Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE)-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi: Barış GÜNAY
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
,"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
,"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
,"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
,"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
","Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. 37A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder 37A
1.2 Basit diyaloglar kurar. 37A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. 37A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. 37A
2.2 Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen temel seviyedeki mesajları yorumlar.37A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. 37A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. 37A
3.2 Yazılı olarak kendisini kısaca tarif eder.37A
4. Basit çevirileri yapabilecektir. 37A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir 37A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. 37A
5.2 Dil öğretim araçlarını etkili şekilde kullanır.37A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
İlgili ders notları
2"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
İlgili ders notları
3"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
4"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
5"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
6"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
7"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
8"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
9"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
10"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
11"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
İlgili ders notları
12"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
İlgili ders notları
13"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
İlgili ders notları
14"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
İlgili ders notları
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler428
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı133
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı155
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE)-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi: Barış GÜNAY
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
,"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
,"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
,"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
,"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
","Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. 37A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder 37A
1.2 Basit diyaloglar kurar. 37A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. 37A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. 37A
2.2 Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen temel seviyedeki mesajları yorumlar.37A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. 37A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. 37A
3.2 Yazılı olarak kendisini kısaca tarif eder.37A
4. Basit çevirileri yapabilecektir. 37A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir 37A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. 37A
5.2 Dil öğretim araçlarını etkili şekilde kullanır.37A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
İlgili ders notları
2"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
İlgili ders notları
3"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
4"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
5"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
6"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
7"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
8"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
9"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
10"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
11"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
İlgili ders notları
12"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
İlgili ders notları
13"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
İlgili ders notları
14"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
İlgili ders notları
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10