Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerProf.Dr. Esra AKGÜL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerini öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri ,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri,Öğretim-öğrenme stratejileri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi,Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı,Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi,Grup çalışması örnekleri 1,Grup çalışması örnekleri 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim ilkelerine örnekler verir.13, 20, 5A
Öğretimle ilgili kuramları özelliklerine göre karşılaştırır.12, 19, 5, 9A
Öğretim stratejilerini özelliklerine göre karşılaştırır.10, 13, 15, 16, 9A
Öğretim yöntemlerini açıklar.10, 13, 16, 19, 9A
Öğretim tekniklerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim ve öğrenmede içerik ve materyal seçip düzenler.10, 12, 13, 15, 16, 19, 9A
Öğretim/ders planı yapar. 10, 12, 13, 16, 19, 9A
Sınıf içi ve dışı öğretim planlarına değer biçer.10, 13, 16, 5, 9A
Öğretim ilkelerini açıklar.10, 13, 19, 9A
Öğretim yöntemlerine örnekler verir.10, 13, 16, 9A
Öğretim tekniklerine örnekler verir.10, 13, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlarİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
2Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
3Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlarİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
4Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
5Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
6Öğretim-öğrenme stratejileriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
7Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
8Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
9Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
10Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesiİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
11Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarıİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
12Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesiİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
13Grup çalışması örnekleri 1İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
14Grup çalışması örnekleri 2İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
Kaynak
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan (Ed), 2016, PegemAkademi. Öğrenme ve Öğretme, kuramdan uygulamaya, Ö. Polat (Ed), 2017) Nobel Yayınları
Ders öğretim üyesi tarafından paylaşılacak olan okuma paketi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme166
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3412
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer2816
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerProf.Dr. Esra AKGÜL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerini öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri ,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri,Öğretim-öğrenme stratejileri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi,Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı,Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi,Grup çalışması örnekleri 1,Grup çalışması örnekleri 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim ilkelerine örnekler verir.13, 20, 5A
Öğretimle ilgili kuramları özelliklerine göre karşılaştırır.12, 19, 5, 9A
Öğretim stratejilerini özelliklerine göre karşılaştırır.10, 13, 15, 16, 9A
Öğretim yöntemlerini açıklar.10, 13, 16, 19, 9A
Öğretim tekniklerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim ve öğrenmede içerik ve materyal seçip düzenler.10, 12, 13, 15, 16, 19, 9A
Öğretim/ders planı yapar. 10, 12, 13, 16, 19, 9A
Sınıf içi ve dışı öğretim planlarına değer biçer.10, 13, 16, 5, 9A
Öğretim ilkelerini açıklar.10, 13, 19, 9A
Öğretim yöntemlerine örnekler verir.10, 13, 16, 9A
Öğretim tekniklerine örnekler verir.10, 13, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlarİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
2Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
3Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlarİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
4Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
5Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
6Öğretim-öğrenme stratejileriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
7Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
8Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
9Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
10Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesiİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
11Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarıİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
12Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesiİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
13Grup çalışması örnekleri 1İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
14Grup çalışması örnekleri 2İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
Kaynak
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan (Ed), 2016, PegemAkademi. Öğrenme ve Öğretme, kuramdan uygulamaya, Ö. Polat (Ed), 2017) Nobel Yayınları
Ders öğretim üyesi tarafından paylaşılacak olan okuma paketi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10