Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE)-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi: Barış GÜNAY
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
,"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
,"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
,"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
,"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
","Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. 37A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder 37A
1.2 Basit diyaloglar kurar. 37A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. 37A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. 37A
2.2 Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen temel seviyedeki mesajları yorumlar.37A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. 37A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. 37A
3.2 Yazılı olarak kendisini kısaca tarif eder.37A
4. Basit çevirileri yapabilecektir. 37A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir 37A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. 37A
5.2 Dil öğretim araçlarını etkili şekilde kullanır.37A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
İlgili ders notları
2"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
İlgili ders notları
3"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
4"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
5"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
6"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
7"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
8"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
9"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
10"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
11"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
İlgili ders notları
12"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
İlgili ders notları
13"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
İlgili ders notları
14"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
İlgili ders notları
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler428
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı133
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı155
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE)-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi: Barış GÜNAY
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
,"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
,"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
,"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
,"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
","Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. 37A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder 37A
1.2 Basit diyaloglar kurar. 37A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. 37A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. 37A
2.2 Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen temel seviyedeki mesajları yorumlar.37A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. 37A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. 37A
3.2 Yazılı olarak kendisini kısaca tarif eder.37A
4. Basit çevirileri yapabilecektir. 37A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir 37A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. 37A
5.2 Dil öğretim araçlarını etkili şekilde kullanır.37A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
İlgili ders notları
2"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
İlgili ders notları
3"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
4"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
5"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
6"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
7"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
8"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
9"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
10"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
11"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
İlgili ders notları
12"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
İlgili ders notları
13"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
İlgili ders notları
14"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
İlgili ders notları
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13