöre Ait Spor Birimleri ve Bu spor dallarına verdikleri DestekTürkiye'de var olan kamu ve özel sektöre ait kurum ve kuruluşların linkleri ile destekledikleri alanları içeren matbu evrakların tüm öğrencilere dağıtılmak üzere hazırlanması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13