Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİME GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim Giriş" dersinin amacı, öğrencilere eğitim alanında temel bir anlayış sağlamaktır. Bu ders, öğrencileri eğitimle ilgili temel kavramlar, teoriler ve uygulamalarla tanıştırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme teorilerindeki önemi. ,Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler, bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme,Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılmas,Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi,Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik meselesi,21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir? ,İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır? ,Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir? ,Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı,Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi ,Farklı Taksonomiler,Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler,Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme,Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitimi bir bilim alanı olarak tam anlamıyla kavramsallaştırır ve daha ileri keşif ve eğitimle ilgili disiplinlerde uzmanlaşma için sağlam bir temel oluşturur. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimdeki güncel meseleler, eğitim reformu, küreselleşme ve eğitimin sosyal sorunları ele almadaki rolü gibi eğitim yönelimlerini tartışır. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimle ilgili konularda geniş bir perspektif ve eğitimin bireylerin yaşamlarında ve toplumun tamamındaki dönüştürücü gücünü üzerinde eleştirel düşünebilir. | 10, 16, 19, 9 | A |
Başlıca eğitim teorileri olan behaviorizm, yapılandırmacılık,ve ilerlemecilik gibi teorileri ve bunlarla ilgili uygulamaları teoriyle ilişkilendirir. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimle ilgili psikolojik teoriler, kavramlar, öğrenme, motivasyon, zeka ve bilişsel gelişim teorilerini eğitime uygular. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme teorilerindeki önemi. | İlgili Ders Notları |
2 | Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler, bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme | İlgili Ders Notu |
3 | Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılmas | İlgili Ders Notu |
4 | Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi | İlgili Ders Notu |
5 | Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik meselesi | İlgili Ders Notu |
6 | 21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir? | İlgili Ders Notu |
7 | İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır? | İlgili Ders Notu |
8 | Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir? | İlgili Ders Notu |
9 | Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı | İlgili Ders Notu |
10 | Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi | İlgili Ders Notu |
11 | Farklı Taksonomiler | İlgili Ders Notu |
12 | Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler | İlgili Ders Notu |
13 | Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme | İlgili Ders Notu |
14 | Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel | İlgili Ders Notu |
Kaynak |
Lecture Notes Characteristics of a 21st Century Classroom Flipped Learning As A New Educational Paradigm CambridgePapers_in_ELT-Flipped_Learning_minipaper_ONLINE MAKALE Noam Chomsky What is education Yuval Harari Education Visible Learning for Teachers_ Maximizing Impact on Learning Steve Bartlett, Diana Burton - Introduction to Education Studies-SAGE (2007)Lecture Notes Characteristics of a 21st Century Classroom Flipped Learning As A New Educational Paradigm CambridgePapers_in_ELT-Flipped_Learning_minipaper_ONLINE MAKALE Noam Chomsky What is education Yuval Harari Education Visible Learning for Teachers_ Maximizing Impact on Learning Steve Bartlett, Diana Burton - Introduction to Education Studies-SAGE (2007) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 1 | 7 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 6 | 1 | 6 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİME GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim Giriş" dersinin amacı, öğrencilere eğitim alanında temel bir anlayış sağlamaktır. Bu ders, öğrencileri eğitimle ilgili temel kavramlar, teoriler ve uygulamalarla tanıştırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme teorilerindeki önemi. ,Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler, bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme,Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılmas,Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi,Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik meselesi,21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir? ,İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır? ,Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir? ,Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı,Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi ,Farklı Taksonomiler,Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler,Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme,Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitimi bir bilim alanı olarak tam anlamıyla kavramsallaştırır ve daha ileri keşif ve eğitimle ilgili disiplinlerde uzmanlaşma için sağlam bir temel oluşturur. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimdeki güncel meseleler, eğitim reformu, küreselleşme ve eğitimin sosyal sorunları ele almadaki rolü gibi eğitim yönelimlerini tartışır. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimle ilgili konularda geniş bir perspektif ve eğitimin bireylerin yaşamlarında ve toplumun tamamındaki dönüştürücü gücünü üzerinde eleştirel düşünebilir. | 10, 16, 19, 9 | A |
Başlıca eğitim teorileri olan behaviorizm, yapılandırmacılık,ve ilerlemecilik gibi teorileri ve bunlarla ilgili uygulamaları teoriyle ilişkilendirir. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimle ilgili psikolojik teoriler, kavramlar, öğrenme, motivasyon, zeka ve bilişsel gelişim teorilerini eğitime uygular. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme teorilerindeki önemi. | İlgili Ders Notları |
2 | Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler, bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme | İlgili Ders Notu |
3 | Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılmas | İlgili Ders Notu |
4 | Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi | İlgili Ders Notu |
5 | Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik meselesi | İlgili Ders Notu |
6 | 21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir? | İlgili Ders Notu |
7 | İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır? | İlgili Ders Notu |
8 | Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir? | İlgili Ders Notu |
9 | Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı | İlgili Ders Notu |
10 | Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi | İlgili Ders Notu |
11 | Farklı Taksonomiler | İlgili Ders Notu |
12 | Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler | İlgili Ders Notu |
13 | Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme | İlgili Ders Notu |
14 | Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel | İlgili Ders Notu |
Kaynak |
Lecture Notes Characteristics of a 21st Century Classroom Flipped Learning As A New Educational Paradigm CambridgePapers_in_ELT-Flipped_Learning_minipaper_ONLINE MAKALE Noam Chomsky What is education Yuval Harari Education Visible Learning for Teachers_ Maximizing Impact on Learning Steve Bartlett, Diana Burton - Introduction to Education Studies-SAGE (2007)Lecture Notes Characteristics of a 21st Century Classroom Flipped Learning As A New Educational Paradigm CambridgePapers_in_ELT-Flipped_Learning_minipaper_ONLINE MAKALE Noam Chomsky What is education Yuval Harari Education Visible Learning for Teachers_ Maximizing Impact on Learning Steve Bartlett, Diana Burton - Introduction to Education Studies-SAGE (2007) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |