Öğretmen adaylarına matematik öğretiminde bilgisayar destekli yazılımlarını tanıtmak. Bu yazılımlardan GeoGebra programını etkinlik hazırlamada aktif olarak kullanabilmeleri için öğretmen adaylarına gerekli bilgileri ve bakış açısını kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders tanıtımı, GeoGebra programı tanıtımı.,Matematik Öğretiminde Teknoloji kullanımı - makale,GeoGebra araçlarının tanıtımı, temel çizimler (Doğrular ve açılar),“Matematik öğretimi ve Bilgisayar” makale
GeoGebra araçlarının tanıtımı,GeoGebra çizimleri: Üçgenler: temel çizimler (iç açıortayların kesim noktası, kenarortaylar) ,“Etkileşimli geometrinin temelleri” makale,Etkinlik: Üçgenlerde Pisagor bağıntısı ispatları ,Dörtgenler: Temel çizimler ve problemler ,Çokgenler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi,Çemberler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi,Alan: GeoGebra ile temel çizimler ve problemler,Dönüşüm geometrisi: Simetri, döndürme, Öteleme (Escher süslemeleri),Geogebrada öğretim materyali hazırlama
Perspektif Çizim
,Noktalı kağıt ve izometrik kağıt üzerinde çizimler. Prizma, birim küplerle oluşturulmuş yapının görünümleri, izometrik çizim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders tanıtımı, GeoGebra programı tanıtımı.
2
Matematik Öğretiminde Teknoloji kullanımı - makale
3
GeoGebra araçlarının tanıtımı, temel çizimler (Doğrular ve açılar)
4
“Matematik öğretimi ve Bilgisayar” makale
GeoGebra araçlarının tanıtımı
5
GeoGebra çizimleri: Üçgenler: temel çizimler (iç açıortayların kesim noktası, kenarortaylar)
6
“Etkileşimli geometrinin temelleri” makale
7
Etkinlik: Üçgenlerde Pisagor bağıntısı ispatları
8
Dörtgenler: Temel çizimler ve problemler
9
Çokgenler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi
10
Çemberler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi
Geogebrada öğretim materyali hazırlama
Perspektif Çizim
14
Noktalı kağıt ve izometrik kağıt üzerinde çizimler. Prizma, birim küplerle oluşturulmuş yapının görünümleri, izometrik çizim
Kaynak
GeoGebra Dinamik Geometri Yazılımı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK
Dersi Verenler
Öğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına matematik öğretiminde bilgisayar destekli yazılımlarını tanıtmak. Bu yazılımlardan GeoGebra programını etkinlik hazırlamada aktif olarak kullanabilmeleri için öğretmen adaylarına gerekli bilgileri ve bakış açısını kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders tanıtımı, GeoGebra programı tanıtımı.,Matematik Öğretiminde Teknoloji kullanımı - makale,GeoGebra araçlarının tanıtımı, temel çizimler (Doğrular ve açılar),“Matematik öğretimi ve Bilgisayar” makale
GeoGebra araçlarının tanıtımı,GeoGebra çizimleri: Üçgenler: temel çizimler (iç açıortayların kesim noktası, kenarortaylar) ,“Etkileşimli geometrinin temelleri” makale,Etkinlik: Üçgenlerde Pisagor bağıntısı ispatları ,Dörtgenler: Temel çizimler ve problemler ,Çokgenler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi,Çemberler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi,Alan: GeoGebra ile temel çizimler ve problemler,Dönüşüm geometrisi: Simetri, döndürme, Öteleme (Escher süslemeleri),Geogebrada öğretim materyali hazırlama
Perspektif Çizim
,Noktalı kağıt ve izometrik kağıt üzerinde çizimler. Prizma, birim küplerle oluşturulmuş yapının görünümleri, izometrik çizim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders tanıtımı, GeoGebra programı tanıtımı.
2
Matematik Öğretiminde Teknoloji kullanımı - makale
3
GeoGebra araçlarının tanıtımı, temel çizimler (Doğrular ve açılar)
4
“Matematik öğretimi ve Bilgisayar” makale
GeoGebra araçlarının tanıtımı
5
GeoGebra çizimleri: Üçgenler: temel çizimler (iç açıortayların kesim noktası, kenarortaylar)
6
“Etkileşimli geometrinin temelleri” makale
7
Etkinlik: Üçgenlerde Pisagor bağıntısı ispatları
8
Dörtgenler: Temel çizimler ve problemler
9
Çokgenler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi
10
Çemberler ile ilgili özelliklerin GeoGebra ile keşfi
Geogebrada öğretim materyali hazırlama
Perspektif Çizim
14
Noktalı kağıt ve izometrik kağıt üzerinde çizimler. Prizma, birim küplerle oluşturulmuş yapının görünümleri, izometrik çizim
Kaynak
GeoGebra Dinamik Geometri Yazılımı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.