Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİĞİN TEMELLERİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Eda Nur Güner
Dersin AmacıÖğretmen adaylarının; matematik öğretiminde kullanılan temel kavramları tanımlayabilmelerini sağlamak, matematiksel kavramların nasıl bir gelişim sürecinden geçtiğini, bugünkü yapısının nasıl olduğunu ve günlük hayatta hangi durumlarda kullanıldığını bilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sayı Sistemleri ve Doğal Sayılar,Tam Sayılar ve özellikleri,Taban aritmetiği ve Faktöriyel,Asal sayılar, EBOB EKOK,Kesirler, Kesirlerde işlemler ve gösterimler,Rasyonel sayılar, Rasyonel sayılarda işlemler ve problem çözümü,Oran Orantı,Oran orantı ile ilgili problem çözümü
,Üslü İfadeler,Köklü İfadeler,Cebirsel İfadeler, Eşitlik ve Denklemler,Özdeşlikler ve Eşitsizlikler ,Doğrusal Denklemler,Polinomlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kavram ifadesinin tanımını ve matematikteki temel kavramları açıklar10, 16, 9A
İspatın matematikteki önemini ve ispat çeşitlerini bilir. Farklı ispat çeşitleri ile ilgili uygulamalar yapar.10, 16, 5A
Matematikteki temel kavramları tanımlar16A
Matematikteki temel kavramların nasıl bir gelişim sürecinden geçtiğini ve günümüzdeki son halini anlatır.10A
Matematikteki temel kavramların günlük hayatta hangi alanlarda kullanıldığını söyler10, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sayı Sistemleri ve Doğal SayılarElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.11-30
2Tam Sayılar ve özellikleriElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.31-50
3Taban aritmetiği ve FaktöriyelFaktöriyelin günlük hayatta kullanım alanlarını araştırınız.
4Asal sayılar, EBOB EKOKElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.51-56
5Kesirler, Kesirlerde işlemler ve gösterimlerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.57-70
6Rasyonel sayılar, Rasyonel sayılarda işlemler ve problem çözümüElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.57-70
7Oran OrantıElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.119-134
8Oran orantı ile ilgili problem çözümü
Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.119-134
9Üslü İfadelerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.89-98
10Köklü İfadelerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.99-106
11Cebirsel İfadeler, Eşitlik ve DenklemlerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.309-324
12Özdeşlikler ve Eşitsizlikler Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.309-324
13Doğrusal DenklemlerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.325-334
14PolinomlarElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.297-308
Kaynak
Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları. Editörler: Yrd. Doç. Dr. Aysun Nüket Elçi, Doç. Dr. Esra Bukova Güzel, Doç. Dr. Berna Cantürk Günhan, Yrd. Doç. Dr. Emre Ev Çimen. (2016). Pegem Akademi Yayınları
İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Editörler: Erhan Bingölbali, Mehmet Fatih Özmantar. (2009). Pegem Akademi Yayınları. Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Editörler: Mehmet Fatih Özmantar, Erhan Bingölbali, Hatice Akkoç. (2015) Pegem Akademi Yayınları. Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar. Editörler: İzmail Özgür Zembat, Mehmet Fatih Özmantar, Erhan Bingölbali, Hakan Şandır, Ali Delice. (2013). Pegem Akademi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5210
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİĞİN TEMELLERİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Eda Nur Güner
Dersin AmacıÖğretmen adaylarının; matematik öğretiminde kullanılan temel kavramları tanımlayabilmelerini sağlamak, matematiksel kavramların nasıl bir gelişim sürecinden geçtiğini, bugünkü yapısının nasıl olduğunu ve günlük hayatta hangi durumlarda kullanıldığını bilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sayı Sistemleri ve Doğal Sayılar,Tam Sayılar ve özellikleri,Taban aritmetiği ve Faktöriyel,Asal sayılar, EBOB EKOK,Kesirler, Kesirlerde işlemler ve gösterimler,Rasyonel sayılar, Rasyonel sayılarda işlemler ve problem çözümü,Oran Orantı,Oran orantı ile ilgili problem çözümü
,Üslü İfadeler,Köklü İfadeler,Cebirsel İfadeler, Eşitlik ve Denklemler,Özdeşlikler ve Eşitsizlikler ,Doğrusal Denklemler,Polinomlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kavram ifadesinin tanımını ve matematikteki temel kavramları açıklar10, 16, 9A
İspatın matematikteki önemini ve ispat çeşitlerini bilir. Farklı ispat çeşitleri ile ilgili uygulamalar yapar.10, 16, 5A
Matematikteki temel kavramları tanımlar16A
Matematikteki temel kavramların nasıl bir gelişim sürecinden geçtiğini ve günümüzdeki son halini anlatır.10A
Matematikteki temel kavramların günlük hayatta hangi alanlarda kullanıldığını söyler10, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sayı Sistemleri ve Doğal SayılarElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.11-30
2Tam Sayılar ve özellikleriElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.31-50
3Taban aritmetiği ve FaktöriyelFaktöriyelin günlük hayatta kullanım alanlarını araştırınız.
4Asal sayılar, EBOB EKOKElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.51-56
5Kesirler, Kesirlerde işlemler ve gösterimlerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.57-70
6Rasyonel sayılar, Rasyonel sayılarda işlemler ve problem çözümüElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.57-70
7Oran OrantıElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.119-134
8Oran orantı ile ilgili problem çözümü
Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.119-134
9Üslü İfadelerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.89-98
10Köklü İfadelerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.99-106
11Cebirsel İfadeler, Eşitlik ve DenklemlerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.309-324
12Özdeşlikler ve Eşitsizlikler Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.309-324
13Doğrusal DenklemlerElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.325-334
14PolinomlarElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.297-308
Kaynak
Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları. Editörler: Yrd. Doç. Dr. Aysun Nüket Elçi, Doç. Dr. Esra Bukova Güzel, Doç. Dr. Berna Cantürk Günhan, Yrd. Doç. Dr. Emre Ev Çimen. (2016). Pegem Akademi Yayınları
İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Editörler: Erhan Bingölbali, Mehmet Fatih Özmantar. (2009). Pegem Akademi Yayınları. Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Editörler: Mehmet Fatih Özmantar, Erhan Bingölbali, Hatice Akkoç. (2015) Pegem Akademi Yayınları. Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar. Editörler: İzmail Özgür Zembat, Mehmet Fatih Özmantar, Erhan Bingölbali, Hakan Şandır, Ali Delice. (2013). Pegem Akademi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10