Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin ortaokul matematik öğretim programını ayrıntılı olarak incelemesidir. Başlıklar: Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar,Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten
günümüze gelişimi,Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği ve
geliştirmeyi amaçladığı beceriler.,Öğretim programında yer alan öğrenme ve alt öğrenme alanları,Kazanımların sınıf seviyelerine göre dağılımı ve sınırları,Öğretim programındaki kazanımların diğer derslerle ilişkisi,Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul
ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi,Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller,Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve
materyaller,Ortaokul matematik öğretim programındaki ölçme değerlendirme yaklaşımı,Öğretmen yeterlilikleri,Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi,Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi,Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ortaokul matematik öğretim programının geçmişten günümüze gelişimini açıklar. 10, 9A, F
Güncel ortaokul matematik öğretim programının yaklaşımını, içeriğini ve amaçladığı becerileri tanımlar. 10, 16A, E
Ortaokul matematik öğretim programındaki öğrenme ve alt öğrenme alanlarını listeler. 10, 16, 5E, F
Ortaokul matematik öğretim programındaki kazanımların sınıf seviyelerine göre dağılımını tartışır. 10, 16, 5E, F
Ortaokul matematik öğretim programındaki kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri tanır. 10, 16, 5A, F
Türkiye’de uygulan müfredat ile ilgili eleştirel bakış açısı kazanır.10, 16, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlarÖzmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.1-10
2Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten
günümüze gelişimi
Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.29-75
3Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği ve
geliştirmeyi amaçladığı beceriler.
Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.14-25
4Öğretim programında yer alan öğrenme ve alt öğrenme alanlarıÖzmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.15-22
5Kazanımların sınıf seviyelerine göre dağılımı ve sınırlarıÖzmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.77-85
6Öğretim programındaki kazanımların diğer derslerle ilişkisiOrtaokul matematik ders kitaplarında yer alan fen bilgisi dersi ile ilişkili örneklerin incelenmesi.
7Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul
ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi
İlkokul, ortaokul ve lise matematik müfredatlarının incelenmesi
8Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyallerÖzmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.151-181
9Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve
materyaller
Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.151-181
10Ortaokul matematik öğretim programındaki ölçme değerlendirme yaklaşımıÖzmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.22
11Öğretmen yeterlilikleriÖğretmen yeterlilikleri ile ilgili araştırma yapınız.
12Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesiGrup çalışması-Farklı sınıf seviyelerindeki kitapların incelenerek müfredat yansımalarının grupça sunulması
13Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesiGrup çalışması-Farklı sınıf seviyelerindeki kitapların incelenerek müfredat yansımalarının grupça sunulması
14Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesiGrup çalışması-Farklı sınıf seviyelerindeki kitapların incelenerek müfredat yansımalarının grupça sunulması
Kaynak
Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel bir inceleme (2020). Editörler: Mehmet Fatih Özmantar, Hatice Akkoç, Bilge Kuşdemir Kayıran, Melike Özyurt. Pegem Akademi Yayını.
MEB Matematik Dersi Öğretim Programı http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=329 ) adresinden indirilebilir. Okullarda kullanılan matematik ders kitapları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)98
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(98/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin ortaokul matematik öğretim programını ayrıntılı olarak incelemesidir. Başlıklar: Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar,Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten
günümüze gelişimi,Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği ve
geliştirmeyi amaçladığı beceriler.,Öğretim programında yer alan öğrenme ve alt öğrenme alanları,Kazanımların sınıf seviyelerine göre dağılımı ve sınırları,Öğretim programındaki kazanımların diğer derslerle ilişkisi,Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul
ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi,Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller,Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve
materyaller,Ortaokul matematik öğretim programındaki ölçme değerlendirme yaklaşımı,Öğretmen yeterlilikleri,Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi,Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi,Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ortaokul matematik öğretim programının geçmişten günümüze gelişimini açıklar. 10, 9A, F
Güncel ortaokul matematik öğretim programının yaklaşımını, içeriğini ve amaçladığı becerileri tanımlar. 10, 16A, E
Ortaokul matematik öğretim programındaki öğrenme ve alt öğrenme alanlarını listeler. 10, 16, 5E, F
Ortaokul matematik öğretim programındaki kazanımların sınıf seviyelerine göre dağılımını tartışır. 10, 16, 5E, F
Ortaokul matematik öğretim programındaki kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri tanır. 10, 16, 5A, F
Türkiye’de uygulan müfredat ile ilgili eleştirel bakış açısı kazanır.10, 16, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlarÖzmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.1-10
2Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten
günümüze gelişimi
Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.29-75
3Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği ve
geliştirmeyi amaçladığı beceriler.
Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.14-25
4Öğretim programında yer alan öğrenme ve alt öğrenme alanlarıÖzmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.15-22
5Kazanımların sınıf seviyelerine göre dağılımı ve sınırlarıÖzmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.77-85
6Öğretim programındaki kazanımların diğer derslerle ilişkisiOrtaokul matematik ders kitaplarında yer alan fen bilgisi dersi ile ilişkili örneklerin incelenmesi.
7Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul
ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi
İlkokul, ortaokul ve lise matematik müfredatlarının incelenmesi
8Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyallerÖzmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.151-181
9Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve
materyaller
Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.151-181
10Ortaokul matematik öğretim programındaki ölçme değerlendirme yaklaşımıÖzmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.22
11Öğretmen yeterlilikleriÖğretmen yeterlilikleri ile ilgili araştırma yapınız.
12Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesiGrup çalışması-Farklı sınıf seviyelerindeki kitapların incelenerek müfredat yansımalarının grupça sunulması
13Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesiGrup çalışması-Farklı sınıf seviyelerindeki kitapların incelenerek müfredat yansımalarının grupça sunulması
14Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesiGrup çalışması-Farklı sınıf seviyelerindeki kitapların incelenerek müfredat yansımalarının grupça sunulması
Kaynak
Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel bir inceleme (2020). Editörler: Mehmet Fatih Özmantar, Hatice Akkoç, Bilge Kuşdemir Kayıran, Melike Özyurt. Pegem Akademi Yayını.
MEB Matematik Dersi Öğretim Programı http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=329 ) adresinden indirilebilir. Okullarda kullanılan matematik ders kitapları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10