Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜR VE MATEMATİK-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Alaattin PUSMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı matematiksel düşünceye ve kavrama farklı kültürlerin etkisini incelemek ve kültürün öğrenmeye etkisini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Matematik-antropoloji-dil bilimi-mantık arasındaki ilişki,Matematik ve kültür ilişkisi
,Matematiksel kavramların farklı kültürel ortamlarda gelişimi,Teorem, ispat ve problem çözme gibi kavramların matematik için önemi,Farklı kültürlerin matematik düşünce yapıları (Babil, Antik Mısır, Antik Çin vd.),Farklı kültürlerin matematik düşünce yapıları (Antik Yunan, İslam medeniyetleri vd.),Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri,Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların incelenmesi,Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların incelenmesi,Farklı kültürlerin bakış açılarına yönelik etkinlikleri inceleme,Farklı kültürlerin bakış açılarını kullanarak matematik etkinlikleri tasarlama,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematik ve kültür kavramları arasındaki ilişki kurar.10, 16, 2, 5, 9A, H
Matematiksel kavramların farklı kültürlerde nasıl geliştiğini inceler.10, 16, 9A, E
Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapılarını inceler.10, 16, 9A, E
Matematiksel düşüncenin gelişimi ile dil, antropoloji ve mantığı ilişkilendirir.10, 16, 2, 5, 9A, H
Farklı kültürlerdeki bakış açılarını kullanarak öğretim stratejileri geliştirir.2, 5H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Matematik-antropoloji-dil bilimi-mantık arasındaki ilişkiİlgili kaynaklar
2Matematik ve kültür ilişkisi
İlgili kaynaklar
3Matematiksel kavramların farklı kültürel ortamlarda gelişimiİlgili kaynaklar
4Teorem, ispat ve problem çözme gibi kavramların matematik için önemiİlgili kaynaklar
5Farklı kültürlerin matematik düşünce yapıları (Babil, Antik Mısır, Antik Çin vd.)İlgili kaynaklar
6Farklı kültürlerin matematik düşünce yapıları (Antik Yunan, İslam medeniyetleri vd.)İlgili kaynaklar
7Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleriİlgili kaynaklar
8Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların incelenmesiİlgili kaynaklar
9Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların incelenmesiİlgili kaynaklar
10Farklı kültürlerin bakış açılarına yönelik etkinlikleri incelemeİlgili kaynaklar
11Farklı kültürlerin bakış açılarını kullanarak matematik etkinlikleri tasarlamaİlgili kaynaklar
12Proje sunumu ve değerlendirmesiİlgili kaynaklar
13Proje sunumu ve değerlendirmesiİlgili kaynaklar
14Proje sunumu ve değerlendirmesiİlgili kaynaklar
Kaynak
[1] Archer, M. (2005). Etnomatematik: Matematik Dünyasına Çokkültürlü Bir Bakış. Okyanus Yayınları. [2] Zembat, İ. Ö., Özmantar, M. F., Bingölbali, E., Şandır, H., & Delice, A. (2015). Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar (2.Baskı). Pegem Akademi, Ankara. [3] Larson, C. (1997). Ethnomathematics. University of Nebraska, Lincoln Makale [4] D’Ambrosio, U. (2001). What is ethnomathematics, and how can it help children in schools? Teaching children Mathematics. Reston, 7,6,308-311. [5] D’Ambrosio, U. (2018). The program Ethnomathematics: Cognitive, anthoropological, historic, and socio-cultural bases. PNA, 12, 4, 229-247. [6] Küçük, A. (2014). Ethnomathematics in Anatolia-Turkey: Mathematical thoughts in multiculturalism, Revista Latinoamericana de Ethnomathematica, 7,1,171-184.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı21632
Toplam İş Yükü (Saat)109
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(109/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜR VE MATEMATİK-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Alaattin PUSMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı matematiksel düşünceye ve kavrama farklı kültürlerin etkisini incelemek ve kültürün öğrenmeye etkisini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Matematik-antropoloji-dil bilimi-mantık arasındaki ilişki,Matematik ve kültür ilişkisi
,Matematiksel kavramların farklı kültürel ortamlarda gelişimi,Teorem, ispat ve problem çözme gibi kavramların matematik için önemi,Farklı kültürlerin matematik düşünce yapıları (Babil, Antik Mısır, Antik Çin vd.),Farklı kültürlerin matematik düşünce yapıları (Antik Yunan, İslam medeniyetleri vd.),Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri,Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların incelenmesi,Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların incelenmesi,Farklı kültürlerin bakış açılarına yönelik etkinlikleri inceleme,Farklı kültürlerin bakış açılarını kullanarak matematik etkinlikleri tasarlama,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematik ve kültür kavramları arasındaki ilişki kurar.10, 16, 2, 5, 9A, H
Matematiksel kavramların farklı kültürlerde nasıl geliştiğini inceler.10, 16, 9A, E
Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapılarını inceler.10, 16, 9A, E
Matematiksel düşüncenin gelişimi ile dil, antropoloji ve mantığı ilişkilendirir.10, 16, 2, 5, 9A, H
Farklı kültürlerdeki bakış açılarını kullanarak öğretim stratejileri geliştirir.2, 5H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Matematik-antropoloji-dil bilimi-mantık arasındaki ilişkiİlgili kaynaklar
2Matematik ve kültür ilişkisi
İlgili kaynaklar
3Matematiksel kavramların farklı kültürel ortamlarda gelişimiİlgili kaynaklar
4Teorem, ispat ve problem çözme gibi kavramların matematik için önemiİlgili kaynaklar
5Farklı kültürlerin matematik düşünce yapıları (Babil, Antik Mısır, Antik Çin vd.)İlgili kaynaklar
6Farklı kültürlerin matematik düşünce yapıları (Antik Yunan, İslam medeniyetleri vd.)İlgili kaynaklar
7Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleriİlgili kaynaklar
8Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların incelenmesiİlgili kaynaklar
9Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların incelenmesiİlgili kaynaklar
10Farklı kültürlerin bakış açılarına yönelik etkinlikleri incelemeİlgili kaynaklar
11Farklı kültürlerin bakış açılarını kullanarak matematik etkinlikleri tasarlamaİlgili kaynaklar
12Proje sunumu ve değerlendirmesiİlgili kaynaklar
13Proje sunumu ve değerlendirmesiİlgili kaynaklar
14Proje sunumu ve değerlendirmesiİlgili kaynaklar
Kaynak
[1] Archer, M. (2005). Etnomatematik: Matematik Dünyasına Çokkültürlü Bir Bakış. Okyanus Yayınları. [2] Zembat, İ. Ö., Özmantar, M. F., Bingölbali, E., Şandır, H., & Delice, A. (2015). Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar (2.Baskı). Pegem Akademi, Ankara. [3] Larson, C. (1997). Ethnomathematics. University of Nebraska, Lincoln Makale [4] D’Ambrosio, U. (2001). What is ethnomathematics, and how can it help children in schools? Teaching children Mathematics. Reston, 7,6,308-311. [5] D’Ambrosio, U. (2018). The program Ethnomathematics: Cognitive, anthoropological, historic, and socio-cultural bases. PNA, 12, 4, 229-247. [6] Küçük, A. (2014). Ethnomathematics in Anatolia-Turkey: Mathematical thoughts in multiculturalism, Revista Latinoamericana de Ethnomathematica, 7,1,171-184.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10