Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİMDE FEN VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif SAZAK PINAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFen Bilimleri Dersi ile Sosyal Bilgiler Öğretim Programları’nın içeriğini, öğretim yöntemlerini, öğretim materyallerini ve programa ilişkin formal-informal değerlendirme yöntemlerini tanır ve açıklar. Fen Bilimleri ile Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nın uygulanmasında kullanılabilecek etkinlikleri açıklar. Özel gereksinimli çocukların düzeylerine ve konu içeriklerine uygun materyallere karar verir. Özel gereksinimli çocukların düzeylerine ve konu içeriklerine uygun materyalleri hazırlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Fen bilgisi öğretim programını inceleme, temalar, konuları sıralama, kavramları belirleme,Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri
,Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri,Özel gereksinimli çocukların düzeylerine uygun fen bilgisi ders planları hazırlama,Deney hazırlama,Fen Bilgisi Öğretiminde materyal hazırlama,Fen bilgisi öğretiminde öğretim uyarlamaları ve öğretim etkinlikleri.,Ara sınav
,Sosyal bilgiler öğretim programını inceleme, temalar, konuları sıralama, kavramları belirleme,Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri,Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri,Özel gereksinimli çocukların düzeylerine uygun Sosyal bilgiler ders planları hazırlama,Sosyal bilgiler öğretiminde etkinlik örnekleri ve materyal hazırlama,Fen bilgisi ve Sosyal bilgiler öğretiminde ölçüt bağımlı ölçme araçları geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri inceleme, yöntemlerin özel gereksinimli öğrencilere uyarlanması, Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgilerdeki temaların incelenmesi (üniteler, belirli gün ve haftalar, vb.), konuların mantıklı sıraya konulması, konuların kazandırılması için gerekli kavramların belirlenmesine dayalı olarak kavramlarla ilgili ölçüt bağımlı ölçme araçlarının geliştirilmesi, ders planlarını öğrencilerin düzeyine göre hazırlama, örnek öğretim uygulamaları.10, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 3, 4, 8, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fen bilgisi öğretim programını inceleme, temalar, konuları sıralama, kavramları belirleme
2Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri
3Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri
4Özel gereksinimli çocukların düzeylerine uygun fen bilgisi ders planları hazırlama
5Deney hazırlama
6Fen Bilgisi Öğretiminde materyal hazırlama
7Fen bilgisi öğretiminde öğretim uyarlamaları ve öğretim etkinlikleri.
8Ara sınav
9Sosyal bilgiler öğretim programını inceleme, temalar, konuları sıralama, kavramları belirleme
10Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri
11Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri
12Özel gereksinimli çocukların düzeylerine uygun Sosyal bilgiler ders planları hazırlama
13Sosyal bilgiler öğretiminde etkinlik örnekleri ve materyal hazırlama
14Fen bilgisi ve Sosyal bilgiler öğretiminde ölçüt bağımlı ölçme araçları geliştirme
Kaynak
Sönmez Kartal, Mine ve Toper Korkmaz, Özlem. (2017). Özel eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem Akademi. Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİMDE FEN VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif SAZAK PINAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFen Bilimleri Dersi ile Sosyal Bilgiler Öğretim Programları’nın içeriğini, öğretim yöntemlerini, öğretim materyallerini ve programa ilişkin formal-informal değerlendirme yöntemlerini tanır ve açıklar. Fen Bilimleri ile Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nın uygulanmasında kullanılabilecek etkinlikleri açıklar. Özel gereksinimli çocukların düzeylerine ve konu içeriklerine uygun materyallere karar verir. Özel gereksinimli çocukların düzeylerine ve konu içeriklerine uygun materyalleri hazırlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Fen bilgisi öğretim programını inceleme, temalar, konuları sıralama, kavramları belirleme,Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri
,Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri,Özel gereksinimli çocukların düzeylerine uygun fen bilgisi ders planları hazırlama,Deney hazırlama,Fen Bilgisi Öğretiminde materyal hazırlama,Fen bilgisi öğretiminde öğretim uyarlamaları ve öğretim etkinlikleri.,Ara sınav
,Sosyal bilgiler öğretim programını inceleme, temalar, konuları sıralama, kavramları belirleme,Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri,Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri,Özel gereksinimli çocukların düzeylerine uygun Sosyal bilgiler ders planları hazırlama,Sosyal bilgiler öğretiminde etkinlik örnekleri ve materyal hazırlama,Fen bilgisi ve Sosyal bilgiler öğretiminde ölçüt bağımlı ölçme araçları geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri inceleme, yöntemlerin özel gereksinimli öğrencilere uyarlanması, Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgilerdeki temaların incelenmesi (üniteler, belirli gün ve haftalar, vb.), konuların mantıklı sıraya konulması, konuların kazandırılması için gerekli kavramların belirlenmesine dayalı olarak kavramlarla ilgili ölçüt bağımlı ölçme araçlarının geliştirilmesi, ders planlarını öğrencilerin düzeyine göre hazırlama, örnek öğretim uygulamaları.10, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 3, 4, 8, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fen bilgisi öğretim programını inceleme, temalar, konuları sıralama, kavramları belirleme
2Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri
3Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri
4Özel gereksinimli çocukların düzeylerine uygun fen bilgisi ders planları hazırlama
5Deney hazırlama
6Fen Bilgisi Öğretiminde materyal hazırlama
7Fen bilgisi öğretiminde öğretim uyarlamaları ve öğretim etkinlikleri.
8Ara sınav
9Sosyal bilgiler öğretim programını inceleme, temalar, konuları sıralama, kavramları belirleme
10Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri
11Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri
12Özel gereksinimli çocukların düzeylerine uygun Sosyal bilgiler ders planları hazırlama
13Sosyal bilgiler öğretiminde etkinlik örnekleri ve materyal hazırlama
14Fen bilgisi ve Sosyal bilgiler öğretiminde ölçüt bağımlı ölçme araçları geliştirme
Kaynak
Sönmez Kartal, Mine ve Toper Korkmaz, Özlem. (2017). Özel eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem Akademi. Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13