Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANALİZ II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTrigonometrik fonksiyonlar, trigonometrik bağıntılar, trigonometrik denklem çözümleri; karmaşık sayılar ve özellikleri; Riemann toplamı, belirli integral, belirsiz integral, integral alma yöntemleri, integralin uygulamaları, has olmayan integraller,
Dersin İçeriğiBu ders; Trigonometrik Fonksiyonlar ,Trigonometrik Bağıntılar ,Trigonometrik Denklem Çözümleri ,Karmaşık Sayılar ve Özellikleri ,Karmaşık sayılarda kartezyen ve kutupsal gösterim,Belirsiz İntegral, Türev İşleminin Ters İşlemi Olarak İntegral Almak ,Değişken Dönüşümü-Kısmi İntegrasyon ,Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi ,Riemann Toplamı-Belirli İntegral ,İntegralin Uygulamaları-Bir Eğri Altında Kalan Alan ,İki Eğri Arasında Kalan Alanı Hesaplamak ,Dönel Cisimlerin Alan ve Hacimleri ,Bir Yüzeyin Bir Eksen Etrafında Dönmesi, Bir Doğru Etrafında Dönmesi ,Genelleştirilmiş İntegraller ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci, türev-integral arasındaki etkileşimi ve ilgiyi kavrar.10, 12, 16, 3, 6, 9A
Belirsiz integral ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
Belirsiz integral hesaplama yöntemlerini öğrenir.
Belirli integralin anlamını ve geometrik olarak neye karşılık geldiğini öğrenir.
Belirli integralin özelliklerini kullanarak alan ve hacim problemlerini çözer.
Genelleştirilmiş integrallerin özelliklerini ve hesaplama yöntemlerini öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Trigonometrik Fonksiyonlar [1], [2], [3]
2Trigonometrik Bağıntılar [1], [2], [3]
3Trigonometrik Denklem Çözümleri [1], [2], [3]
4Karmaşık Sayılar ve Özellikleri [1], [2], [3]
5Karmaşık sayılarda kartezyen ve kutupsal gösterim
6Belirsiz İntegral, Türev İşleminin Ters İşlemi Olarak İntegral Almak [1], [2], [3]
7Değişken Dönüşümü-Kısmi İntegrasyon [1], [2], [3]
8Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi [1], [2], [3]
9Riemann Toplamı-Belirli İntegral [1], [2], [3]
10İntegralin Uygulamaları-Bir Eğri Altında Kalan Alan [1], [2], [3]
11İki Eğri Arasında Kalan Alanı Hesaplamak [1], [2], [3]
12Dönel Cisimlerin Alan ve Hacimleri [1], [2], [3]
13Bir Yüzeyin Bir Eksen Etrafında Dönmesi, Bir Doğru Etrafında Dönmesi [1], [2], [3]
14Genelleştirilmiş İntegraller [1], [2], [3]
Kaynak
[1] Genel Matematik, Prof. Dr. Ahmet Dernek, [2] Genel Matematik, Prof. Dr. Ekrem Kadıoğlu, Prof. Dr. Muhammet Kamali [3] Analiz II, Prof. Dr. Mustafa Balcı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati122
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)4
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(4/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANALİZ II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTrigonometrik fonksiyonlar, trigonometrik bağıntılar, trigonometrik denklem çözümleri; karmaşık sayılar ve özellikleri; Riemann toplamı, belirli integral, belirsiz integral, integral alma yöntemleri, integralin uygulamaları, has olmayan integraller,
Dersin İçeriğiBu ders; Trigonometrik Fonksiyonlar ,Trigonometrik Bağıntılar ,Trigonometrik Denklem Çözümleri ,Karmaşık Sayılar ve Özellikleri ,Karmaşık sayılarda kartezyen ve kutupsal gösterim,Belirsiz İntegral, Türev İşleminin Ters İşlemi Olarak İntegral Almak ,Değişken Dönüşümü-Kısmi İntegrasyon ,Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi ,Riemann Toplamı-Belirli İntegral ,İntegralin Uygulamaları-Bir Eğri Altında Kalan Alan ,İki Eğri Arasında Kalan Alanı Hesaplamak ,Dönel Cisimlerin Alan ve Hacimleri ,Bir Yüzeyin Bir Eksen Etrafında Dönmesi, Bir Doğru Etrafında Dönmesi ,Genelleştirilmiş İntegraller ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci, türev-integral arasındaki etkileşimi ve ilgiyi kavrar.10, 12, 16, 3, 6, 9A
Belirsiz integral ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
Belirsiz integral hesaplama yöntemlerini öğrenir.
Belirli integralin anlamını ve geometrik olarak neye karşılık geldiğini öğrenir.
Belirli integralin özelliklerini kullanarak alan ve hacim problemlerini çözer.
Genelleştirilmiş integrallerin özelliklerini ve hesaplama yöntemlerini öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Trigonometrik Fonksiyonlar [1], [2], [3]
2Trigonometrik Bağıntılar [1], [2], [3]
3Trigonometrik Denklem Çözümleri [1], [2], [3]
4Karmaşık Sayılar ve Özellikleri [1], [2], [3]
5Karmaşık sayılarda kartezyen ve kutupsal gösterim
6Belirsiz İntegral, Türev İşleminin Ters İşlemi Olarak İntegral Almak [1], [2], [3]
7Değişken Dönüşümü-Kısmi İntegrasyon [1], [2], [3]
8Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi [1], [2], [3]
9Riemann Toplamı-Belirli İntegral [1], [2], [3]
10İntegralin Uygulamaları-Bir Eğri Altında Kalan Alan [1], [2], [3]
11İki Eğri Arasında Kalan Alanı Hesaplamak [1], [2], [3]
12Dönel Cisimlerin Alan ve Hacimleri [1], [2], [3]
13Bir Yüzeyin Bir Eksen Etrafında Dönmesi, Bir Doğru Etrafında Dönmesi [1], [2], [3]
14Genelleştirilmiş İntegraller [1], [2], [3]
Kaynak
[1] Genel Matematik, Prof. Dr. Ahmet Dernek, [2] Genel Matematik, Prof. Dr. Ekrem Kadıoğlu, Prof. Dr. Muhammet Kamali [3] Analiz II, Prof. Dr. Mustafa Balcı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10