Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğretmen adaylarına matematik öğretiminde bilgisayar destekli yazılımlarını tanıtmak. Bu yazılımlardan GeoGebra programını etkinlik hazırlamada aktif olarak kullanabilmeleri için öğretmen adaylarına gerekli bilgileri ve bakış açısını kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı, GeoGebra programı tanıtımı.,Matematik Öğretiminde Teknoloji kullanımı - makale,GeoGebra araçlarının tanıtımı, temel çizimler (Doğrular ve açılar),“Matematik öğretimi ve Bilgisayar” makale
GeoGebra araçlarının tanıtımı,GeoGebra çizimleri: Üçgenler: temel çizimler (iç açıortayların kesim noktası, kenarortaylar) ,“Etkileşimli geometrinin temelleri” makale,Etkinlik: Üçgenlerde Pisagor bağıntısı ispatları ,Dörtgenler: Temel çizimler ve problemler ,Çokgenler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi,Çemberler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi,Alan: GeoGebra ile temel çizimler ve problemler,Dönüşüm geometrisi: Simetri, döndürme, Öteleme (Escher süslemeleri),Geogebrada öğretim materyali hazırlama
Perspektif Çizim
,Noktalı kağıt ve izometrik kağıt üzerinde çizimler. Prizma, birim küplerle oluşturulmuş yapının görünümleri, izometrik çizim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı, GeoGebra programı tanıtımı.
2Matematik Öğretiminde Teknoloji kullanımı - makale
3GeoGebra araçlarının tanıtımı, temel çizimler (Doğrular ve açılar)
4“Matematik öğretimi ve Bilgisayar” makale
GeoGebra araçlarının tanıtımı
5GeoGebra çizimleri: Üçgenler: temel çizimler (iç açıortayların kesim noktası, kenarortaylar)
6“Etkileşimli geometrinin temelleri” makale
7Etkinlik: Üçgenlerde Pisagor bağıntısı ispatları
8Dörtgenler: Temel çizimler ve problemler
9Çokgenler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi
10Çemberler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi
11Alan: GeoGebra ile temel çizimler ve problemler
12Dönüşüm geometrisi: Simetri, döndürme, Öteleme (Escher süslemeleri)
13Geogebrada öğretim materyali hazırlama
Perspektif Çizim
14Noktalı kağıt ve izometrik kağıt üzerinde çizimler. Prizma, birim küplerle oluşturulmuş yapının görünümleri, izometrik çizim
Kaynak
GeoGebra Dinamik Geometri Yazılımı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğretmen adaylarına matematik öğretiminde bilgisayar destekli yazılımlarını tanıtmak. Bu yazılımlardan GeoGebra programını etkinlik hazırlamada aktif olarak kullanabilmeleri için öğretmen adaylarına gerekli bilgileri ve bakış açısını kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı, GeoGebra programı tanıtımı.,Matematik Öğretiminde Teknoloji kullanımı - makale,GeoGebra araçlarının tanıtımı, temel çizimler (Doğrular ve açılar),“Matematik öğretimi ve Bilgisayar” makale
GeoGebra araçlarının tanıtımı,GeoGebra çizimleri: Üçgenler: temel çizimler (iç açıortayların kesim noktası, kenarortaylar) ,“Etkileşimli geometrinin temelleri” makale,Etkinlik: Üçgenlerde Pisagor bağıntısı ispatları ,Dörtgenler: Temel çizimler ve problemler ,Çokgenler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi,Çemberler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi,Alan: GeoGebra ile temel çizimler ve problemler,Dönüşüm geometrisi: Simetri, döndürme, Öteleme (Escher süslemeleri),Geogebrada öğretim materyali hazırlama
Perspektif Çizim
,Noktalı kağıt ve izometrik kağıt üzerinde çizimler. Prizma, birim küplerle oluşturulmuş yapının görünümleri, izometrik çizim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı, GeoGebra programı tanıtımı.
2Matematik Öğretiminde Teknoloji kullanımı - makale
3GeoGebra araçlarının tanıtımı, temel çizimler (Doğrular ve açılar)
4“Matematik öğretimi ve Bilgisayar” makale
GeoGebra araçlarının tanıtımı
5GeoGebra çizimleri: Üçgenler: temel çizimler (iç açıortayların kesim noktası, kenarortaylar)
6“Etkileşimli geometrinin temelleri” makale
7Etkinlik: Üçgenlerde Pisagor bağıntısı ispatları
8Dörtgenler: Temel çizimler ve problemler
9Çokgenler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi
10Çemberler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi
11Alan: GeoGebra ile temel çizimler ve problemler
12Dönüşüm geometrisi: Simetri, döndürme, Öteleme (Escher süslemeleri)
13Geogebrada öğretim materyali hazırlama
Perspektif Çizim
14Noktalı kağıt ve izometrik kağıt üzerinde çizimler. Prizma, birim küplerle oluşturulmuş yapının görünümleri, izometrik çizim
Kaynak
GeoGebra Dinamik Geometri Yazılımı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10